Black Friday 2021 på SweClockers – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4goo2:

Jaha, 00:10 och det verkar dött överallt. Kom det verkligen inget kul någonstans 00:00? Eller kommer det vara Black Week framöver helt enkelt? Skönt förstås att sidorna inte crashar, men det är inte lika spännande jämfört med när allting släpptes på alla sidor

Sweclockers/Webhallens uppesittarkväll var lite rolig dock. Drops i snabb takt. Lite bättre än när CDON körde 1 deal varje timme från 00:00 något år, haha. Lite sånt här jag menar som man vill ha lite här och där nu vid midnatt. Men allt verkar som sagt dött

God natt! Vågar man hoppas på lite bra deals kl 8 eller 10 när butiker öppnar?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

Isåfall är det ingen poäng att skriva om det öht? Dum kommentar.

Ca 4000 av oss som satt i Inets stream.

Jag var en av de 4000...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4goo2:

Jaha, 00:10 och det verkar dött överallt. Kom det verkligen inget kul någonstans 00:00? Eller kommer det vara Black Week framöver helt enkelt? Skönt förstås att sidorna inte crashar, men det är inte lika spännande jämfört med när allting släpptes på alla sidor

Sweclockers/Webhallens uppesittarkväll var lite rolig dock. Drops i snabb takt. Lite bättre än när CDON körde 1 deal varje timme från 00:00 något år, haha. Lite sånt här jag menar som man vill ha lite här och där nu vid midnatt. Men allt verkar som sagt dött

Black Friday har ju blivit sämre år för år, så är inte så särskilt förvånad, men är ändå nästan lite besviken ändå.
Hade ju hoppats på någon snygg midnatts rea, det som brukar vara kul.

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

God natt! Vågar man hoppas på lite bra deals kl 8 eller 10 när butiker öppnar?

Det har väl aldrig hänt tidigare år, eller? Isåfall i fysiska butiker

Nä, jag borde nog ha gått och lagt mig efter sista Webhallen-droppet trots allt

Skrivet av norzma:

Black Friday har ju blivit sämre år för år, så är inte så särskilt förvånad, men är ändå nästan lite besviken ändå.
Hade ju hoppats på någon snygg midnatts rea, det som brukar vara kul.

Ja, alltså, jag hade inga större förhoppningar. Men nåt här och där hade varit kul. Känns som hela internet dog nu vid 00:00 när hela tanken ska vara det omvända

Det är väl minst 2-3 år sedan jag handlade något på Black Friday nu (läs: en bra jävla deal)

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk

Någon fler som la en order på ett PS5 via länken i streamen? Jag betalade med klarna och den syns i deras app att jag beställt ett PS5 från webhallen, men inget på webhallens hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av näthamstern:

Någon fler som la en order på ett PS5 via länken i streamen? Jag betalade med klarna och den syns i deras app att jag beställt ett PS5 från webhallen, men inget på webhallens hemsida.

Samma här

Permalänk
Medlem
Skrivet av näthamstern:

Någon fler som la en order på ett PS5 via länken i streamen? Jag betalade med klarna och den syns i deras app att jag beställt ett PS5 från webhallen, men inget på webhallens hemsida.

jag har haft väldiga problem med webhallen beställningar, jag får en faktura från klarna men aldrig nån order på webhallen. De måste i mina fall lägga den manuellt åt mig efter att jag kontaktat dem. Jag har ingen aning om varför det är så.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

En smart telefon för 99 kr. Första gången jag fyndat något under black week/friday. Jo man tackar!

https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/mobiltelefoner/a...

Permalänk

Tele 2 kör rätt bra deals, bland annat på samsung s21 för 5583kr (totalkostnad med 1 månads abonnemang/uppsägning). Dock 3-4 veckors leveranstid....

https://privatbutik.tele2.se/valj-din-mobil/privat

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem
Skrivet av näthamstern:

Någon fler som la en order på ett PS5 via länken i streamen? Jag betalade med klarna och den syns i deras app att jag beställt ett PS5 från webhallen, men inget på webhallens hemsida.

Skrivet av pchelp:

Samma här

Skrivet av CusmaR:

jag har haft väldiga problem med webhallen beställningar, jag får en faktura från klarna men aldrig nån order på webhallen. De måste i mina fall lägga den manuellt åt mig efter att jag kontaktat dem. Jag har ingen aning om varför det är så.

Som Patrik sa i liven så ska ni kontakta Webhallen via chatten. Men varför inte bara gå och lägga er och ta det imorgon och hoppas på att det löser sig under tiden? Där lär vara rätt bra drag i såväl supportkanaler som i Klarna i skrivande stund

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av näthamstern:

Någon fler som la en order på ett PS5 via länken i streamen? Jag betalade med klarna och den syns i deras app att jag beställt ett PS5 från webhallen, men inget på webhallens hemsida.

Ja, jag körde inte faktura/Klarna men för min del så ligger den iaf. under aktiva ordrar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Mja lika besviken varje år nu (4-5år typ) men detta år såg jag inte ett släpp på 00:00 sista spiken i kistan. Väldigt klent med tips också visar att priserna ligger där dom ligger. Nästa år behövs nog inte denna tråd och medföljde special sidor. Man hittar bättre klipp här inne.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/999559-dagens-fynd-bar...

Permalänk
Medlem

Kingston FURY Renegade 32 GB (2x16 GB) DDR4 3600 MHz CL16 Dual rank (KF436C16RB1K2/32)

Produkt: Kingston FURY Renegade 32 GB (2x16 GB) DDR4 3600 MHz CL16 2Rx8 Dual rank (KF436C16RB1K2/32)
Länk: https://cdon.se/hemelektronik/kingston-fury-renegade-32-gb-2-...
Kategori: Minnen
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5827477
Pris: 1692kr

2Rx8 (Dual rank) enligt Kingston's .pdf på https://www.kingston.com/dataSheets/KF436C16RB1K2_32.pdf

fel länk
Permalänk
Medlem

Kontaktade chatten på Webhallen, trots checkout-nummer och att beställningen är registrerad och reserverad mot Webhallen för 1st PS5 inuti Klarna-appen så nekar kundtjänst köpet. Förklaringen var att dom var redan slut, men jag är rätt säker på att jag var tidig på bollen (långt innan folk klagade i chatten kring att det inte gick att beställa pga bonusnivå osv) Ingen big deal men lite störande

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Kan väl tipsa om ett par bra slit och släng lurar.
Köpte själv för 1.5 år sedan på Aliexpress för ca 500kr så 199 är väl ändå helt ok.
https://mistore.se/collections/xiaomi-friday/products/mi-true...

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necragaming:

Mja lika besviken varje år nu (4-5år typ) men detta år såg jag inte ett släpp på 00:00 sista spiken i kistan. Väldigt klent med tips också visar att priserna ligger där dom ligger.

Tänkte precis skriva samma sak. Även om de senaste åren inte varit överdrivet bra så verkar Black Friday vara helt utdött.

Jag har ett dussintal saker på min "köp-när-priset-blir-bra"-lista men jag har inte handlat en enda sak från den lista.

Det enda jag köpt var kattmat från granngården men det var inte billigare än valfri kattmatsrea. Dessutom har jag inte hört något från dem sedan beställningen lades i måndags så vi får se hur det blir med det :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Kontaktade chatten på Webhallen, trots checkout-nummer och att beställningen är registrerad och reserverad mot Webhallen för 1st PS5 inuti Klarna-appen så nekar kundtjänst köpet. Förklaringen var att dom var redan slut, men jag är rätt säker på att jag var tidig på bollen (långt innan folk klagade i chatten kring att det inte gick att beställa pga bonusnivå osv) Ingen big deal men lite störande

Exakt samma här, jag var klar med min order innan det meddelades att ändringen att det räckte med bronset för att köpa var gjord. Och och den ändringen gjordes måste det funnits kvar, annars hade det inte meddelats tänker jag 😂
Ska väl inte klaga heller egentligen, men satt vaken för att köpa åt en polare, så lite surt känns det

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Ja, jag körde inte faktura/Klarna men för min del så ligger den iaf. under aktiva ordrar.

Ok det visade sig att ordern inte hann gå igenom.. Står avbruten nu i klarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Exakt samma här, jag var klar med min order innan det meddelades att ändringen att det räckte med bronset för att köpa var gjord. Och och den ändringen gjordes måste det funnits kvar, annars hade det inte meddelats tänker jag 😂
Ska väl inte klaga heller egentligen, men satt vaken för att köpa åt en polare, så lite surt känns det

Exakt. Bonusnivå-problemet hade aldrig tagits upp i streamen om det inte fanns kvar några i lager, det tog ju några minuter innan det uppdagades.. min beställning gjordes 1-2min före detta.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Exakt. Bonusnivå-problemet hade aldrig tagits upp i streamen om det inte fanns kvar några i lager, det tog ju några minuter innan det uppdagades.. min beställning gjordes 1-2min före detta.

Samma här och fick inte heller igenom order mer än att pengarna drogs...

Permalänk

Köpte två bord till datorerna på komplett.se tidigare i veckan, nu hade de sänkt priset ännu mer. Tog kontakt med support och fick snabbt ett presentkort på mellanskillnaden i mailen. Smidigt. Så vill bara uppmana er att kika om det sänkts ytterligare.

I övrigt så letar jag ivrigt efter deals på saker jag tänkt på under året. Men njae. Halvdant må jag själv säga. Sparat lite på en spishäll men thats it. Tog en beställning på den där 99:- telefonen på netonnet som någon här tipsade om. Tack för den!

Permalänk
Skrivet av m4goo2:

Jaha, 00:10 och det verkar dött överallt. Kom det verkligen inget kul någonstans 00:00? Eller kommer det vara Black Week framöver helt enkelt? Skönt förstås att sidorna inte crashar, men det är inte lika spännande jämfört med när allting släpptes på alla sidor

Sweclockers/Webhallens uppesittarkväll var lite rolig dock. Drops i snabb takt. Lite bättre än när CDON körde 1 deal varje timme från 00:00 något år, haha. Lite sånt här jag menar som man vill ha lite här och där nu vid midnatt. Men allt verkar som sagt dött

Inet släppte på en hel del grafikkort 00.00 för er som inte såg det, Strix 3080 OC bland annat, bästa dealen på dem var nog EVGA FTW3 3080 för 11999:-

Edit: https://www.inet.se/kategori/164/grafikkort-gpu?filters=%7B%2...

Visa signatur

| Corsair 5000D AirFlow | Intel i7 13700KF @5.7Ghz | EK Custom Loop, 2x 360 rads, D5 200 Pump/Res, GPU Vector Strix RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi, CPU Velocity D-RGB - Nickel + Plexi, 10x 120mm EK Vardar EVO RGB's | MSI Z690 Unify-X | Corsair Vengeance 32GB DDR5@7800Mhz CL38 Hynix-A | ASUS RTX 3080 ROG STRIX OC +150/800 | Samsung Nvme's 990 Pro 1TB+970 EVO Plus 1TB+960 EVO 500GB | Phanteks RevoltX 1200W | Sound BlasterX AE-5 | LG 27GL850+Dell U2715H |

https://valid.x86.fr/3dt1sg
https://www.3dmark.com/3dm/69131159

Permalänk
Skrivet av leverbrock:

Kan väl tipsa om ett par bra slit och släng lurar.
Köpte själv för 1.5 år sedan på Aliexpress för ca 500kr så 199 är väl ändå helt ok.
https://mistore.se/collections/xiaomi-friday/products/mi-true...

...och deras billigare trådlösa för 99 kr.
https://mistore.se/collections/xiaomi-friday/products/mi-true...

Permalänk

Det säger rätt mycket om tech-marknaden när MSRP är en bra deal på black friday.

Permalänk
Medlem

Instämmer med de flesta andra. Det var mer "charm" tidigare när det var en natt att plöja igenom alla sidor och maniskt klicka hem saker. Visst var man sur när sidor gick under för trycket men det hörde liksom till att sitta och hamra F5.

Några klipp har det ändå blivit men det är nästan lite drygt när det är så utdraget, känns som att man slösar på en hel vecka på att likt en gam sitta och lurpassa på att något mumsigt ska dyka upp framför ögonen.

Men det är nog så här man får finna sig i att det är i framtiden också. Butikerna tappar för mycket pengar om de ska hålla sig till riktiga BF när ingen annan gör det. Man förstår det även om det är tråkigt.

Och riktigt surt för er alla som köpte en PS5 nu från Webhallen och det bara skiter sig. Taskig hantering verkligen.

Permalänk
Medlem

Nån som stött på några bra onlineerbjudanden av spel eller nyttoprogram till PC?

Permalänk
Medlem

Ironiskt nog tror jag att om någon ÅF hade vågat vänta in fredagen så hade de ju haft monopol på vår uppärksamhet nu. Fredagen är stendöd, alla har bränt det mesta av krutet sedan länge.

Årets bösta deals gjordes torsdagen veckan innan Black week.
Hype för Cyber Monday, någon? 😁

Permalänk

Någon som kan rekommendera bra robotdammsugare för max 2k?

Permalänk
Hedersmedlem

Produkt: Elgato USB camlink 4K
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/streaming-och-inspel...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4996369
Pris: 799kr

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av terminator94zozo:

Någon som kan rekommendera bra robotdammsugare för max 2k?

Ica Maxi har Roborock e5 för 2200