New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Spelade redan under alphan och hade höga förväntningar på New World.
Såg framför mig det spel som vi drömde om när vi spelade Darkfall Online 2009-2012, ett spel med... open world pvp, crafting som betydde något, "klanliv" där man kämpade för att behålla sitt territorium mm, fast med moderna grafik och bättre servrar.
Lade nu av vid L30 i NW pga att spelet helt enkelt är tråkigt.
Craftingen är bra, grafiken godkänd, combat godkänd. En mycket bra grund alltså.
Men att hålla på att questa ända upp till max level i ett spel där end game handlar om pvp mellan klaner och factions känns konstigt. Speciellt då questerna saknar all form av mening.
Man har försökt göra ett "theme park herre på täppan spel" för de stora massorna. Kommer inte funka då de som gillar theme park och pvp inte gillar "open world pvp". Det finns en anledning att spel som Darkfall Online och Mortal Online har mycket begränsad spelarskara (folk kan inte hantera den typen av pvp).
Kanske är jag som inte riktigt förstår New Worlds ide'? Men hoppar i så fall hellre mellan theme parks som ESO eller LOTRO och riktiga pvp-spel som Mortal Online (2an är på g i början av nästa år).
Generellt är det svårt att få till bra pvp i en open world och det är nog därför de flesta mmo har zoner eller arenor för pvp.

Har varit ganska aktiv i tråden och var med i hypen, men samma som dig så lade jag av vid level 30. Det mesta är tyvärr likadant så känner helt enkelt inte suget längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

GPU är egentligen klart mindre oroande än att min CPU belastas så hårt och därmed ligger så pass högt i temp. Jag har som sagt också cappat FPS samt testat lite undervoltande, men ska kolla in videon!

Edit: Innan jag cappade FPS slog en del CPU kärnor 100 ibland. :E

Skrivet av MrWhizeguy:

Har låst spelet till 120fps, kör de mesta på low förutom enstaka saker på medium (3080) är väl lite orolig för att nått pajar, undervoltat har jag alltid kört med så inget annat där.
GPU på 40 - 60%
Men som du säger, CPU (3900x) på alla kärnor pendlar upp och ner en hel del, mellan 30-80% (någonstans där..)
70 grader, dock custom vattenkylning.. men det brukar aldrig gå såhär varmt 🤷🏼‍♂️ bra att sakerna används såklart, men klart man höjer ett ögonbryn!

Sitter också på en 3900X och ett 3080. Har tagit till det antika knepet att rycka av chassisidan när jag spelar i väntan på att orka bygga om i chassiet (Define R6) för bättre luftflöde. Gjorde stor skillnad för ljudnivån under spelandet men tyvärr är det inte fördelaktigt när jag inte spelar...

Kör "bara" en D15 på cpun och det märks att den får jobba.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Kom det ingen patch idag? Är väl onsdagar som är patch-dag?
Känns som att dom har hur mycket som helst att fixa..
Sista updaten man kan läsa om från dom är in-game store.
Dom kan uppdatera in-game store men buggar som är helt gamebreaking har dom inte tid att fixa eller vad?

Börjar kännas mer och mer som en cashgrab det här spelet, hade det varit månadskostnad hade det säkert sett ut annorlunda ut nu när spelare börjar falla bort, nu har ju folk redan betalat för spelet.

Även jag har sprungit in i "30-väggen", spelet är helt enkelt inte roligt längre.

Finns inget djup, världen känns inte levande, mobsen är kopior av varandra, quests är samma sak om och om igen, kistorna, fiender, hus allt ser identiskt ut, tom spelarna ser likadana ut.... Bortsett från om du köper saker från deras in-game store då ser du bara ut som dom som lagt riktiga pengar på att se annorlunda ut...
Alla mobs, träd och nodes spawnar på EXAKT samma ställen hela tiden, som gjort för exploit.
Städerna känns "döda", finns knappt något att interagera med, inte ens en stol att sitta på, blev paff att man faktiskt kunde klappa en hund utanför en instans.
En del städer är ju tom raka kopior av varandra:
https://www.youtube.com/shorts/IvJqEnreZBA

Tradepost är ett skämt, det råder inflation eller nå?
Varför spendera timmar och crafta grejjer när det ända som faktiskt kostar i spelet är bags, allting annat köper man för småpengar, ingen idé att farma och sälja material heller då mats kostar 0.01 gold.

Ta sig runt är ett rent pain in the *ss och 70% av questandet går ut på att springa. Visst, finns travel points men även dom måste man springa ett bra tag för att ta sig till för att sen spendera blå flaskor för att förflytta sig..
Känns som att det är rent onödigt att köra party då man ändå får göra saker dubbla gånger om man tex är 2 och faction questsen lyckas man alltid få andra quests än vad ens partymember har så det finns inget som lockar att köra grupp.
Instanserna är tråkiga och finns ingen mekanik i det utan allt är i princip bara tank and spank.
Finns ingen anledning att köra pvp mindre än 10% mer exp, så du hittar ingen att pvpa med när du springer omkring för att nästan ingen är flaggad(kanske stöter på 1 flaggad i timmen).

Nä känns verkligen som att dom bara kastat ihop spelet lite snabbt.

Man ska visserligen inte jämföra spel så mycket men sitter och spelar "Mad world" alphan nu (https://www.sweclockers.com/forum/trad/1644899-mad-world-mmo) och har betydligt mycket roligare än vad jag hittills haft i New world som jag i princip bara sitter och suckar när jag spelar och det är i stort sätt ett browser spel, dom har inte precis haft Amazons kapital att kasta ihop ett team och göra sitt spel med om man säger så men ändå har dom lyckats få spelet djupare, intressantare och roliga.

Riktig besvikelse, råder ingen att köpa spelet fören dom fixat det som bör fixas för nu känns det som bortkastade pengar nog trodde jag att Amazon kunde bättre...

Permalänk

Det var det spelet.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Äh, det kommer fixas

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Moderator
Forumledare

Känns som en väldigt klantig bugg minst sagt.
Ska bli intressant att se vad man gör med detta.

Nu är jag inte vid ”endgame” ännu så jag har inte märkt av så mycket av allt det negativa, man får hoppas det är borta när jag väl kommer dit.

Btw, fler än jag som ställer sig frågande till vad kaffekoppen egentligen har för roll i första klippets videor? 😂

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Man glömmer snabbt.

Jag spelade beta och release av många MMO's historiskt (AO, WoW etc), New World känns väl inte direkt buggigare än vad de var vid release. Men samtidigt kanske vi bör kunna förvänta oss mer idag än vad vi kunde då.

Är på 50 nu, spelet blir lätt repetitivt om man bara fokuserar på quests och att levla så snabbt som möjligt. Men om man parallellt jobbar på sina tradeskills tycker jag att det känns rätt rikt än så länge. Så klart behöver de lägga till mycket endgame content, men det förutsätter jag finns i planeringen.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Man glömmer snabbt.

Jag spelade beta och release av många MMO's historiskt (AO, WoW etc), New World känns väl inte direkt buggigare än vad de var vid release. Men samtidigt kanske vi bör kunna förvänta oss mer idag än vad vi kunde då.

Är på 50 nu, spelet blir lätt repetitivt om man bara fokuserar på quests och att levla så snabbt som möjligt. Men om man parallellt jobbar på sina tradeskills tycker jag att det känns rätt rikt än så länge. Så klart behöver de lägga till mycket endgame content, men det förutsätter jag finns i planeringen.

Det är mycket som planerats. Men som utveklarna skrivit på twitter, de har satt det på paus till de fixat dagens buggar och balanser efter de fixat problemet med överbelastade servrar och server transfers.
Där tycker jag de gör rätt. Inte riskera att lägga till mer buggar med ny content förrän de fixat existerande content.
Jag älskar att det inte finns någon stress med att ta sig till endgame. Kan levla allt jag vill i lugn och ro.
Endcontent kommer.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

350h in i spelet, blir det mer och mer uppenbart att det här spelet är i beta stadie fortfarande. Kommer upp nya grejer varje dag i bug reporterna. Men spelet har otrolig potential, men känns lite sådär att det är släppt i detta skick.

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - 360hz qd-oled

Permalänk

Har dom fixat så man kan ha mer än 250 strength än?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Snyggt spel men sjukt tråkigt när man väl är 60, om man inte tycker det är givande att grinda.

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Spelat ca 350h och har fortfarande kul i spelet trotts en hel del störande buggar. Har än så länge inte stött på någon bugg som gör att man inte kan spela. Jag har spelat MMO´s sen tiden det enda content som fanns i ett MMO var konstant grindande så det är inget som stör mig utan är något jag trivs med.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Verkar genomtänkt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Lite skrämmande

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av meanh:

Aha, det förklarar varför det aldrig kommer in guld när jag varit offline 😂
Tur att det inte handlar om mer än 1k guld

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Komiskt att se hur dom i stort sett skapar mer explorits och buggar än vad dom fixar, än roligare blir det när man kollar bugs och exploit sektionen på forumet och ser att alla anmälningarna i stort sett är guider till hur man kan använda exploiten/buggen.
Sista punkten när man anmäler buggen/exploiten på ett forum som är helt öppet för alla att läsa:
"What are the steps to reproduce the issue as you experienced:"
Hur f*n tänkte dom där egentligen?

Helt otroligt vilken komedi det här är!!

8:53

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

350h in i spelet, blir det mer och mer uppenbart att det här spelet är i beta stadie fortfarande. Kommer upp nya grejer varje dag i bug reporterna. Men spelet har otrolig potential, men känns lite sådär att det är släppt i detta skick.

Tog det 350h att inse? 😊

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Tog det 350h att inse? 😊

Nää, verkligen inte

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Trots alla buggar och problem har jag faktiskt riktigt kul när jag spelar Buggarna kommer att fixas, endgame kommer implementeras och andra förbättringar kommer att göras.
Med en ganska rik erfarenhet av andra MMO så vet jag att det sakta men säkert går åt rätt håll.
Jag erkänner att jag är redigt trött på att springa, men det var jag i WoW vanilla med. Det var ju lagom kul när man fick en quest där man skulle prata med en snubbe på en annan världsdel, i fiendeland innan man skaffat första mountet. Man la typ en timme på att komma dit springandes och gankad, gjorde questen, heartstenade hem och fick en grön sköld i belöning. Drygt en timme för att ta sig till en questgubbe för att lämna in ett brev eller vad det nu var...och en skruttsköld i belöning och några få XP.

Eller questen där man skulle följa en gammal sköldpadda, VÄLDIGT långt på ökenterräng,tog riktigt lång tid, rätt förbi ett populärt PvP område. Tror jag försökte typ 15 gånger innan jag satte klockan på ringning kl 02.30 så jag skulle vara ensam.
Sjukt jobbigt. https://www.youtube.com/watch?v=-oM4oZhDNPs

Man glömmer fort hur det sett ut i andra MMO men jag tycker utveklarna gör rätt här när de inte implementerar något speciellt förrän de gjort allt för att nuvarande patch funkar ok.
WoW struntade fullständigt i den brutala obalansen mellan klasserna ända till BC pre-patch släpptes, då blev det ännu värre :X
Nä, jag ger inte upp än. Hoppas jag slipper bli ensam på servern bara innan allt fixas och ny content kommer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sjukt livat om coin exploits och item dupes på deras forum nu. Jäkla tråkigt alltså, blir bara värre och värre 🤷🏼‍♂️ inte konstigt på att det går segare att sälja saker på i spelet när de bara är att kopiera allt 🤦🏼‍♂️ får fortsätta levla professions tills folk blivit bannade antar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Sjukt livat om coin exploits och item dupes på deras forum nu. Jäkla tråkigt alltså, blir bara värre och värre 🤷🏼‍♂️ inte konstigt på att det går segare att sälja saker på i spelet när de bara är att kopiera allt 🤦🏼‍♂️ får fortsätta levla professions tills folk blivit bannade antar jag

De har stängt av coin transfer ik väntan på fix, så något händer iaf. Dock segt att man inte kan använda TPs :/

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Moderator
Forumledare

Ser ut som trading fortfarande är avstängt?
Illa, behöver rensa mina väskor och skåp! 😩

Visa signatur

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Oavsett allt hat vissa ger spelet anser jag de gör väldigt bra ifrån sig med tanke på hur nytt det är och populärt det blev över natten.. är ju år före WoW och jag ser bara hur bra det kan bli om de fortsätter med denna energin. Props till devs ändå, trots buggar etc.

Visa signatur

| Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: MSI B650 Tomahawk WiFi | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 24GB | RAM: Corsair Vengeance 2x16GB DDR5 6000MHz CL36 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamisama76:

Oavsett allt hat vissa ger spelet anser jag de gör väldigt bra ifrån sig med tanke på hur nytt det är och populärt det blev över natten.. är ju år före WoW och jag ser bara hur bra det kan bli om de fortsätter med denna energin. Props till devs ändå, trots buggar etc.

Håller med. Jag gillar det väldigt mycket om man bortser från buggarna och bristen på content på endlevel, men det är saker som kommer att fixas och, som sagt, jag har kul än så länge och känner absolut ingen stress att levla upp till maxlevel än så länge.
Vilket är perfekt när man kan ge crafting och gasthering all den tid man vill

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick lite spontant för mig att grinda några nya väskor igår så kan nu bära strax över 720 vilket känns riktigt nice såhär på level 44. Har kvar mina gamla så om en halv level blir det väl en 150 eller så till

Känns som om levlandet varit väldigt sekundärt för mig vilket jag gillar men borde nog börja sikta högre snart för jag börjar känna suget efter att testa outpost rush och krig

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Vilken server kör ni på?? Kör på Pepys men börjar bli dött där ner och syndicate håller på att ta över allt

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Vilken server kör ni på?? Kör på Pepys men börjar bli dött där ner och syndicate håller på att ta över allt

Argyre, stendött. Lätt att farma iallafall så antar att man bör kötta de sista 50 armoring och arcana (iofs bara Azoth water till arcana)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Argyre, stendött. Lätt att farma iallafall så antar att man bör kötta de sista 50 armoring och arcana (iofs bara Azoth water till arcana)

Hmm kanske så man ska göra. Farma på och sen använda gratis förflyttningen till en aktiv server. Är bara lvl 33 så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Hmm kanske så man ska göra. Farma på och sen använda gratis förflyttningen till en aktiv server. Är bara lvl 33 så.

Jo jag tror det, vårt company dog ut efter att generalen tog alla pengar och bytte server. 75 000 poff borta, samma dag skulle vi försvara 2 områden (eller om det var två dagar emellan) men ingen kunde fixa lagen då han skulle göra det.

Har bara hjälpt en polare med att levla och levlat crafting själv sedan dess. Och såklart farmat fiber och rawhide för att sälja 😂 gjorde 1200 infused health potion för att lägga ut på marknaden emellanåt men de e svårare att sälja på servern även om det är hur bra som helst att ha när man kör Outpost rush, dock är de på andra sidan 3-6 timmars kö dit då servern är så inaktiv 🤦🏼‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Jo jag tror det, vårt company dog ut efter att generalen tog alla pengar och bytte server. 75 000 poff borta, samma dag skulle vi försvara 2 områden (eller om det var två dagar emellan) men ingen kunde fixa lagen då han skulle göra det.

Har bara hjälpt en polare med att levla och levlat crafting själv sedan dess. Och såklart farmat fiber och rawhide för att sälja 😂 gjorde 1200 infused health potion för att lägga ut på marknaden emellanåt men de e svårare att sälja på servern även om det är hur bra som helst att ha när man kör Outpost rush, dock är de på andra sidan 3-6 timmars kö dit då servern är så inaktiv 🤦🏼‍♂️

Infused HP Pot droppas hela tiden i 60 zoner, aldrig haft någon brist på det. Kan vara därför också.

Visa signatur