Det är nu det ska avgöras: Felix vs Heinz

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Gillar du stark ketchup kan jag verkligen rekommendera denna, som en chiliketchup ska smaka

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Ganska trist att ni bara har dessa och inte Slotts eller andra godare märken med i er omröstning.
Det är lite som att fråga, vem vill du se som statsminister, Bolibompadraken eller HäxanSurtant?

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Heinz är totalt överlägsen alla andra.

Permalänk
Medlem

There can Only be One ->

SLOTTS

Varenda människa med lite mer utvecklade smaklökar vet detta 😏
Men det finns ett problem, SLOTTS säljer inte sin ketchup till gemene svenne, den finns enbart på korvmojar, mackar och andra proffsinrättningar, men deras Senap finns i varje livsmedelsbutik att köpa..
För mig är detta ett av livets stora gåtor.

Snälla SLOTTS, ge oss er ketchup att köpa i butikerna!

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slap:

Gillar du stark ketchup kan jag verkligen rekommendera denna, som en chiliketchup ska smaka

https://i.ibb.co/gSMmVHf/IMG-20211110-204150.jpg

Ska kolla om den finns på de ställen där jag brukar handla, skadar inte att testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

SLOTTS

Men det finns ett problem, SLOTTS säljer inte sin ketchup till gemene svenne, den finns enbart på korvmojar, mackar och andra proffsinrättningar, men deras Senap finns i varje livsmedelsbutik att köpa..

Den går att köpa, tror jag köpt en flaska på CityGross men osäker för det var några månader sedan.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Gr8t:

Du får lära dig ovanstående mening på Polska, maskinparken flyttades från Sidenväveriet till Polen för drygt 10 år sedan.
Proszę SLOTTS, daj nam swój keczup do kupienia w sklepach! <säger google>

Permalänk
Medlem

Änglamark!

Otroligt god o väldigt mörkt röd färg.

God tvåa är Kania från Lidl!

Väldigt god den med.

Om det blir Felix eller Heinz så är det deras mindre socker versioner.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Heinz är jättegod, men man ska ösa i kopiösa mängder peppar. Den har en syrligare lite mer vuxen smak.

En tesked Dave's Insanity Sauce räcker bra till en flaska Heinz.

Permalänk
Medlem

Felix till korv, makaroner och spaghetti med köttfärs.
Heinz till grillad kött, korv och stekta rätter.

Men det finns mycket bättre sorter att köpa. Werder Premium Tomaten Ketchup tex.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Felix med stevia.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Uppväxt med Heinz (dvs sedan 70-talet), vilket säkerligen påverkar; Felix smakar "fusk" för mig.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gr8t:

SLOTTS

Finns på flertalet butiker. Köpte en sådan av misstag för ett tag sedan. Tror den står kvar i kylskåpet än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Precis. Köttbullar, mos, lingon och brunsås ska det vara.

Det finns ärlig talat inte särskilt många maträtter man kan äta tillsammans med ketchup. Pommes är ett av få.

Håller med, då är det helt okej med köttbullar. 😊

Permalänk
Medlem

Allt som innehåller över 2% socker är gjort för folk under 10.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14/Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MB: Gigabyte X570 Aorus Elite MEM: 2x KF3600C16D4/16GX GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB PSU: Seasonic Focus GX 750W HDD: Samsung 980 Pro 2TB MONITOR: AOC Q24G2A

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av ch1llone:

...eller diabetiker på insulin.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ch1llone:

Kan ju vara lite svårt att få till det ibland när råvarorna i sig själva innehåller mycket socker, som t.ex. tomater.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

...eller diabetiker på insulin.

well played good sir

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14/Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MB: Gigabyte X570 Aorus Elite MEM: 2x KF3600C16D4/16GX GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB PSU: Seasonic Focus GX 750W HDD: Samsung 980 Pro 2TB MONITOR: AOC Q24G2A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Kan ju vara lite svårt att få till det ibland när råvarorna i sig själva innehåller mycket socker, som t.ex. tomater.

Tomater innehåller inte mycket socker alls.

https://livsmedelsinfo.nu/livsmedel/kalorier-tomat.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrberg:

Ni som röstar Felix, Felix smakar inte tomat. Ketchup är och ska smaka tomat (med socker).

Jag tycker att Felix nog smakar mer tomat än Heinz. Heinz smakar mer vinäger som tar över tomatsmaken mer jämfört med Felix.

Skrivet av SUMITOMO:

Tomater innehåller visst mycket socker.
En tomat är ca 95% vatten, om du tar bort allt vatten så är socker nästan hälften av vad som är kvar.
En tomat är då typ 2.5% socker, 2.5% annat, 95% vatten.

Ren tomatpuré har ungefär 15% socker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag tycker att Felix nog smakar mer tomat än Heinz. Heinz smakar mer vinäger som tar över tomatsmaken mer jämfört med Felix.

Det här var ju lustigt... jag tycker precis tvärtom att Felix smakar mest vinäger och syra medan Heinz är mildare i smaken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

SLOTTS

Slotts fanns i flera varianter förut, vill jag minnas, där gatuköksvarianten hade konserveringsmedel. Det kanske fortfarande är så, vad vet jag. Men den fanns även i "hemflaska", och då utan konserveringsmedel, den var helt ok och min favorit till pommes.

Men jag har ju redan i tråden klarlagt att det är Änglamarks ketchup som numera håller tronen. Bra tomatsmak, inte en massa lök och skit i .

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Ät bara inälvor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Det här var ju lustigt... jag tycker precis tvärtom att Felix smakar mest vinäger och syra medan Heinz är mildare i smaken

Då har du nog smuttat nåt annat då det inte innehåller vinäger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Vad innehåller inte vinäger menar du? All ketchup innehåller vinäger såvitt jag vet, i alla fall gör både Heinz och Felix det.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Vad innehåller inte vinäger menar du? All ketchup innehåller vinäger såvitt jag vet, i alla fall gör både Heinz och Felix det.

De innehåller Ättika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

De innehåller Ättika.

Felix innehåller ättika och Heinz vinäger. Ättika och Vinäger är dock i stort sett samma sak, båda innehåller ättiksyra. Skillnaden är att vinäger har en del andra ämnen då den framställs av vin som ger lite andra smaker medan ättika är ren ättiksyra blandat med vatten.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Felix innehåller ättika och Heinz vinäger. Ättika och Vinäger är dock i stort sett samma sak, båda innehåller ättiksyra. Skillnaden är att vinäger har en del andra ämnen då den framställs av vin som ger lite andra smaker medan ättika är ren ättiksyra blandat med vatten.

Aha ok då är jag med... Det var ju 10-15 år sen jag smakade Felix. Ja ättika är ju vidrigare än vinäger...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Japp fel av mig.. det var ju ättika som är ännu vidrigare än vinäger 😁