Kom det ingen patch idag? Är väl onsdagar som är patch-dag?
Känns som att dom har hur mycket som helst att fixa..
Sista updaten man kan läsa om från dom är in-game store.
Dom kan uppdatera in-game store men buggar som är helt gamebreaking har dom inte tid att fixa eller vad?
Börjar kännas mer och mer som en cashgrab det här spelet, hade det varit månadskostnad hade det säkert sett ut annorlunda ut nu när spelare börjar falla bort, nu har ju folk redan betalat för spelet.
Även jag har sprungit in i "30-väggen", spelet är helt enkelt inte roligt längre.
Finns inget djup, världen känns inte levande, mobsen är kopior av varandra, quests är samma sak om och om igen, kistorna, fiender, hus allt ser identiskt ut, tom spelarna ser likadana ut.... Bortsett från om du köper saker från deras in-game store då ser du bara ut som dom som lagt riktiga pengar på att se annorlunda ut...
Alla mobs, träd och nodes spawnar på EXAKT samma ställen hela tiden, som gjort för exploit.
Städerna känns "döda", finns knappt något att interagera med, inte ens en stol att sitta på, blev paff att man faktiskt kunde klappa en hund utanför en instans.
En del städer är ju tom raka kopior av varandra:
https://www.youtube.com/shorts/IvJqEnreZBA
Tradepost är ett skämt, det råder inflation eller nå?
Varför spendera timmar och crafta grejjer när det ända som faktiskt kostar i spelet är bags, allting annat köper man för småpengar, ingen idé att farma och sälja material heller då mats kostar 0.01 gold.
Ta sig runt är ett rent pain in the *ss och 70% av questandet går ut på att springa. Visst, finns travel points men även dom måste man springa ett bra tag för att ta sig till för att sen spendera blå flaskor för att förflytta sig..
Känns som att det är rent onödigt att köra party då man ändå får göra saker dubbla gånger om man tex är 2 och faction questsen lyckas man alltid få andra quests än vad ens partymember har så det finns inget som lockar att köra grupp.
Instanserna är tråkiga och finns ingen mekanik i det utan allt är i princip bara tank and spank.
Finns ingen anledning att köra pvp mindre än 10% mer exp, så du hittar ingen att pvpa med när du springer omkring för att nästan ingen är flaggad(kanske stöter på 1 flaggad i timmen).
Nä känns verkligen som att dom bara kastat ihop spelet lite snabbt.
Man ska visserligen inte jämföra spel så mycket men sitter och spelar "Mad world" alphan nu (https://www.sweclockers.com/forum/trad/1644899-mad-world-mmo) och har betydligt mycket roligare än vad jag hittills haft i New world som jag i princip bara sitter och suckar när jag spelar och det är i stort sätt ett browser spel, dom har inte precis haft Amazons kapital att kasta ihop ett team och göra sitt spel med om man säger så men ändå har dom lyckats få spelet djupare, intressantare och roliga.
Riktig besvikelse, råder ingen att köpa spelet fören dom fixat det som bör fixas för nu känns det som bortkastade pengar nog trodde jag att Amazon kunde bättre...