Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Hur är Playstation now nu för tiden? Ser att en hel del spel försvinner inom de närmaste månaderna men så klart framgår ju inte vad de ersätts med, brukar det vara bra titlar eller lutar det åt samma skräp som man får med PS+ numera?

Permalänk
Medlem

Kena: Bridge of Spirits - Deluxe Edition (PS5)
399 kr
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/playstation-5-s...

Permalänk
Medlem

Satt vid datorn & testade PS Remote igår.

Bortsett från att det blir ganska låg bitrate streamad vid 1080p så funkar det jävligt bra. & då har jag 300/100mbit eller nåt sånt.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Satt vid datorn & testade PS Remote igår.

Bortsett från att det blir ganska låg bitrate streamad vid 1080p så funkar det jävligt bra. & då har jag 300/100mbit eller nåt sånt.

Menar du PS Now? För remote körs väl lokalt eller?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Nja har för mig att remote play också körs via internet. Med PS Vita/PS TV på PS4 tror jag man kunde köra lokalt däremot. Men min upplevelse med PS5 har jag för mig att det alltid körts via internet. Men jag kan ha fel så någon får gärna rätta mig.

Oavsett vet jag att man kan köra det över internet om man är ansluten till annan internetanslutning. Då hittar den konsolen via internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Remote kan du spela ps5 var som helst i världen sålänge du är länkad mellan enheten & ps5an, samt har bra uppkoppling.

Du kan spela på en mobil eller dator på andra sidan världen, och om jag fattat rätt, med bra anslutning, så är där ingen märkbar latency (för Single-player spel iaf)

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Remote kan du spela ps5 var som helst i världen sålänge du är länkad mellan enheten & ps5an, samt har bra uppkoppling.

Du kan spela på en mobil eller dator på andra sidan världen, och om jag fattat rätt, med bra anslutning, så är där ingen märkbar latency (för Single-player spel iaf)

Det är vanlig latens ju längre du kommer från sin PS5'a.
Skulle tro att det blir väldigt tråkigt bakom landets gränser som din PS5a står i.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bozzeta:

Kena: Bridge of Spirits - Deluxe Edition (PS5)
399 kr
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/playstation-5-s...

Stort tack!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare

Final Fantasy VII: Remake Intergrade (PS5)
439 kr
https://www.webhallen.com/se/product/310506-Final-Fantasy-VII...

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Det var som attan!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

För den som vill fusk-spara sig igenom Returnal utan att starta om spelet när man dör

https://kotaku.com/returnal-players-found-a-way-to-save-scum-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

För den som vill fusk-spara sig igenom Returnal utan att starta om spelet när man dör

Trodde dom hade hittat en bugg så det gick att göra direkt i spelet. Att använda cloud save var ju i princip självklart att det skulle funka.

Dom skriver också att spelarnas önskan var en vanlig sparfunktion men det stämmer ju inte. Dom flesta ville ha exakt det vi fick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Tack

Mvh småbarnspappa

Permalänk
Avstängd

Nu har jag svaret på frågan: Vilken heatsink kyler en m.2 i PS5 bäst?

En brun så klart! 😎

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om det kommer en uppdatering som gör att man kan göra mappar som man kunde på Playstation 4?

Haft konsolen nära ett år nu, börjar tappa hoppet lite…

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Ingen som vet om det kommer en uppdatering som gör att man kan göra mappar som man kunde på Playstation 4?

Haft konsolen nära ett år nu, börjar tappa hoppet lite…

Visst är det konstigt. Det plus teman

Permalänk
Medlem

Tycker ändå att avsaknaden av VRR är det tråkigaste att Sony inte implementerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Visst är det konstigt. Det plus teman

Teman struntar i varje fall jag fullständigt i, mappar fyller ju å ena sidan en funktionalitet - att det inte ska se så rörigt ut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Tycker ändå att avsaknaden av VRR är det tråkigaste att Sony inte implementerar.

December ryktas det om att dyka upp vad jag kan läsa mig till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det ser ut att eventuellt vara ett hack påväg till ps5

https://wololo.net/2021/11/08/ps5-exploit-fail0verflow-show-d...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m97marro:

Nu har jag svaret på frågan: Vilken heatsink kyler en m.2 i PS5 bäst?

En brun så klart! 😎

lol! Snyggt hack! Hur fixar du ström till fläkten?

I och för sig överdrivet, en M.2 SSD utvecklar inte särskilt mycket värme (speciellt om man inte skriver intensivt till den) så aktiv kylning behövs inte. Sedan sägs det att den interna fläkten flyttar luft genom SSD-utrymmet, så bara locket sitter på så får man automatiskt ventilation därinne. Men din kylfläns är kanske för hög för att locket ska passa? Hm.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon132576:

lol! Snyggt hack! Hur fixar du ström till fläkten?

I och för sig överdrivet, en M.2 SSD utvecklar inte särskilt mycket värme (speciellt om man inte skriver intensivt till den) så aktiv kylning behövs inte. Sedan sägs det att den interna fläkten flyttar luft genom SSD-utrymmet, så bara locket sitter på så får man automatiskt ventilation därinne. Men din kylfläns är kanske för hög för att locket ska passa? Hm.

😁 Tjuvar lite av huvudfläkten. Jodå, plåtlocket går på men ska det vara kallt så ska det. 👍 Sidopanelen går på utanpå Noctuan också.

Permalänk

Vad säger ni om det här kittet? Är ett av dem SSD:n som rekommenderades tidigare. Är ju billigare än att köpa hårddisken separat. Tänker mest om heatsinken är bra och enkel att installera?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Vad säger ni om det här kittet? Är ett av dem SSD:n som rekommenderades tidigare. Är ju billigare än att köpa hårddisken separat. Tänker mest om heatsinken är bra och enkel att installera?

Det ska väl inte vara några problem i sig, men jag har läst en hel del klagomål om att heatsinken är jobbig att få på plats. Men det ska gå.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Även om jag nu tycker den där heatsinken är ett helvete så kanske det är värt det ändå för priset.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Köpte ett precis. En pincett och clipen i rätt ordning verkar vara knepet.

Permalänk
Konsolgrävare

100 dagar till release!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ah hype! Vill ha nu! Min PS5 står redo och väntar på detta och Elden Ring! Februari känns sååååååå långt borta bara