Permalänk
Medlem

Hoppas jag hinner få hem min Samsung Odyssey Neo G9 innan helgen. Det här spelet lär se rejält bra ut på den 😁

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Är det hädelse att skriva att man är intresserad av spelet, men kommer endast spela med tangentbordets piltangenter?
Har inte plats för ratt/pedaler.

Det är ungefär som att äta sushi med kniv och gaffel. Visst, det går men det är onödigt jobbigt och det finns en plats reserverad i helvetet för dessa.

Som den andra personen sa; köp en handkontroll.

Jag kanske blivit en snobb men jag vill påstå att det inte ens är lönt att spela bilspel utan handkontroll eller ratt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Det är ungefär som att äta sushi med kniv och gaffel. Visst, det går men det är onödigt jobbigt och det finns en plats reserverad i helvetet för dessa.

Som den andra personen sa; köp en handkontroll.

Jag kanske blivit en snobb men jag vill påstå att det inte ens är lönt att spela bilspel utan handkontroll eller ratt.

Du kan säga samma om gamepad och ej dd ratt på minst 20 nm om vi ska va elitistiska.

Gamepad är nästan gratis så är ju inte mycket till investering

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ja jösses nu är jag upphetsad, jag har Premium edition nedladdat och imorgon öppnas spelet upp för mig
Så som många andra säkert sagt här så har jag lagt ner såååå mycket tid på FH4 så jag kan aldrig tänka mig att det kommer bli färre timmar lagt på denna nya version i Mexiko

Tagga!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

Dags vi startar en Club imorgon då!

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Dags vi startar en Club imorgon då!

Jag är på! Bring me the info!

Permalänk
Jubileumsmästare

Missade att man kan spela redan imorgon, like bra att glatt punga ut 1kkr och ladda ner spelet ikväll

Visa signatur

You have come a long way, baby!

Permalänk
Medlem

För fan! Klart vi ska ha en Sweclockers club. Jag är på!

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av BumBumX:

Missade att man kan spela redan imorgon, like bra att glatt punga ut 1kkr och ladda ner spelet ikväll

Jag hade först signat upp för xbox pass men sen såg jag att detta spelet var tillgängligt imorgon med premium (Jag har semester denna veckan förövrigt) så det var en no brainer för mig

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk

Bara [Swec] Eller annat fiffigt namn?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Var ju rykten om FH5 skulle vara japan men blev ju inte. Varför vet jag inte.

Det är för att jag inte ville ha 3 st forza horizon i rad där man kör på fel sida av vägen.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Bara [Swec] Eller annat fiffigt namn?

[SweC] låter bra. Är du on the case att fixa detta eller? Bara skicka invites eller info eller hur det nu ska gå till för vi ska joina

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Är rätt sugen på på detta, men tror inte jag får den upplevelsen jag vill ha med mitt GTX 1070, FH4 flyter på bra i 1440p men detta är nog aningen tyngre. Avvaktar lite till testerna trillar in ialf.

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

[SweC] låter bra. Är du on the case att fixa detta eller? Bara skicka invites eller info eller hur det nu ska gå till för vi ska joina

Jag fixar det imorgon

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

Är rätt sugen på på detta, men tror inte jag får den upplevelsen jag vill ha med mitt GTX 1070, FH4 flyter på bra i 1440p men detta är nog aningen tyngre. Avvaktar lite till testerna trillar in ialf.

Spelet bör vara rätt skalbart. Ska ju fungera ända ner till orignal xbox one, och de tidigare spelen har sett bra ut på den enligt mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

Är rätt sugen på på detta, men tror inte jag får den upplevelsen jag vill ha med mitt GTX 1070, FH4 flyter på bra i 1440p men detta är nog aningen tyngre. Avvaktar lite till testerna trillar in ialf.

Tror inte du behöver vara orolig, har dom användt samma grafikmotor som i 4:an så kommer detta vara bra optimerat och flyta på fint

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Du kan säga samma om gamepad och ej dd ratt på minst 20 nm om vi ska va elitistiska.

Gamepad är nästan gratis så är ju inte mycket till investering

För simulatorinriktade spel är det så. Men knappast för Forza Horizon-serien och knappt för Motorsport heller. Det är spel avsedda för handkontroll.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hundburgaren:

För simulatorinriktade spel är det så. Men knappast för Forza Horizon-serien och knappt för Motorsport heller. Det är spel avsedda för handkontroll.

Skulle säga det är detsamma med fh4. Känns sjukt bra med emu wheel och fh4. Gamepad är bara ett mindre steg över tangentbord sen att det går bra att köra med alla hjälpmedel påslagna är en annan sak

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

okej, jag ska ta steget.. att joina en "club", spelar alltid solo i vanliga fall, hur joinar jag Swec?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Skulle säga det är detsamma med fh4. Känns sjukt bra med emu wheel och fh4. Gamepad är bara ett mindre steg över tangentbord sen att det går bra att köra med alla hjälpmedel påslagna är en annan sak

Gamepad är snarare ett ganska stort steg över tangentbord och det går utmärkt att köra utan några hjälpmedel också.

Jag säger inte att ratt är sämre, men det är inte alls lika nödvändigt som det är för t.ex. iRacing eller andra mer seriösa simulatorer. Att det känns bättre är ju ganska självklart. Det är ju en ratt.

Det är svårt att förstå vad du vill ha sagt. Att man ska spela med tangentbord tills pengarna finns för en DD?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Sökes tips på bra rattinställningar i Forza Horizon-serien, tycker det är svårt att ha kontroll över bilen och otroligt lätt att få sladd (spelar på Xbox series X). Kört mycket FH4 mestadels med handkontroll men nyligen skaffat ratt TM TX och playseat challenge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

okej, jag ska ta steget.. att joina en "club", spelar alltid solo i vanliga fall, hur joinar jag Swec?

Vi får se imorgon när den är skapad Vi är flera här som kommer ansluta till klubben

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av hundburgaren:

För simulatorinriktade spel är det så. Men knappast för Forza Horizon-serien och knappt för Motorsport heller. Det är spel avsedda för handkontroll.

Beror också mycket på vilken sorts upplevelse man vill ha. Vill man luta sig tillbaka i soffan/gameingstolen och softa är gamepad suveränt medans med ratt blir det mer intensiv upplevelse som kräver lite mer närvaro men förhöjer inlevelsen en hel del. Dock håller jag med att FH spelen inte är den typ av racingspel man behöver ratt för att njuta av. Det är gjort för konsol med gamepad. Motorsport har jag dock njutit betydligt mer med ratt än t.ex. FH4. så där ger det en hel del extra tycker jag.

ratt är även ganska meckigt att ha då man får montera dit/loss varje gång om man inte har dedikerad sim plats vilket dom flest inte har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hundburgaren:

Gamepad är snarare ett ganska stort steg över tangentbord och det går utmärkt att köra utan några hjälpmedel också.

Jag säger inte att ratt är sämre, men det är inte alls lika nödvändigt som det är för t.ex. iRacing eller andra mer seriösa simulatorer. Att det känns bättre är ju ganska självklart. Det är ju en ratt.

Det är svårt att förstå vad du vill ha sagt. Att man ska spela med tangentbord tills pengarna finns för en DD?

Det är ju subjektivt men tycker det är ett bra litet steg gällande immersion. Men gällande kontroll så är det ju alltid bra ha den analog

Ratt är nödvändigt för immersionen och bäst känsla. Ffb med gamepad är bra usel och känslan av att köra bil och det enda som gör att det känns bättre än tangentbord är just den analoga kontrollen så du slipper ketchupeffekten

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Spelet bör vara rätt skalbart. Ska ju fungera ända ner till orignal xbox one, och de tidigare spelen har sett bra ut på den enligt mig.

Skrivet av Don_Tool:

Tror inte du behöver vara orolig, har dom användt samma grafikmotor som i 4:an så kommer detta vara bra optimerat och flyta på fint

Okej ni har övertalat mig, det får bli ett köp så G29an får komma till användning igen

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Beror också mycket på vilken sorts upplevelse man vill ha. Vill man luta sig tillbaka i soffan/gameingstolen och softa är gamepad suveränt medans med ratt blir det mer intensiv upplevelse som kräver lite mer närvaro men förhöjer inlevelsen en hel del. Dock håller jag med att FH spelen inte är den typ av racingspel man behöver ratt för att njuta av. Det är gjort för konsol med gamepad. Motorsport har jag dock njutit betydligt mer med ratt än t.ex. FH4. så där ger det en hel del extra tycker jag.

ratt är även ganska meckigt att ha då man får montera dit/loss varje gång om man inte har dedikerad sim plats vilket dom flest inte har.

Ja precis. Jag äger en ratt också, även om jag inte använder den så mycket som jag vill just pga att det är lite meckigt. Perspektivet på diskussionen ovan är ju från början tangentbord vs handkontroll och det är det perspektivet jag utgår ifrån i min argumentation.

I alla välgjorda bilspel är ju ratt att föredra när möjlighet finns om önskan är att få en upplevelse så verklighetstrogen som möjligt. Men i fallet FH4/5 är ratt inte nödvändigt på samma sätt för att kunna prestera bra.

Sen finns det ju de som kör iRacing med tangentbord och klarar det bra, men det är ju ytterligheter som kanske inte ska få sätta ramarna för diskussionen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det är ju subjektivt men tycker det är ett bra litet steg gällande immersion. Men gällande kontroll så är det ju alltid bra ha den analog

Ratt är nödvändigt för immersionen och bäst känsla. Ffb med gamepad är bra usel och känslan av att köra bil och det enda som gör att det känns bättre än tangentbord är just den analoga kontrollen så du slipper ketchupeffekten

Det är klart upplevelsen blir bättre med ratt. Som jag skrev. Men det är inte nödvändigt för att kunna köra snabbt i just FH4 och då förmodligen 5'an. Personligen så skulle jag bli väldigt glad om 5'an ligger närmare Motorsport i körning och då blir ju ratt, ur prestationsperspektivet också, lite mer attraktivt.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vilken tid man kommer kunna spela det om man har köpt premium edition?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det är för att jag inte ville ha 3 st forza horizon i rad där man kör på fel sida av vägen.

Hehe håller med
(Vänstertrafik är nästan en dealbreaker om jag ska vara ärlig, men köpte till sist FH4 ändå...)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

För fan! Klart vi ska ha en Sweclockers club. Jag är på!

Finns ju redan.. I alla fall till 5