Testpilot: Razer Enki – en utmärkt gamingstol

Permalänk

Den här trenden måste dö fort som fan. Varför behöver du bli omfamnad av en bucket-stol, vars design är till för att hålla dig på rätt plats under g-krafter, när du sitter framför datorn? Dina axlar kommer att rundas framåt och det är dåligt för hållningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitjunkie:

Den här trenden måste dö fort som fan. Varför behöver du bli omfamnad av en bucket-stol, vars design är till för att hålla dig på rätt plats under g-krafter, när du sitter framför datorn? Dina axlar kommer att rundas framåt och det är dåligt för hållningen.

Nu vet jag inte hur bredaxlad du är men för egen del så märker jag inte alls av det. Ryggdelen som har kontakt med mina axlar är tillräckligt platt för att det inte ska märkas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Secretlab / Noblechair och ordet kvalitet och komfort och ergonomi i samma mening, förlåt, men tack för dagens garv

Finns MÅÅÅNGA streamers som fick nog med sin payout sponsorship av både Secretlab och Noblechair och har kastat de under bussen, speciellt när något på deras "exklusiva" stolar gick sönder och de blev behandlade som vilken kund som helst. Det är exakt samma jävla överprisat skräp som de andra märkena du nämnde.

Detta!
Kvalité jo jag tackar
Satsa på nånting som är designat från grunden för bra komfort, och din kropp kommer tacka dig längre fram i tiden.
Skulle aldrig ta i en sån stol ens med en tång. Sen att många klagar på Kinnarps för ex designen...? En kontorsstol primära funktion är ju att vara komfortabel och ergonomisk, åtminstone för min del. Såvida den inte är illrosa eller nån annan skrikig färg så är färgen det sista som avgör huruvida jag skulle köpa en.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Nej men de viktigt att försöka sticka ut och gnälla på gamingtemat som kommer med massa tillbehör för datorer.

Ingen har sagt att de stolarna är exklusiva.
Hittar du rätt modell dock så är de väldigt mycket för pengarna om man jämför med en Kinnarps.
Om du sen köper en deltaco eller mission sg stol från netonnet så är inte din bedömning giltig om vad dessa stolar är för något. Men antar att du inte gillar något som ser ut att ha något med ”gaming” och göra?

Vad trevligt! Inte jag heller?

"Exklusiva" skrev jag, inte exklusiva.

Permalänk
Medlem

Nobelchair Hero, helt enkelt världsklass

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Secretlab / Noblechair och ordet kvalitet och komfort och ergonomi i samma mening, förlåt, men tack för dagens garv

Finns MÅÅÅNGA streamers som fick nog med sin payout sponsorship av både Secretlab och Noblechair och har kastat de under bussen, speciellt när något på deras "exklusiva" stolar gick sönder och de blev behandlade som vilken kund som helst. Det är exakt samma jävla överprisat skräp som de andra märkena du nämnde.

Vem är egentligen rätt målgrupp för en sådan pass dyr gaming stol kanske man skall ställa sig i första läget.
Att bolagen låter streamers promota sina produkter är såklart ett effektivt sätt att nå ut till en viss målgrupp.

Jag sitter inte 8h-24h i min Secretlab stol men den skulle säkert ge upp då den inte kostar 10k som en vanlig kontorstol.

Vad ska vi ha för krav på stolarna egentligen? En vanlig Jyskstol funkar väl prima i en spelsession också .

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Hur många Razer Silver - mynt måste man mine:a Etherium, ZCoin och ZCash för för att "köpa" en sån ?

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som dödade min rygg mest.. DXRacing-stolen eller IKEAs "markus"... Nästa köp blir en kinnarps eller RH Logic / Malmstolen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av myra:

Vet inte vad som dödade min rygg mest.. DXRacing-stolen eller IKEAs "markus"... Nästa köp blir en kinnarps eller RH Logic / Malmstolen.

Min kinnarps dödade min rygg, sitter på en Kab Director nu. 24/7 stolar, en helt annan värld.

Permalänk

Ser ut som vilken annan DXRacer, SecretLab stol som helst.

Du kan lätt hitta bättre stol till det priset begagnat osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Som vanligt så har folk väldigt svårt att förstå att det är väldigt stor skillnad på en gamingstol och en gamingstol.

En gamingstol kan vara horribelt dålig, framför allt de billigare som görs av samma OEM där det enda kravet är att de skall vara tuffa, dit hör tex AKRacing, DXRacer, Arozzi med flera.

Sedan har vi tex Secretlab och Noblechairs som är kontorsstolar med lite "tuffare" look, de har betydligt bättre kvalitet och komfort samt ergonomi.

Min Akracingstol jag haft ser och känns exakt likadan nu 4 år senare som när jag köpte den. Robust, riktigt skön att sitta i och inget slitage på nånting och då är jag 191cm och väger 110kilo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Min kinnarps dödade min rygg, sitter på en Kab Director nu. 24/7 stolar, en helt annan värld.

Vart köpte du den?

Permalänk
Medlem

Grym recension tackar
Lutat ett tag åt denna och med din recension ännu mer. Annars funderar jag på Kompletts - vad den nu heter i tyg. Skall ju också var grymt bekväm!

Äntligen börjar det komma stolar som inte är totalt obekvämt skräp med extremt smalt ben utrymme och ihoptryckta axlar. Aldrig haft en sådan spelstol och kommer aldrig se åt en sådan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

Vart köpte du den?

Arvika

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Min kinnarps dödade min rygg, sitter på en Kab Director nu. 24/7 stolar, en helt annan värld.

Haha, hör dig.. men nånstans gör det ont att behöva betala 16-17k för en stoljävel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av myra:

Haha, hör dig.. men nånstans gör det ont att behöva betala 16-17k för en stoljävel..

Lyckades komma över en splitterny stol på blocket för 7K, sved fortfarande, men för 4-5K får man Kinnarps så det var inte så mycket mer. Bilresan till Arvika var rätt lång dock, men min rygg tackar mig, mår bättre för varje dag som går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legitjunkie:

Den här trenden måste dö fort som fan. Varför behöver du bli omfamnad av en bucket-stol, vars design är till för att hålla dig på rätt plats under g-krafter, när du sitter framför datorn? Dina axlar kommer att rundas framåt och det är dåligt för hållningen.

Hoppas trenden fortsätter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Ok,tänkte mer om du köpte på nätet lol

Permalänk
Medlem

Trevligt att gaming stolarna blir bättre, men min aeron är i en klass för sig.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

@WaspCustoms "Till att börja med ska det nämnas att jag är 180 centimeter lång och väger lika mycket som 100 mjölkpaket från ditt lokala Ica."

Jag var faktiskt och köpte just 100 mjölkpaket på mitt lokala Ica häromdagen...

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Min dotter kollade på en gamingstol på elgiganten (säkerligen billigare än denna). Tror den var från Razer men hon fick inte köpa den för den knarrade otroligt mycket i butiken. Jag skulle bli galen av att höra hennes knarrande stol. Men den här modellen knarrar inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramengaijin:

Ser ut som vilken annan DXRacer, SecretLab stol som helst.

Du kan lätt hitta bättre stol till det priset begagnat osv.

Bäst att läsa Piloten igen om det är din uppfattning

Skrivet av PeCe:

@WaspCustoms "Till att börja med ska det nämnas att jag är 180 centimeter lång och väger lika mycket som 100 mjölkpaket från ditt lokala Ica."

Jag var faktiskt och köpte just 100 mjölkpaket på mitt lokala Ica häromdagen...

https://shop.selecta.se/media/catalog/product/cache/4/image/650x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/S/E/SE_1000_Mjolkh2cl.jpg

Haha om det ändå vore såpass! Nej sådana spänstiga dar har nog passerat mig är jag rädd för

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Haha om det ändå vore såpass! Nej sådana spänstiga dar har nog passerat mig är jag rädd för

100 1,5 liters?

Står fel användarnamn nu också ser jag, du verkar ha bytt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

100 1,5 liters?

Står fel användarnamn nu också ser jag, du verkar ha bytt!

Nåväl, jag cyklar ju aktivt så lite kredit får du allt ge mig

Stämmer bra det, blir lite moddning nuförtiden så blev ett namnbyte