Permalänk
Medlem

Söker spelkompisar!

Behöver Er hjälp här. Finns det några spel älskande människor som orkar stå ut att spela med en 18 - årig kille med funktionshinder? Han spelar Actionspel, skjuta spel, zombi spel m.m ( ni får ursäkta min okunnighet) Han är väldigt duktig Men gillar att prata högt o typ underhålla under själva spelet. Han är väldigt ensam och har flera gånger blivit utesluten ur den grupp av vänner han spelat med😔 Då han just nu i väntan på arbetspraktik sitter endast hemma. Och har spel som sitt stora intresse, Så väntar o väntar han på att Dom han spelat med ( från olika länder) ska komma online. Men i går blev han åter utesluten Då Dom spelade utan honom och han grät. Ja även killar kan gråta. Det gör ont i en mors hjärta att inte kunna hjälpa och se hur ensam han är. Så finns det några godhjärtade spelare här i alla åldrar som kan tänka sig ge honom en chans? Kanske som kan vara uppriktig och säga till honom om saker som stör. I stället för att utesluta honom. Han talar flytande engelska och svenska naturligtvis och har spelat i många år. Hälsningar en okunnig mor

Permalänk
Medlem

Hej!

Försök ta reda på vad spelen han spelar heter och återkom med den infon här så blir det nog lättare att hitta folk som nappar. Tyvärr låter det inte som min genre av spel, men jag hoppas ni hittar rätt!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Spelar han COD warzone?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusW:

Spelar han COD warzone?

Hej Marcus. Ja det spelar han👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Hej!

Försök ta reda på vad spelen han spelar heter och återkom med den infon här så blir det nog lättare att hitta folk som nappar. Tyvärr låter det inte som min genre av spel, men jag hoppas ni hittar rätt!

Här kommer ett gäng spel som Han spelar Team fortress 2. Apex Legends. Morthau. Killing floor2. Over Watch. Terraria. Shellshock live.Left 4 dead2. Raingow six siege. m.m ( jag kan ha stavat något fel) Men hoppas det är till hjälp. Vill Ni spela med Oskar Så når ni honom på Discord triple_xr#7471 Hoppas att några vänliga själar vill vara spel kompisar med honom.

Permalänk
Medlem

Några av Alla dom spel han spelar

Här kommer ett gäng spel som Han spelar Team fortress 2. Apex Legends. Morthau. Killing floor2. Over Watch. Terraria. Shellshock live.Left 4 dead2. Raingow six siege. m.m ( jag kan ha stavat något fel) Men hoppas det är till hjälp. Vill Ni spela med Oskar Så når ni honom på Discord triple_xr#7471 Hoppas att några vänliga själar vill vara spel kompisar med honom.

Permalänk
Medlem

Hallå! Nog måste det väl finnas några spelsugna Som kan låta en spel galen kille att få vara med i spel gemenskapen. Öppen för Dom flesta spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sack:

Behöver Er hjälp här. Finns det några spel älskande människor som orkar stå ut att spela med en 18 - årig kille med funktionshinder? Han spelar Actionspel, skjuta spel, zombi spel m.m ( ni får ursäkta min okunnighet) Han är väldigt duktig Men gillar att prata högt o typ underhålla under själva spelet. Han är väldigt ensam och har flera gånger blivit utesluten ur den grupp av vänner han spelat med😔 Då han just nu i väntan på arbetspraktik sitter endast hemma. Och har spel som sitt stora intresse, Så väntar o väntar han på att Dom han spelat med ( från olika länder) ska komma online. Men i går blev han åter utesluten Då Dom spelade utan honom och han grät. Ja även killar kan gråta. Det gör ont i en mors hjärta att inte kunna hjälpa och se hur ensam han är. Så finns det några godhjärtade spelare här i alla åldrar som kan tänka sig ge honom en chans? Kanske som kan vara uppriktig och säga till honom om saker som stör. I stället för att utesluta honom. Han talar flytande engelska och svenska naturligtvis och har spelat i många år. Hälsningar en okunnig mor

Jag började nyligen lira Back4Blood som kom ut nyligen (Zombiespel). Han får gärna haka på.
Istället för att köpa det för 600:-, så kan man skaffa "Game pass" hos Microsoft, så får man tillgång till ett par hundra spel för 100:- i månaden eller så.

Dock så får man tre månader för 10:- när man börjar. Så det kan nog vara något att titta på.

Edit: Såg att du skrev hans discord. Lade till honom. Spelar en uppsjö av andra spel också, så vi kan säkert hitta något som båda gillar.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Hejsan! Tråkigt att han blivit utesluten från andra grupper, tyvärr så lirar jag inte några FPS spel (delvis sådana spel du nämt ovan) men dock en massa rocket league om han vill hänga på det. Vet ej om det är fysiska eller psykiska funktionshinder men om det är NPF (ADHD Autism etc) som gäller så finns det här med och har stor förståelig för det. Lägger till honom på discord i vilket fall som helst!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Lodisen:

Jag började nyligen lira Back4Blood som kom ut nyligen (Zombiespel). Han får gärna haka på.
Istället för att köpa det för 600:-, så kan man skaffa "Game pass" hos Microsoft, så får man tillgång till ett par hundra spel för 100:- i månaden eller så.

Dock så får man tre månader för 10:- när man börjar. Så det kan nog vara något att titta på.

Edit: Såg att du skrev hans discord. Lade till honom. Spelar en uppsjö av andra spel också, så vi kan säkert hitta något som båda gillar.

Skrivet av AnyR3:

Hejsan! Tråkigt att han blivit utesluten från andra grupper, tyvärr så lirar jag inte några FPS spel (delvis sådana spel du nämt ovan) men dock en massa rocket league om han vill hänga på det. Vet ej om det är fysiska eller psykiska funktionshinder men om det är NPF (ADHD Autism etc) som gäller så finns det här med och har stor förståelig för det. Lägger till honom på discord i vilket fall som helst!

Spelar inte själv något av spelen på listan. Sitter mest bara i skyrim och puttrar omkring.

Men ville bara säga att ni äger! 🥰

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sack:

Behöver Er hjälp här. Finns det några spel älskande människor som orkar stå ut att spela med en 18 - årig kille med funktionshinder? Han spelar Actionspel, skjuta spel, zombi spel m.m ( ni får ursäkta min okunnighet) Han är väldigt duktig Men gillar att prata högt o typ underhålla under själva spelet. Han är väldigt ensam och har flera gånger blivit utesluten ur den grupp av vänner han spelat med😔 Då han just nu i väntan på arbetspraktik sitter endast hemma. Och har spel som sitt stora intresse, Så väntar o väntar han på att Dom han spelat med ( från olika länder) ska komma online. Men i går blev han åter utesluten Då Dom spelade utan honom och han grät. Ja även killar kan gråta. Det gör ont i en mors hjärta att inte kunna hjälpa och se hur ensam han är. Så finns det några godhjärtade spelare här i alla åldrar som kan tänka sig ge honom en chans? Kanske som kan vara uppriktig och säga till honom om saker som stör. I stället för att utesluta honom. Han talar flytande engelska och svenska naturligtvis och har spelat i många år. Hälsningar en okunnig mor

Håller grabben din en god ton i mikrofonen eller fäller han ut en hel del svordommar? Jag har en pojk på 9 år som spelar det mesta och med de flesta, men han vet att om det är någon på andra sidan som säger fula ord så är det dags att avsluta spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Spelar inte själv något av spelen på listan. Sitter mest bara i skyrim och puttrar omkring.

Men ville bara säga att ni äger! 🥰

Tycker den som äger mest i detta fallet är Oskars mor, mycket bra initiativ!

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av AnyR3:

Tycker den som äger mest i detta fallet är Oskars mor, mycket bra initiativ!

Ja det är helt sant!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Vill bara flika in litegrann med ett par tips @Sack.
Från någon som började spela online på battle.net drygt 17 år sen.

Nu vet jag inte hur du är lagd som person, och jag har full sympati för vissa sociala hinder.

Men i mitt tycke ska någon som är värd att hänga i min discord ha några eller helst alla av dessa kvaliteter;

1 - en hyfsad mic, viktigt! Det är utmattande för öronen att lyssna på en deltaco mick i 8 timmar.
2 - försök att vara ödmjuk och trevlig
3 - var en lagspelare och sätt ditt lag framför dig själv. Om du gör ”skitgöran” så kommer de flesta att vilja spela med dig. Och om du tar denna approach to heart så kommer du också få sådana lagkamrater förr eller senare.

4 - kanske viktigaste, äg allt. Var den som ger upp sist och lyfter upp ditt lag i svåra situationer.

Lycka till kompis, det finns gott om folk som sitter utan en spelkompis/ar. Du är inte ensam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sack:

Behöver Er hjälp här. Finns det några spel älskande människor som orkar stå ut att spela med en 18 - årig kille med funktionshinder? Han spelar Actionspel, skjuta spel, zombi spel m.m ( ni får ursäkta min okunnighet) Han är väldigt duktig Men gillar att prata högt o typ underhålla under själva spelet. Han är väldigt ensam och har flera gånger blivit utesluten ur den grupp av vänner han spelat med😔 Då han just nu i väntan på arbetspraktik sitter endast hemma. Och har spel som sitt stora intresse, Så väntar o väntar han på att Dom han spelat med ( från olika länder) ska komma online. Men i går blev han åter utesluten Då Dom spelade utan honom och han grät. Ja även killar kan gråta. Det gör ont i en mors hjärta att inte kunna hjälpa och se hur ensam han är. Så finns det några godhjärtade spelare här i alla åldrar som kan tänka sig ge honom en chans? Kanske som kan vara uppriktig och säga till honom om saker som stör. I stället för att utesluta honom. Han talar flytande engelska och svenska naturligtvis och har spelat i många år. Hälsningar en okunnig mor

Jag är själv inte en gamer så jag kan inte hjälpa till. Men, vill bara applådera initiativet. Sådär gör en bra mamma!

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Tyvärr spelar jag inget av dom spelen just nu spelade lite warzone ibland(fast i D2 Resurrected för tillfället)
Men önskar er lycka till.

Problemet om någon parat för mycket i vissa FPS spel så hör man inte fienden när den kommer så kan vara det dom tröttnar på en del är lite känsliga på det.
Har själv en son som har ADHD så jag vet hur det kan vara när dom pratar för mycket men då måste personen kunna ta till sig att man måste vara lite tyst ibland.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

@Sack

Trist att han inte kan få vara med men det är uppenbarligen något han gör som de andra stör sig på. Vissa spelar för att det är roligt, för andra kan det vara mycket tävling och viktigt att ingå i ett litet team med stor spelförståelse på hög nivå men det finns också spel där man bryr sig mindre. Spel på publika servrar med många spelare tex 20 mot 20 eller fler.
Gissar på att dem han spelat med är relativt unga som uteslöt honom. Att de spelade utan honom innebär inte enligt mig att de utesluter honom, om de däremot blockerar, nekar eller nonchalerar honom gör dem det. Jag känner med er men själv kan jag inte spela med någon högljudd som stör spelet då det stör uppfattningsförmågan. Jag vill kunna höra fiendens fotsteg tex.
Är man bra vill många spela med en och han verkar kunna ansluta sig till flera grupper. Blir man utesluten stör man helt enkelt de andra på något sätt. Antingen anpassar han sig genom att snacka mindre och kanske sänka volymen på sin mikrofon om den är hög. Är han väldigt duktigt som du skriver har han väl inget funktionshinder som påverkar eller menar du mental/psykisk funktionsnedsättning som gör att han är lite livlig?
Som du är inne på, det mesta kan lösas med kommunikation men det är också bäst från båda håll och föreslår att han börjar med att tala om som det är, att han är högljudd etc vilket skapar mer förståelse och acceptans.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sack:

Behöver Er hjälp här. Finns det några spel älskande människor som orkar stå ut att spela med en 18 - årig kille med funktionshinder? Han spelar Actionspel, skjuta spel, zombi spel m.m ( ni får ursäkta min okunnighet) Han är väldigt duktig Men gillar att prata högt o typ underhålla under själva spelet. Han är väldigt ensam och har flera gånger blivit utesluten ur den grupp av vänner han spelat med😔 Då han just nu i väntan på arbetspraktik sitter endast hemma. Och har spel som sitt stora intresse, Så väntar o väntar han på att Dom han spelat med ( från olika länder) ska komma online. Men i går blev han åter utesluten Då Dom spelade utan honom och han grät. Ja även killar kan gråta. Det gör ont i en mors hjärta att inte kunna hjälpa och se hur ensam han är. Så finns det några godhjärtade spelare här i alla åldrar som kan tänka sig ge honom en chans? Kanske som kan vara uppriktig och säga till honom om saker som stör. I stället för att utesluta honom. Han talar flytande engelska och svenska naturligtvis och har spelat i många år. Hälsningar en okunnig mor

Vet du han blir utesluten pga av sociala kompetens eller hans spelskicklighet? Stör mig inte på folk som är sämre än mig men har svårt för elakheter, racism eller när någon tar upp allt utrymme och gör det svårt att kommunicera med andra. Jag är 50 och har varit i klaner med flera som mig och tom äldre som har haft några medlemmar med diverse olika mentala funktionshinder som vi stöttat och uppmuntrat. Jag spelar i princip bara Halo men jag tror att många äldre klaner har större empati och förståelse än andra ungdomar i hans ålder. Jag skulle också rekommendera dig att försöka spela med honom. Du kan köpa en Xbox Series S och så kan ni spela många spel tillsammans på Xbox Gamepass. Också ett bra sätt att lära dig vad som händer i hans interaktion med andra som gör att han blir utesluten. Jag spelar bara på Xbox men har han Gamepass så kan han lägga till mig (MartenKL) så kan vi köra Back4Blood tillsammans. Hursomhelst så önskar jag er allt väl och tycker detta är ett grymt bra initiativ.

Permalänk
Medlem

@Sack

Kan nog ställa upp och spela lite, men vore bra att veta varför han blir utesluten? Är det enbart pga taskiga smågrabbar som inte tål att förlora i ett spel? Eller står han och skriker rakt ut i mikrofonen och bankar på tangentbord å använder sig av könsord? Väsentlig skillnad liksom

Jag är 31 år, lugn och sansad och spelar inte för att vinna utan för att ha kul. Så spelar gärna med din grabb någon gång, om han inte är helt galen framför spelet. Sen har jag inte tid att spela varje kväll men någon gång per månad sätter jag mig ner och spelar lite olika spel.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Spelade med honom ett par timmar i kväll.
Supertrevlig kille.Förstår inte varför folk skulle exkludera honom.

Har ni någon tid över och ni behööer någon att lira med, lägg till honom.

Spelade med honom och två andra från Sweclockers.
Jag hade en supertrevlig kväll.

Inget att anmärka på.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Spelade med honom ett par timmar i kväll.
Supertrevlig kille.Förstår inte varför folk skulle exkludera honom.

Har ni någon tid över och ni behööer någon att lira med, lägg till honom.

Spelade med honom och två andra från Sweclockers.
Jag hade en supertrevlig kväll.

Inget att anmärka på.

Jag kan bara instämma! Jag hade tyvärr lite PC problem, men sitter fortfarande med Oskar och skall spelas lite Apex nu, kanonkille!

Permalänk
Medlem

@Sack
Jag spelar några av de spelen och är själv funktionshindrad så jag vet hur det kan vara med det där. Tyvärr saknar jag vettig mikrofon i dagsläget, men lägger till honom på Discord ändå.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Det är sådana här trådar som bevisar att Sweclockers är världens bästa forum

Visa signatur

Black smoke doesnt mean engines broke #diesel

Permalänk
Medlem

Jag kan tänka mig köra overwatch med honom! Bara för skojs skull och för att jag älskar spelet. Andra sweclockarare får gärna haka på! Ska lägga till honom imon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Jag började nyligen lira Back4Blood som kom ut nyligen (Zombiespel). Han får gärna haka på.
Istället för att köpa det för 600:-, så kan man skaffa "Game pass" hos Microsoft, så får man tillgång till ett par hundra spel för 100:- i månaden eller så.

Dock så får man tre månader för 10:- när man börjar. Så det kan nog vara något att titta på.

Edit: Såg att du skrev hans discord. Lade till honom. Spelar en uppsjö av andra spel också, så vi kan säkert hitta något som båda gillar.

Tack snälla 😊 och för bra tips ska absolut kolla in detta med game pass Det låter toppen i stället för alla spel han köper som kostar skjortan 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Hejsan! Tråkigt att han blivit utesluten från andra grupper, tyvärr så lirar jag inte några FPS spel (delvis sådana spel du nämt ovan) men dock en massa rocket league om han vill hänga på det. Vet ej om det är fysiska eller psykiska funktionshinder men om det är NPF (ADHD Autism etc) som gäller så finns det här med och har stor förståelig för det. Lägger till honom på discord i vilket fall som helst!

Tack för svar😊 Ja han har Autism och ADHD Fint att du lägger till honom👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Spelar inte själv något av spelen på listan. Sitter mest bara i skyrim och puttrar omkring.

Men ville bara säga att ni äger! 🥰

Tack för fina ord💕

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon25463:

Håller grabben din en god ton i mikrofonen eller fäller han ut en hel del svordommar? Jag har en pojk på 9 år som spelar det mesta och med de flesta, men han vet att om det är någon på andra sidan som säger fula ord så är det dags att avsluta spelet.

Beror nog på vilka han spelar med? Kan nog få ur sig svordomar osv Om dom andra kör sådant under spelet. Men han är en snäll kille Men lätt att leva sig in i spelet och köra som en kommentator Men därför jättebra om någon säger till honom och förklarar om det stör? Det uppskattar han. I stället för att bara utesluta/ skita i honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Tycker den som äger mest i detta fallet är Oskars mor, mycket bra initiativ!

Tack Dom orden värmde verkligen 💕/ Marie

Permalänk
Medlem
Skrivet av fortuneteller:

Vill bara flika in litegrann med ett par tips @Sack.
Från någon som började spela online på battle.net drygt 17 år sen.

Nu vet jag inte hur du är lagd som person, och jag har full sympati för vissa sociala hinder.

Men i mitt tycke ska någon som är värd att hänga i min discord ha några eller helst alla av dessa kvaliteter;

1 - en hyfsad mic, viktigt! Det är utmattande för öronen att lyssna på en deltaco mick i 8 timmar.
2 - försök att vara ödmjuk och trevlig
3 - var en lagspelare och sätt ditt lag framför dig själv. Om du gör ”skitgöran” så kommer de flesta att vilja spela med dig. Och om du tar denna approach to heart så kommer du också få sådana lagkamrater förr eller senare.

4 - kanske viktigaste, äg allt. Var den som ger upp sist och lyfter upp ditt lag i svåra situationer.

Lycka till kompis, det finns gott om folk som sitter utan en spelkompis/ar. Du är inte ensam.

Tack 😊