Sökes: Barnprogram med lerfigur som alltid dog (2000-tal)

Permalänk
Medlem

Sökes: Barnprogram med lerfigur som alltid dog (2000-tal)

Jag tror mig minnas ett barnprogram från tidigt 2000-tal med en liten lerfigur som alltid dog (!) på olika sätt, typ:

• ramlar i hundens matskål och blir uppäten

• mosas av ett strykjärn

• fastnar i ett eluttag

Avsnitten var mycket korta. Programmet kan ha haft samma namn som lerfiguren.

Nån som vet jag menar? Hade varit kul att få uppleva nostalgin av att se ett sånt avsnitt igen!

Permalänk
Medlem

är det "morf" eller nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

är det "morf" eller nåt?

”Morph” verkar vara samma stil, men jag kan inte hitta något klipp där lergubben dör.

Morph är brun – det kan vara så att lerfiguren jag tänker på var blå eller grön. Jag hittade ”Gumby” också, men det verkar inte var vad jag söker heller.

Permalänk
Rekordmedlem

Räcker barnsligt så kolla på Hydraulic press channel, de brukar alltid förinta nån lerfigyr i slutet på alla krossarvideor.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Räcker barnsligt så kolla på Hydraulic press channel, de brukar alltid förinta nån lerfigyr i slutet på alla krossarvideor.

Hehe, tack, men det är specifikt nostalgin och att lösa mysteriet med mitt förmodade minne som jag är ute efter

Permalänk
Medlem

Mr Bill?

Permalänk
Medlem

The Trap Door kanske?

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag tänker rent spontant på Celebrity Deathmatch som gick på MTV, kanske inte riktigt matchar temat "barnprogram" dock

Med sådana här gamla minnen har hjärnan ofta bakat ihop delar från olika minnen, så detaljer man är helt säker på visar sig ofta inte alls stämma.

edit: ooh MTV släppte tydligen några nyagamla avsnitt i vettig kvalitet för bara ett par år sedan:
https://www.youtube.com/watch?v=RX7gUfbIeRM

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av iFraja:

The Trap Door kanske?

the trap dorr, en riktig klassiker.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

”Mr Bill safety tips” börjar verkligen närma sig! Men som jag minns det var det inga röster, och ”Mr Bill” känns mindre lik ”min” lerfigur än ”Morph”.

Skrivet av iFraja:

The Trap Door kanske?

Mycket riktigt en blå lerfigur, men för långa avsnitt och för många karaktärer. Men tack för förslaget!

Permalänk
Medlem

Jag undrar om inte min lerfigur var ett återkommande inslag i ett annat program, med programledare och så. Typ Bolibompa fast för något äldre barn.