Paypal drar 100 kronor från inaktiva konton från 15 november

Permalänk
Medlem

Bojkotta Paypal! Deras maffia metoder skall inte sponsras. Dolda avgifter, ful-exchange för att få in pengar, Avgifter för transaktioner till utländska banker. Listan är lång och nu detta.

Undvik Paypal så mycket ni kan när ni skall betala något. Det ni gör är att ni bidrar till världens rikaste online betalningstjänst vilket gör att fler och fler företag använder Paypal som betalningstjänst eftersom så många använder det.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Haha... ni som aldrig använder PayPal, hur gör ni när ni handlar internationellt? Sitter och matar in era bankkortsuppgifter överallt där ni köper något? Fan vad jobbigt. Jag älskar PayPal, skönt att ha såna uppgifter blottade bara för ett företag och handla därifrån. Twitch, Patreon, Steam, Udemy, Netflix är några av många exempel där jag använder PayPal.

Hört talas om autofill i chrome?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem

Paypal har ju havererat fullständigt, kolla omdömena på TrustPilot.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Paypal reserverar rätten att dra pengar från ditt bundna kort/bankkonto utan ditt godkännande. En del av deras "verifierings" system. Finns ingen anledning att ha ett Paypal konto.

Skaffade Paypal för många år sedan när jag spelade online poker. Slutade använda det eftersom de ville ha en massa fotokopior på körkort och annat som jag inte kommer ihåg nu. Skickade det de begärde men uppenbarligen dög inte bibliotekets kopieringsmaskin. Problemet var att det gick att sätta in men inte ta ut!! Fick tre veckor på mig att skicka nya dokument, vilket jag inte lyckades med så de tog alla pengar jag hade på kontot! Ca 700 kr vilket motsvarar ca 1000 idag. Ingen förmögenhet men surt! (Detta var innan bankID uppfunnits).

Återupptog bekantskapen när jag delade med mig av några dokument jag skrivit utan att veta att jag skulle få betalt för dem haha.. men återigen har jag 700 på kontot.. återstår att se om det går att plocka ut dem..

Permalänk
Medlem

Använder det endast på playstationstore.

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Medlem

Jag har ett konto som jag använde för 7-8 år sedan, har försökt att logga in på det med verkar vara omöjligt, kontot är kopplat till ett numera klippt kort, och mobilnumret är sedan länge utbytt. För att jag ska kunna logga in så måste jag ha kvar mitt nummer så dom kan skicka verifierad kod, eller verifiera med mitt visa kort, vilket inte går , har varit kontakt med nån indier till support som lovade att ta bort kontot, men kontot finns kvar. Hatar den där paypal alltså

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem

Tycker inte att det är något konstigt. Har man inte använt kontot på 12 månader men har pengar där. Så tycker jag Paypal kan få hämta hem dem. Det är ju ingen bank för sparpengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

Jag saknar också e-kortet, men jag löste det genom att skaffa ett Mastercard debit (alltså utan kredit) som är kopplat till ett separat konto som jag bara för över pengar till för internetköp, så saldot är i stort sett 0 mellan köpen och därmed kan ingen komma åt några pengar som jag inte planerat för.

Det var faktiskt en väldigt bra idé Tåls att funderas på.

Skrivet av JackA:

Revolut och Wise har båda e-kort. Dessutom är båda helt gratis och brukar ha bättre växelkurs än de flesta banker.

Jag betalar ofta med mitt Wise e-kort. Är det en särskilt suspekt sajt skapar jag ett nytt e-kort bara för den sajten. Kan spärra och radera e-korten när som helst i appen/på nätet.

Mycket bättre än PayPal på, tja, allt.

Tack för tipset.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det var faktiskt en väldigt bra idé Tåls att funderas på.

Jag kör likadant som Telperion. Skaffade ett till debit till ett eget konto på Swedbank när e-kortet försvann. De kan göra det när man blir nyckelkund, men egentligen ska de inte det utan ge ut ett debit och kredit. Fungerar rätt bra tycker jag. Man får helt enkelt säkra upp sina egna pengar när inte bankerna har någon säkerhet.
Men vi har skaffat Shell kreditkort vi använder till vardags och till säkra svenka sidor på nätet där vi handlar ofta, men Swedbanks kort till enstaka köp på udda ställen eller utomlands.

Jag har nog kvar Paypal, det är bra att ha till vissa saker på internet. Det får vara kvar till nästa dumhet från Paypal.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Bojkotta Paypal! Deras maffia metoder skall inte sponsras. Dolda avgifter, ful-exchange för att få in pengar, Avgifter för transaktioner till utländska banker. Listan är lång och nu detta.

Undvik Paypal så mycket ni kan när ni skall betala något. Det ni gör är att ni bidrar till världens rikaste online betalningstjänst vilket gör att fler och fler företag använder Paypal som betalningstjänst eftersom så många använder det.

Well, det är i alla fall kostnadsfritt att skicka pengar från Paypal till svenska banker. Dessutom går växlingsavgiften numera enkelt att ändra i samband med köp.

Sen ska vi ha i åtanke att även sedvanliga svenska banker tar en årsavgift/månadsavgift såvida man inte är ungdom eller student. Som ska betalas oavsett om man är aktiv eller inaktiv kund och oavsett om man har pengar på kontot.

Skrivet av nino:

Hört talas om autofill i chrome?

Inte alltid man använder Paypal via webbläsare. Exempelvis datorprogram (t.ex Steam) och mobilappar (t.ex Easypark) osv. Rätt vanligt faktiskt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av andelf:

Nu tycker jag du beter dig lite kort med mig. Jag anser inte att citatet går att översätta till att kortkopplade konton räknas till detta. Samma sak om jag följer länken till pressmeddelandet. Det står helt enkelt inget hur de väljer att hantera dessa konton.

Från artikeln.
” Avgiften är på totalt 100 kronor och dras endast från konton som har ett saldo. Det dras alltså inte från konton som har ett kort kopplat till sig, utan endast konton där användare har ett existerande saldo från en överföring av något slag. Är saldot under 100 kronor dras endast det kvarvarande beloppet och konton kan inte övertrasseras. Ett konto med noll kronor kan därmed inte bli skyldig någon avgift.”

Hur är det inte svar på din fråga?

Visa signatur

R7 5800X. MSI X570 Unify. 2x16 G.Skill Ripjaws V. RTX2080Ti. MP600. Custom Loop 360+280 i Meshify S2, 1260 på balkongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Aldrig haft problem med Paypal, uppskattar deras skydd för köpare som räddat mig vid ett flertal tillfällen. Viktigt att alltid betala i ursprungsvalutan så slipper man deras ocker vad gäller valutakonvertering

I vilken situation har det räddat dig? Och hur?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Well, det är i alla fall kostnadsfritt att skicka pengar från Paypal till svenska banker. Dessutom går växlingsavgiften numera enkelt att ändra i samband med köp.

Sen ska vi ha i åtanke att även sedvanliga svenska banker tar en årsavgift/månadsavgift såvida man inte är ungdom eller student. Som ska betalas oavsett om man är aktiv eller inaktiv kund och oavsett om man har pengar på kontot.

Inte alltid man använder Paypal via webbläsare. Exempelvis datorprogram (t.ex Steam) och mobilappar (t.ex Easypark) osv. Rätt vanligt faktiskt.

Växlingsavgiften går att ändra på 2 sätt. Antingen kör du via paypals växlingskurs och då får du en värdelös kurs eftersom dom vill ha en bit av dina pengar. Eller så väljer du så att kortutfärdaren(banken) sköter växlingskursen och du får du mycket bättre kurs. MEN då vill ju inte Paypal förlora på den transaktionen såklart eftersom dom vill ha en bit av dina pengar igen och då får du betala en avgift för att du skickar med paypal.

Min bank kostar inte ett öre om jag bara har ett konto där och jag har även konton på fler banker utan att betala så jag vet faktiskt inte vad du pratar om.

Alla dom program&appar du skriver om går att betala med vanligt bankkort.

Folks lathet gör bara stor-företagen ännu rikare så att dom får monopol och kan styra kostnaderna.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk

Tackar för info.
Har nu avslutat pay pal kontot.
Känns gött

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Antar att du missat "friends and family", skickar du med det till någon i din standardvaluta så tar inte paypal ut någon avgift.
Väljer du inte det så är ju avgiften ett sorts köparskydd som den du skickar till måste betala. Så du kan reklamera din betalning.
Däremot så är deras växlingskostnad rätt hög.

Använder paypal rätt mycket ändå, betalar det mesta jag köper på tradera via paypal då det är säkrare än att swisha.

"Friends and family" låter som en lyckad perspektiv förflyttning. Hur många skulle acceptera en 10% transaktionsavgift på Swish?

Men varför är paypal säkrare än swish på tradera?
Jag tycker mig minnas att det cirkulerat trådar här om strul med just Tradera och paypal. Kan dock inte minnas detaljerna.

Nu var det många många år sedan jag använde paypal frivilligt, men jag vill minnas att uppåt 20% försvann på vägen från betalaren, via paypal till mitt bankkonto. Fick ordentlig avsmak efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Växlingsavgiften går att ändra på 2 sätt. Antingen kör du via paypals växlingskurs och då får du en värdelös kurs eftersom dom vill ha en bit av dina pengar. Eller så väljer du så att kortutfärdaren(banken) sköter växlingskursen och du får du mycket bättre kurs. MEN då vill ju inte Paypal förlora på den transaktionen såklart eftersom dom vill ha en bit av dina pengar igen och då får du betala en avgift för att du skickar med paypal.

Jag betalar inget extra alls när jag handlar med mitt kortutgivares växlingskurs. Dessutom hur mycket bättre beror helt på vilket kort man har. Det Paypal istället tjänar pengar på är att ta en avgift från butiken, precis som andra betalningstjänster så som Klarna eller 3D Secure (om man väljer att betala med kort direkt).

Skrivet av nino:

Min bank kostar inte ett öre om jag bara har ett konto där och jag har även konton på fler banker utan att betala så jag vet faktiskt inte vad du pratar om.

Nästan alla svenska banker tar ut en avgift ifall du vill ha tillgång till deras tjänster.

Ett exempel är Swedbanks Nyckelkund som kostar 39kr/mån som ger dig tillgång till alla tjänster så som internetbank, Swish, BankID och bankkort.

Du kan också välja enbart Swedbanks internetbank, som då kostar 175 kr per år.

Skrivet av nino:

Alla dom program&appar du skriver om går att betala med vanligt bankkort.

Fast jag besvarande enbart inlägget om autofill i Chrome. DVS. du kan inte använda Chromes autofill när du handlar i appar eller program. Visst så finns det även autofill för appar, men det är ändå en ytterligare process. Med Paypal slipper man tänka på detta.

Skrivet av nino:

Folks lathet gör bara stor-företagen ännu rikare så att dom får monopol och kan styra kostnaderna.

Alla betalningsmetoder som vi använder ägs av "storbolag", och så kommer det förmodligen alltid att vara. Det finns många exempel på uppstickare som har lyckats etablera sig, exempelvis Klarna. Så det är fullt möjligt att konkurrera med Paypal.

Dessutom är det så att e-handlare kan välja flera betalningsmetoder, vilket gör att något monopol aldrig uppstår. DVS. du kan betala med kort, faktura och paypal. Välj den som passar dig bäst bara

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

I vilken situation har det räddat dig? Och hur?

Ojdå, har nog gjort 5-6 claims genom åren. Senast köpte jag ett skrivbord via Etsy där säljaren vägrade ta ansvar för att varan som anlände ej var som bestämt. Jag gjorde då en claim där jag begärde 50% av inköpspriset pga lång leveranstid och felaktig vara. Säljare bestred ej detta, och paypal dömer då per automatik till köparens fördel.

Vid ett annat tillfälle beställde jag ett tangentbord via Vortex (Pok3r) egen hemsida men fick aldrig något tangentbord, och ej kontakt med företaget. Jag väntade ca en månad, upprättade en dispute/claim via Paypal som dömde till min fördel eftersom säljaren aldrig svarade.

Det har även varit någon sväng via Ebay, men kommer inte ihåg och då handlade det om rätt lite pengar.

Hade jag betalat med kort istället för Paypal vid dessa tillfällen hade jag varit körd!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Jag blev lite skraj, eftersom jag har ett antal inaktiva PayPalkonton, men de är kopplade till kort som gått ut länge sedan, och i länder jag inte bott i på tio år. Det är ju så dumt att man inte kunde (kan?) flytta och ha kvar sitt konto, det är låst till en region.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagaget:

Från artikeln.
” Avgiften är på totalt 100 kronor och dras endast från konton som har ett saldo. Det dras alltså inte från konton som har ett kort kopplat till sig, utan endast konton där användare har ett existerande saldo från en överföring av något slag. Är saldot under 100 kronor dras endast det kvarvarande beloppet och konton kan inte övertrasseras. Ett konto med noll kronor kan därmed inte bli skyldig någon avgift.”

Hur är det inte svar på din fråga?

Det står inte uttryckligen att konton med kort kopplade INTE räknas till de med (eller utan) saldo

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Vem har pengar på paypal.
Dock otroligt smidigt med månadsbetalning och kortbetalning. Väljer alltid paypal om det går att betala med det pga enkelheten och säkerheten.

Jag har det.
Finns det inget saldo så dras ju ingen avgift.
Antar att det gör det om man har ett kort anslutet till kontot.
Jag använder mitt PayPal då och då för att köpa spel på Steam så för mig är det inget problem.

Jag vägrar ha mitt kort knutet till tjänster som dessa så att de kan dra lite avgifter hur som helst när de vill.
Jag vill inte använda mitt kort på utländska tjänster och använder då PayPal istället.
Efter tredje gången som Amerikanska tjänster försökt dra pengar från mitt kort flera månader efter att jag gjort ett köp så vägrade jag använda mitt kort igen.
Banken ringde mig och varnade för ovanlig aktivitet.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobMarley:

Jag har det.
Finns det inget saldo så dras ju ingen avgift.
Antar att det gör det om man har ett kort anslutet till kontot.
Jag använder mitt PayPal då och då för att köpa spel på Steam så för mig är det inget problem.

Jag vägrar ha mitt kort knutet till tjänster som dessa så att de kan dra lite avgifter hur som helst när de vill.
Jag vill inte använda mitt kort på utländska tjänster och använder då PayPal istället.
Efter tredje gången som Amerikanska tjänster försökt dra pengar från mitt kort flera månader efter att jag gjort ett köp så vägrade jag använda mitt kort igen.
Banken ringde mig och varnade för ovanlig aktivitet.

Har du varit med om att steam drar avgifter lite hur som helst? Det låter ju väldigt illa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobMarley:

Jag har det.
Finns det inget saldo så dras ju ingen avgift.
Antar att det gör det om man har ett kort anslutet till kontot.
Jag använder mitt PayPal då och då för att köpa spel på Steam så för mig är det inget problem.

Jag vägrar ha mitt kort knutet till tjänster som dessa så att de kan dra lite avgifter hur som helst när de vill.
Jag vill inte använda mitt kort på utländska tjänster och använder då PayPal istället.
Efter tredje gången som Amerikanska tjänster försökt dra pengar från mitt kort flera månader efter att jag gjort ett köp så vägrade jag använda mitt kort igen.
Banken ringde mig och varnade för ovanlig aktivitet.

Får inte riktigt ordning på vad du menar.

menar du att du göra banköverföringar till paypal och betalar kontant?
Det dras inga avgifter när du har kortet kopplat till paypal utan det är om du har pengar på kontot som du inte rör, det nyheten handlar om.
Att inte använda sitt kort på "utländska" siter, det är precis det paypal hjälper till med.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av andelf:

Det står inte uttryckligen att konton med kort kopplade INTE räknas till de med (eller utan) saldo

Om du loggar in på paypal och du aldrig använder det för att ta emot pengar, så står det att saldot är 0 kr. Att du har ett kort kopplat till det förändrar inte ditt saldo. Så att du har ett kopplat kort påverkar inte kategoriseringen. Du kan ha saldo + kopplat kort eller inget saldo + kopplat kort.

Det de säger är att de aldrig drar pengar från ditt kort i det här fallet, så om ditt saldo redan är noll kommer det aldrig att dras pengar.

Så svaret på din fråga

Skrivet av andelf:

Undrar vad som händer om man har ett bankkort kopplat, men inga pengar i PayPal...

är att ingenting händer eftersom ditt saldo är noll.

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Får inte riktigt ordning på vad du menar.

menar du att du göra banköverföringar till paypal och betalar kontant?
Det dras inga avgifter när du har kortet kopplat till paypal utan det är om du har pengar på kontot som du inte rör, det nyheten handlar om.
Att inte använda sitt kort på "utländska" siter, det är precis det paypal hjälper till med.

Betala via PayPal istället för mitt kort.
Jag för över pengar manuellt till PayPal. De kan inte dra pengar automatiskt så att säga.
Jag gillar inte när företag kan dra saker automatiskt från mitt konto. Tex autogiro och sådana saker.
Att betala med kortet i vanliga fysiska butiker här i Sverige är en annan sak, även fast det kan strula (Coop)
Jag vill helt enkelt inte att mitt kortnummer ska cirkulera ute på internet allt för mycket.

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobMarley:

Betala via PayPal istället för mitt kort.
Jag för över pengar manuellt till PayPal. De kan inte dra pengar automatiskt så att säga.
Jag gillar inte när företag kan dra saker automatiskt från mitt konto. Tex autogiro och sådana saker.
Att betala med kortet i vanliga fysiska butiker här i Sverige är en annan sak, även fast det kan strula (Coop)
Jag vill helt enkelt inte att mitt kortnummer ska cirkulera ute på internet allt för mycket.

Det är väl med i grunden samma resonemang som många kopplar sitt kort till Paypal, just att ha kortet där men undvika att sprida det till en massa andra ställen. Men visst, man kan ju gå längre än så i sin önskan...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av BobMarley:

Betala via PayPal istället för mitt kort.
Jag för över pengar manuellt till PayPal. De kan inte dra pengar automatiskt så att säga.
Jag gillar inte när företag kan dra saker automatiskt från mitt konto. Tex autogiro och sådana saker.
Att betala med kortet i vanliga fysiska butiker här i Sverige är en annan sak, även fast det kan strula (Coop)
Jag vill helt enkelt inte att mitt kortnummer ska cirkulera ute på internet allt för mycket.

Ja men det är precis "Jag vill helt enkelt inte att mitt kortnummer ska cirkulera ute på internet allt för mycket".
Det är därför Paypal kom till en gång i tiden

Jag har använt paypal i över 20år just pga den anledningen

Men men man gör som du vill, visste du att majoriteten av kreditkortsstöljder görs pga manipulerade fysiska terminaler?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av andelf:

Det står inte uttryckligen att konton med kort kopplade INTE räknas till de med (eller utan) saldo

"dras endast från konton som har ett saldo. Det dras alltså inte från konton som har ett kort kopplat till sig, utan endast konton där användare har ett existerande saldo från en överföring av något slag."

krav: innaktivt
innaktivt + kopplat kort: nej
innaktivt + saldo: ja
innaktivt + kopplat kort + saldo: ja, från saldo.

Visa signatur

R7 5800X. MSI X570 Unify. 2x16 G.Skill Ripjaws V. RTX2080Ti. MP600. Custom Loop 360+280 i Meshify S2, 1260 på balkongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagaget:

"dras endast från konton som har ett saldo. Det dras alltså inte från konton som har ett kort kopplat till sig, utan endast konton där användare har ett existerande saldo från en överföring av något slag."

krav: innaktivt
innaktivt + kopplat kort: nej
innaktivt + saldo: ja
innaktivt + kopplat kort + saldo: ja, från saldo.

Jag inser att jag aldrig kommer att nå fram med mitt budskap, så jag ger upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Sjukaste jag läst.

Var så SL gjoorde på gamla kort. Belippet låst efter en viss tid. Comviq Pot. Förbrukat innom ett år. Ändrades.
Telenor, 25kr per månad efter ett år om man inte fyller på. Var några år sedan de gjorde det, Kan vart Telia.

På så sätt har man inte snott pengarna, man har dragit en överenskommen avgift. Vill du var kund ja ellre nej. Vi har ändrat EULA.
så ja eller nej? Nej då har förbrukat din licens Ja du har ändrat den.
https://www.lawinsider.com/clause/changes-to-eula

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andelf:

Jag inser att jag aldrig kommer att nå fram med mitt budskap, så jag ger upp.

Kanske lika bra. Inte ens jag fattade raden,

Tror de kanske ändra de den. Fick fik lite och citatet jag skulle skicka stämde inte med vad de skrev.
https://www.paypal.com/uk/smarthelp/article/FAQ4427
Säger så här.

"The User Agreement has generally since 2020 provided for an annual inactivity service fee. Only PayPal accounts with no activity in the previous 12 months will be charged an inactivity service fee. The fee will be £9, or the remaining balance on the account if less than £9. Accounts with zero balance won’t be impacted and this charge won’t result in any negative balance.
"

Så den som den jag kolla på innan pratar om konto balans.
Inte någit autogiro.
Re:
"The fee will be £9, or the remaining balance on the account if less than £9"

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.