Logitech gör mekaniskt tangentbord med emoji-knappar

Permalänk
Melding Plague

Logitech gör mekaniskt tangentbord med emoji-knappar

Det trådlösa mekaniska tangentbordet riktar sig till den som behöver skicka äggplantor, persikor och glada gubbar extra effektivt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag borde inte ha blivit såhär triggad, men det blev jag.

Permalänk
Medlem

Det var mig då inte dyrt att köpa The Emoji Movie!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Vilken vidrig skapelse

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Hedersmedlem

Tog dem över Mionix gamla stafettpinne?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Åhh nej, and here it begins...

Permalänk
Medlem

Härligt, sånt här uppskattas!
🤠👍👍

Permalänk
Medlem

Haha bortsett från Emojina var det roligt med ett tangentbord som ser lite annorlunda ut!

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag gillade de där, framför allt det gul/svarta.

Permalänk
Medlem

Först mionix med sina hamburger-musmattor och krimskrams. Och nu detta?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ja nu när allting redan har RGB så kanske emojis är nästa grej som ska in exakt allt! *surgubbe*

Permalänk
Medlem

ja ja man ska inte vara förvånad

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att jag skulle vilja chatta eller mejla med någon som behöver ett tangentbord med en dedikerad äggplanta emoji tangent.

Permalänk
Medlem

Så otroligt onödigt!

Permalänk
Inaktiv

Ja varför inte antar jag. Jag tycker det var ett rätt snyggt tangentbord men inget jag hade viljat ha eller röra med tång.

Tror inte vi här är målgruppen minst sagt.

Permalänk
Medlem

😂😂😂 😍😍👍⌨️❤️

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Jag borde inte ha blivit såhär triggad, men det blev jag.

Känns ju på temat med mekaniska tangentbord tbh. Att det ska vara unikt och fokus på något slags personligt varumärke främst snarare än faktiskt användbarhet

Permalänk
Medlem

Helt ärligt så skriver jag en smiley mycket oftare än vissa andra tecken på tangentbordet. Paragraftecken, jag tittar på dig!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Livsnjutare 😎

Med tanke på att sättet man skriver meddelanden och annat idag ofta innehåller emojis för att förmedla känslan man har så är detta inte helt dumt faktiskt.

Kommer inte att köpa ett, men gubbarna är här för att stanna tror jag. Vare sig man gillar det eller ej...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Om man bara ser till designen så är det kul att de påmminer om en gammal skrivmaskin :), sen tycker jag det är onödigt med emoji-knappar men det är en annan femma det.

Permalänk
Medlem

Jag har en gullig liten bild på en milkshake eller citron, så emoji knappar som stil är ju inget precis jag kan se ner på. Det är dem där runda knapparna dock .... alltid hatat att skriva på dem.

Permalänk
Medlem

ja men det hade väll varit bra att ha en tangent för zuchinin att skicka iväg (Har inte en aning om hur det stavas och skiter i det)

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Jag tror inte att jag skulle vilja chatta eller mejla med någon som behöver ett tangentbord med en dedikerad äggplanta emoji tangent.

Tur att det bara är vanliga programmerbara tangenter då

Permalänk
Medlem

Kunde väl ha haft pop-it tangenter, då hade jag köpt!

Permalänk
Medlem

Snälla @Logitech sälj keycaps separat!!!!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Spara tusen spänn genom att trycka "Win + ."

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Helt ärligt så skriver jag en smiley mycket oftare än vissa andra tecken på tangentbordet. Paragraftecken, jag tittar på dig!

Valutatecken (som jag inte ens hittar på en iPhone, ser ut som en rundad brädgård) måste ju värre…

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det är bra eller dåligt att jag blev lite besviken när jag insåg att det inte var ett helt tangentbord med emoji-knappar...

Tom Scott byggde ett riktigt emoji-tangentbord för några år sedan (eller snarare 14 stycken, det finns ganska många emojis ). Här är en väldigt underhållande presentation från honom där han pratar om det samt historien bakom emojis:

Permalänk
Medlem

ok. Går väl använda som macros bara programmers om knappens funktion så har man en rolig gubbe där istället.

Dock gillar jag inte att ha extra knappar vid sidan på höger eller vänster.

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Kul! 😀

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k