Permalänk
Medlem

21 medlemmar nu Det rör på sig

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

21 medlemmar nu Det rör på sig

Gött! Får se om inte vi kan dra igång lite events med någon convoy, hade varit kul! Kanske planera in sånt någon/några kvällar i veckan så kan de som vill vara med? Behöver inte vara något uppstyrt alls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Ja, om man får något sådant erbjudande så blir ju situationen en helt annan.
Men samtidigt blir det ju inte så enkelt som "köp gamepass istället" om man vill spela spelet nu.

Har man ingen aktiv Gamepass prenumeration så går det enkelt att skaffa från ett upp till tre år för ca 30kr i månaden.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1559776-tre-ar-game-pa...

Å andra sidan släpps det inte på Gamepass förrän imorgon så du har ju fortfarande rätt i att det inte går att spela nu.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på när imorrn man kan börja spela (Game Pass), kan man ha sån tur att det går att spela redan inatt?

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Efter att ha kopplat ut ratten så dyker iaf inte "disconnected controller" upp. Tyvärr kraschar spelet ganska ofta..blir å vänta in någon patch, trist när man vill spela, då det annars verkar riktigt grymt.

Permalänk
Medlem

De här forzathon poängen man kan låsa upp i master skill träden för bilarna vart hamnar de? De hamnar inte i forzathonlistan för att låsa upp nsx:en

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Så ni som har gått med i klubben får gärna posta er gamertag så jag kan göra er till admins också. Vill ju inte råka promota något troll. 😄

Jag, inteno1337 skickade request nyss

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Jag, inteno1337 skickade request nyss

Du är addad Märkte att det tog en liten stund innan det syntes för egen del, och klubbtaggen kom efter en restart.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur ofta barn finds respawnar?
Är barn finds skänkta bilar från andra spelare online?
Är SweC-gruppen ute och crusar ikväll eller är alla upptagen med att titta på F1?

Skrivet av Jutvify:

Redan crackat av EMPRESS, steam versionen.

Off-topic:
Som en gammal (sen 80-talist) sjörövare med piratflagg så blir man ju såklart glad när man läser om detta.

Sen en liten rättning, verkar vara kungen utav kurredutterna, MrG*ldberg som fixat biffen och inte tjejen E*press.

Själv köpte jag premium edition redan i fredags så ingen admin hugger mig bara för man har en lapp för höger öga.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Skrivet av oqvist:

De här forzathon poängen man kan låsa upp i master skill träden för bilarna vart hamnar de? De hamnar inte i forzathonlistan för att låsa upp nsx:en

Om de är som i Fh4 kan du endast använda forzathon poängen i deras forzathon shop. Sen för att låsa upp nsx måste du klara av Seasonal events och uppnå den poängen.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Jag har spelat en del sedan den 5 November. Jäkla kul spel. Jag ska joina Sweclockers klubben ikväll.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Nån som har koll på när imorrn man kan börja spela (Game Pass), kan man ha sån tur att det går att spela redan inatt?

Brukar vara runt 17-18 på "releasedagen".

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Nån som har koll på när imorrn man kan börja spela (Game Pass), kan man ha sån tur att det går att spela redan inatt?

" For those playing the standard edition, Forza Horizon 5 will be released at 12:01 a.m. in your local region on November 9, 2021. These release times apply to the Steam and Windows Store versions as well. "

Om jag fattar det rätt ska man kunna spela runt midnatt eller kanske t.om runt 23 p.g.a "daylight saving time".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

" For those playing the standard edition, Forza Horizon 5 will be released at 12:01 a.m. in your local region on November 9, 2021. These release times apply to the Steam and Windows Store versions as well. "

Om jag fattar det rätt ska man kunna spela runt midnatt eller kanske t.om runt 23 p.g.a "daylight saving time".

Har man spelet på Xbox eller PC via Microsoft Store/Game Pass så är det ju bara att byta land bland inställningar till något land där klockan har slagit 00:01?

Nya Zeeland ligger väl +12 timmar före oss, så välj det på Xbox (i skrivande stund är det 2½ timmar kvar till release). Kiribati ligger ytterligare en timme framåt men är endast valbart på PC (1½ timme till release).

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Nya Zeeland ligger väl +12 timmar före oss, så välj det på Xbox (i skrivande stund är det 2½ timmar kvar till release). Kiribati ligger ytterligare en timme framåt men är endast valbart på PC (1½ timme till release).

Jag skulle avråda från att göra det!
Då utvecklarna själva sagt att de kommer bannlysa konton som fuskar med just tiden.
Inte särskilt svårt att upptäcka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Jag skulle avråda från att göra det!
Då utvecklarna själva sagt att de kommer bannlysa konton som fuskar med just tiden.
Inte särskilt svårt att upptäcka...

Utvecklarna har aldrig sagt att dom kommer banna någon. Det var moddar (ev. inte anställda) på Discord som felaktigt påstod det.

Microsoft är väl medvetna om detta och har alltid tillåtit det.

ett ord
Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Microsoft är väl medvetna om detta och har alltid tillåtit det.

Ok.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av nu1mlock:

Utvecklarna har aldrig sagt att dom kommer banna någon. Det var moddar (ev. inte anställda) på Discord som felaktigt påstod det.

Microsoft är väl medvetna om detta och har alltid tillåtit det.

Dom har ju till och med tweetat i stil med "Welcome to our new New Zeeland playerbase", så dom är fullt medvetna om att folk gör såhär

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Nu finns en klubb. Namn: Sweclockers, tag: SweC.
Request to join. Fler får väl se till att ställa upp som admins och fixa fin bild och sånt.

Kul!
Har kört en del redan men ska komma ihåg att gå med ikväll.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Printscreen:

Dom har ju till och med tweetat i stil med "Welcome to our new New Zeeland playerbase", så dom är fullt medvetna om att folk gör såhär

Någon som har testat göra det ännu?

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem

Gick med i swec-klubben igår, blev godkänd

GT: "Hiplemming..."

Permalänk
Medlem

Hur är prestandan hos er som redan lirat några timmar? Mycket mer tungdrivet än fh4? Många som har problem med att spelet hänger sig?

Ska bli kul att spela med nya Fanatec CSL DD-setup när den förhoppningsvis kommer i december. Har försökt anpassa förväntningarna efter fjaskot med rattstöd/körkänsla i fh4 men detta ska tydligen vara något bättre iaf.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Dom har ju till och med tweetat i stil med "Welcome to our new New Zeeland playerbase", så dom är fullt medvetna om att folk gör såhär

Just en sådan formulering låter väl inte som att de är fullt medvetna om någonting annat än att NZDT är den allra mest framskjutna tidszonen?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Hur är prestandan hos er som redan lirat några timmar? Mycket mer tungdrivet än fh4? Många som har problem med att spelet hänger sig?

Ska bli kul att spela med nya Fanatec CSL DD-setup när den förhoppningsvis kommer i december. Har försökt anpassa förväntningarna efter fjaskot med rattstöd/körkänsla i fh4 men detta ska tydligen vara något bättre iaf.

Om vi pratar om PC så tycker jag det fungerar bra med hårdvaran i signaturen, inte så konstigt kanske...
Har haft en del problem där klienten låst sig, och varit en hel del disconnects från online-biten, men annars inget nämnvärt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ynnoj:

Någon som vet hur ofta barn finds respawnar?
Är barn finds skänkta bilar från andra spelare online?
Är SweC-gruppen ute och crusar ikväll eller är alla upptagen med att titta på F1?

Off-topic:
Som en gammal (sen 80-talist) sjörövare med piratflagg så blir man ju såklart glad när man läser om detta.

Sen en liten rättning, verkar vara kungen utav kurredutterna, MrG*ldberg som fixat biffen och inte tjejen E*press.

Själv köpte jag premium edition redan i fredags så ingen admin hugger mig bara för man har en lapp för höger öga.

EMPRESS versionen har jag prövat så den finns definitivt och fungerar utmärkt, fixat crash och annat finns i nfo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung-Daniel:

Någon som har testat göra det ännu?

//Daniel

Ja, jag gjorde det på Xbox i torsdags.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Hur är prestandan hos er som redan lirat några timmar? Mycket mer tungdrivet än fh4? Många som har problem med att spelet hänger sig?

Ska bli kul att spela med nya Fanatec CSL DD-setup när den förhoppningsvis kommer i december. Har försökt anpassa förväntningarna efter fjaskot med rattstöd/körkänsla i fh4 men detta ska tydligen vara något bättre iaf.

helt klart tyngre än fh4, crashat några gånger och massa disconnects från online, men kan inte klaga, spelet är najs

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av nu1mlock:

Ja, jag gjorde det på Xbox i torsdags.

Och allt funkar som det ska? Tänkte om man vågar testa själv på Xbox

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Medlem

Jag väntar tills imorgon så jag kan testa det via Game Pass

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

Jag har försökt mig på en SweC logga och har gjort den tillgänglig för download, finns att hämta under:
Start Menu -> Creative hub -> Vinyl groups, "sök" knappen och under description skriver ni bara "sweclockers" så borde den dycka upp!

Share Code: 168 250 453