Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nioreh83:

Tubs är ju omöjliga att äta

???

In i munnen, tugga.

Permalänk
Medlem

Tubs helt klart, sedan kan jag hålla med om att mjukt bröd är lättast, tycker dock själv att de hårda är mycket godare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

???

In i munnen, tugga.

Om man tar en tugga spricker den och allt faller i bitar

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

1. Tortillas
2. Taco chips. Ät saker som vanligt från tallriken och sen ät ett tacochips. Slipp ett skal som krossas totalt sönder efter en tugga.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Gallerikonnässör

Om vi snackar tex-mex så är det shells gäller!
Men tar hellre en bra majstortilla proppfylld med al pastor.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Nu får ni sluta, mjuka eller inget! Varför ska maten behöva rinna och explodera överallt? Chips i wrappen om man vill ma mer crunch än grönsakerna redan ger...

Lidl Dürum Wraps, billiga, stora, goda, kan få plats med allt man vill!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Om man tar en tugga spricker den och allt faller i bitar

Du menar Shells, som är byggda för maximalt vridmoment mot den enda linjen som håller ihop tacon?

Permalänk
Medlem

Jag är förvånad att någon ens äter dessa skal som spricker samt inte smakar speciellt bra.
Jag äter alltid med tortilla bröd (mjuka).

Permalänk
Medlem

Inga! Tycker alla smakar skit rent ut sagt.
Aldrig förstått poägen, såvida poägen är att göra ätandet så svårt det bara går.
Ge mig ett bröd att rulla maten i istället.

Jag äter typ allt inklusive tacos men det är inget jag skulle köpa, äter bara det om det bjuds och ser glad ut.

Skrivet av Snubb1:

Jag är förvånad att någon ens äter dessa skal som smular samt inte smakar speciellt bra.
Jag äter alltid med tortilla bröd (mjuka).

Jo aldrig förstått vad folk ser i dessa, det är ju en korkad ide, dom U formade spricker ju rakt ner på mitten direkt sedan ligger allt på tallriken, men jag antar att det är nån form av IQ test.

Permalänk
Medlem

Mjuka tortilla, helst inte från Santa Maria, utan annat märke.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Fajitas eller tortillas.

Permalänk
Medlem

Säger då båtarna, mycket enklare att hantera
Men oftast använder jag tortillas med tacochips smulade på

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Inga! Tycker alla smakar skit rent ut sagt.
Aldrig förstått poägen, såvida poägen är att göra ätandet så svårt det bara går.
Ge mig ett bröd att rulla maten i istället.

Jag äter typ allt inklusive tacos men det är inget jag skulle köpa, äter bara det om det bjuds och ser glad ut.

Jo aldrig förstått vad folk ser i dessa, det är ju en korkad ide, dom U formade spricker ju rakt ner på mitten direkt sedan ligger allt på tallriken, men jag antar att det är nån form av IQ test.

Jag tänker samma, dom smakar inte bra och är värdelösa att äta, bättre att slå in maten i en tortilla.
Däremot varierar jag olika protein istället för att slaviskt använda köttfärs så kan det likväl bli pulled pork eller hemmagjort kebabkött.
Jag gillar inte smaken av taco skal eller nachos.
Jag är inte främmande för att göra egna tortilla bröd

Permalänk
Samsung Sverige

Shells med mycket riven ost är jag faktiskt helt klart kär i. Men jag vill variera, så det ska finnas både mjukt bröd och shells när det är jag som ordnar med tacos.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Ingendera.

1a val Mjuka tortilla
2a val Tacochips som man skopar upp det gôttiga från tallriken.

Om man kör med shell eller tubs så knäcks behållaren vid första tuggan och all gottig sås och annat hamnar rakt i knät, hakan, golvet, bordet eller sprutar som en fontän på bordsgrannen.

Håller med. Vi äter alltid med Mjuka tortilla hemma. Lätter och godare och det får plats mer i.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Du menar Shells, som är byggda för maximalt vridmoment mot den enda linjen som håller ihop tacon?

Nej shells spricker längs med och blir som en macka. Funkar bra. Man kan då hålla ihop den utan att den faller i tusen bitar. Tubs får man typ balansera på fingertopparna, och när den spricker är det lönlöst.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Tubs men mini.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Och vad är fel med det? Svenne-tacos är ju supergott

Skrivet av UndaC:

Vem sa att det är fel?

Jag

Jag förstår inte grejen med Svenne tacos ?
man jobbar och sliter en hel vecka och på fredagen tänker man åhh vad gott det ska bli med tacos ikväll

antingen är man skuldsatt upp över öronen eller så är matlagning skittråkigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Shells med mycket riven ost är jag faktiskt helt klart kär i. Men jag vill variera, så det ska finnas både mjukt bröd och shells när det är jag som ordnar med tacos.

//Pontus

Enda accetabla hårda skalen är om de är varma från ugnen med smält/grillad ost på insidan som håller dem limmade när de spricker

Permalänk

Röstade fel. Men Tubs. Orsak jag är en gris och jag grisar ner mig med de andra. Det beror lite på hur man ska äta, är det finäta så visst går det. Men ska man snabbt roffa i sig maten på högst 5 minuter för att göra något efter så är Tubs mer grissäkert.
Filmklipp på hur jag äter: https://www.youtube.com/watch?v=KF-k3do7rs8

Permalänk
Medlem

Tubs. Jag klarar inte av att äta shells utan att spilla och drälla och jag tycker det förstör upplevelsen för mycket för mig.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Taco Tubs all day!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Ingendera.

1a val Mjuka tortilla
2a val Tacochips som man skopar upp det gôttiga från tallriken.

Om man kör med shell eller tubs så knäcks behållaren vid första tuggan och all gottig sås och annat hamnar rakt i knät, hakan, golvet, bordet eller sprutar som en fontän på bordsgrannen.

Kan bara hålla med. Hårda tacoskal och tubs är satans påfund.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Körde alltid med shells tidigare men har gått över till tubs. Annars känns hela grejen med tacos att det ska vara svårätet och kladda nåt så in i helvete när man äter.

Permalänk
Avstängd

Visste inte att det fanns tubs. Inte konstigt då jag nästan aldrig köper tacos och när jag köper dom så finns det bara shells att välja på.

Permalänk
Medlem

De ska vara mjuk tortilla eller tortilla chips, dom där jävla skalen bara spricker och sölar!

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

1. Taco rice
2. Tortilla(majs)
3. Finns inget annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Ingendera.

1a val Mjuka tortilla
2a val Tacochips som man skopar upp det gôttiga från tallriken.

Om man kör med shell eller tubs så knäcks behållaren vid första tuggan och all gottig sås och annat hamnar rakt i knät, hakan, golvet, bordet eller sprutar som en fontän på bordsgrannen.

Yup. Mjuk tortilla, medium eller large. Ingredienser enligt egen palett.
Eventuellt Tacochips men oftast inte.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

blanda ihop allt, och skopa upp det med chips. Eller mjuka wraps.

Permalänk
Snusfri

Att äta tacos är riktigt dyrt.

Mjuka tortillas som fylls med alldeles för mycket, sedan äter man ändå 3-4 st så man ligger i sängen och kippar efter andan och fiser så grannarna ringer Anticimex vilket i sig leder till vräkning.

Då måste man leta nytt boende flera gånger om året vilket blir dyrt om man som mig älskar tacos.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro