Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Sony A90J - Black Friday (utnyttja prisgaranti)

Permalänk

Sony A90J - Black Friday (utnyttja prisgaranti)

Hej.

Ska slå på stort och köpa mig en A90J nu under Black Friday då jag tycker bilden är magiskt deluxe. Även läst en del tester och äger ett PS5 (jag vet tv:n kommer få uppdateringar för senaste konsolerna). Jag ser mycket film osv och använder tv:n mycket dagligen.

Men inte riktigt det jag är ute efter att få svar på utan jag har följande tanke:

Alternativ 1
För att slippa "stressen" / "hetsen" under black friday så tänker jag att man borde ju kunna inhandla tvn nu säg mitten av oktober för att sedan kunna utnyttja prisgarantin? Det är väl öppet köp 30 dagar och borde väl inte vara strul eller någon med erfarenhet kring detta?

Alternativ 2
Därmed finns det också en tanke att man kanske ska vänta tills black friday ändå för att sedan ha mellandagsrean i sitt "fönster" med 30 dagar för att eventuellt kunna tjäna några tkr.

Någon som gjort detta?

Permalänk
Medlem

Ja, det finns folk som utnyttjar det starka konsumentskydd som vi har i syfte att spara lite pengar. Vad jag tycker om det låter jag vara osagt.

Tänk bara på att den lagstadgade minsta tiden för ångerrätt vid distansköp är 14 dagar. Vissa butiker har längre men det är alltså inte alla som har 30 dagar.

Glöm inte heller bort att det oftast är du som får stå för returfrakten om nödvändigt.

Permalänk
Medlem

Jag fick faktiskt något mail av Hifiklubben nyligen där de rekommenderade att köpa nu när det är brist på varor och att man kan utnyttja prisgarantin på black friday istället. Så absolut. Elgiganten, Netonnet och Mediamarkt är bra med prisgaranti också.

Problemet för mig är att jag inte är riktigt säker på vilken tv jag vill ha. Är sugen på 65A90J men kan ju även tänka mig en 65HZ1500 om den får en prissänkning eller kanske till och med en 77A80J om den går ner till runt 30K så då är det bättre att vänta och se vad som händer. Men är du säker på att det är en A90J du vill ha så finns det inga egentliga nackdelar att köpa nu istället för på black friday.

Permalänk
Medlem

Jag har uppmärksammat att fler butiker slutat med prisgaranti och istället erbjuder goda returvillkor. Då blir ”bördan” på att packa ihop produkten på köparen och handlar det om hundralappar orkar man troligtvis inte. Bland annat Inet har den policyn numera, ingen prisgaranti men du kan returnera produkten och köpa den på nytt till ett lägre pris.

Permalänk
Medlem

Brukar finnas rejält med villkor för prisgaranti, får inte vara tillfälliga erbjudanden osv.

Alternativ 2 brukar inte bli lägre på mellandagsrean, men i år kanske är undantaget

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Inaktiv

Kan nämnas att Sony äntligen släppt en uppdatering som ger stöd för VRR till A90J - fick notis om det idag och la in uppdateringen ögonaböj. Har dock inte provat på den ännu.

Inget stöd ännu för ALLM vad jag vet - tydligen har de något eget special som gör att den känner igen en PS5 när en sådan är inkopplad och stänger av det mesta bildprocessandet, men det är ju ingen optimal lösning. Man vill ju ha en generell, som funkar på vilken enhet som helst, och som kan särskilja på när man spelar och vill ha så kort svarstid som möjligt, och när man tittar på material där bildprocessning ger ett visuellt lyft (vilket jag personligen anser.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Brukar finnas rejält med villkor för prisgaranti, får inte vara tillfälliga erbjudanden osv.

Alternativ 2 brukar inte bli lägre på mellandagsrean, men i år kanske är undantaget

Antar att det beror på vem man köper ifrån. Har frågat hifiklubben, netonnet och komplett. Hifiklubben och netonnet prismatchar även om det är erbjudande. Komplett ger tydligen presentkort. Vet från erfarenhet att mediamarkt och elgiganten är schyssta med prismatch när det är tillfälliga erbjudande också.

Permalänk
Skrivet av anon132576:

Kan nämnas att Sony äntligen släppt en uppdatering som ger stöd för VRR till A90J - fick notis om det idag och la in uppdateringen ögonaböj. Har dock inte provat på den ännu.

Inget stöd ännu för ALLM vad jag vet - tydligen har de något eget special som gör att den känner igen en PS5 när en sådan är inkopplad och stänger av det mesta bildprocessandet, men det är ju ingen optimal lösning. Man vill ju ha en generell, som funkar på vilken enhet som helst, och som kan särskilja på när man spelar och vill ha så kort svarstid som möjligt, och när man tittar på material där bildprocessning ger ett visuellt lyft (vilket jag personligen anser.)

Jag kör ju PS5 så ser framemot min nya TV som kommer nästa vecka. Blir att köpa innan Black Friday från Hifi-klubben (som medlem) för att kunna få prismatchning om det nu händer