Helgsnack: Vad köpte du under Black Friday?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Keramiskt behandlade kläder låter bara som en massa nyord och nys för att sälja mer, dyrt.

Jag tog tröjan, gick till en vattenkran och spolade med hård stråle, allt vatten bara flög av den.
Snustorr efteråt, sen såg jag att en väl bekant person i butiken hade en urtvättad sådan tröja som jag såg han fiska med i Norrland i somras, frågade hur myclet han tvättat den, runt 30-40 gånger fick jag till svar. Drig med han till kranen i köket och han sticka in armen under strålen, han såg lite tveksam ut men blev nyfiken på om det fortfarande fungerade, och jodå vattnet flög av, inte en droppe stannade kvar så visst funkar det. 😃

Det är inget man har under en regnig dag direkt, men den fixar en regnskur vilket är tillräckligt för att hinna rota fram en vattentät jacka utan att bli blöt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Slog till på en Ultrawide (X34S), riktigt najjs måste jag säga. Fick ett helt ok exemplar också, inga döda pixlar. Det är lite backlight bleed i kanterna men det får man nog leva med då det är IPS, inte värre än min förra IPS skärm. Ska lira lite Forza Horizon 5 på den nu här i helgen, känns "next level".

Jag fick köpt mig en med! Ska få hem min imorgon. Är du nöjd med din? Har sneglat pensé hela veckan men nu fick det bli en.

Har inte hittat några vettiga reviews på den än så det känns som att köpa grisen i säcken på nått sätt.

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem

AMD 5800x som ska sitta i min ncase, (min 5600x går till far)
Ett b550 moderkort till farsan, dags att byta ut sin 4770k
16gb ddr4 även det till min far 😁

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Var ju inga bra priser, Stadium outlet har alltid sålt dom billigare än så.

Fast det är ju inte samma strumpor. Stadium outlet säljer dom i 100% bomull. Det är inte alls samma sak.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Det blev en ny mobil (Galaxy S21 5G) hos comviq för 345kr i månaden med 100gb surf. Köpte även ett par Galaxy buds + från proshop för 650kr.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Gjorde en lite uppställning på vad jag köpt, vad jag gav och vad prisjakts lägsta pris månaderna innan blackweek var.
Inte räknat med andra deals då dem droppat rejält i korta perioder utan räknat vanligt "retail pris".

Köpte 3st google nest för 449, därav det höga sammalagda priset.

Fixat bildlänk
Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Benchmaskin 🍞

hittade faktiskt inget intressant i år, var dock inte ute efter något specifikt heller men blev lite kläder på zalando. It's something

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Bröt min mångåriga trend med att inte köpa någon SSD-enhet denna BF. Istället blev det en matta och en sittpuff till vardagsrummet.

Permalänk
Medlem

Blev en 55" LG C1 på torsdagskvällen när Webhallen körde sin medlemskampanj som visade sig vara 1000 kr lägre än deras normala Black Week-kampanj.

Köpte också den där Alcatel 1C som NetOnNet sålde för 99 kr eftersom nyfikenheten helt enkelt behövde stillas.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Bröt min mångåriga trend med att inte köpa någon SSD-enhet denna BF. Istället blev det en matta och en sittpuff till vardagsrummet.

Tror vi behöver bildbevis... livestream av jonas brevlåda #confirmed

Permalänk
Medlem

Köpte några stadia kontroller och philips x2 Lurarna. Blev några spel på stadia också. Nu sitter jag och lirar Fenix rising med Lurarna inkopplade i kontroller och kunde inte vara mer nöjd för en dryg tusing 🎅

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk

Lite smågrejer mest i år. Några Philips Hue-lampor, Spider Man Miles Morales till PS5, en Google Nest Audio.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kucera:

Jag fick köpt mig en med! Ska få hem min imorgon. Är du nöjd med din? Har sneglat pensé hela veckan men nu fick det bli en.

Har inte hittat några vettiga reviews på den än så det känns som att köpa grisen i säcken på nått sätt.

Skillnaden mellan S och GS är att den förra har en G-sync modul medan den senare har en USB-C kontakt som kan trycka ut 85w. Så det är bara kolla in en GS review så har du i stort sett fått veta allt du behöver.

Får min på tisdag

Permalänk
Medlem

Hittade lite saker på inköpslistan som jag kunde bocka av.

  • LG 32GP850

  • Iiglo smart plugs

  • 2* Samsung Galaxy tab A7 lite

  • Google stadia paketet för 250:- (fanns inte på inköpslistan men det var för bra deal...)

Permalänk
Medlem

Har inte köpt nåt under BF senaste 3-4 åren men i år blev det onödiga små saker.

Logitech MX Anywhere 2S Graphi mus 399:-
Logitech Tangentbord Wireless Touch K400 Plus (svart) 199:-
Mi Motion-Activated Night Light 2 99:-
Mi True Wireless Earphones 2S 199:-
Filter Mi Air Purifier- HEPA 13 319:-

Hade tänkt köpa Amazon Echo Show 5" men endast leverans till Germany och Austria.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kucera:

Jag fick köpt mig en med! Ska få hem min imorgon. Är du nöjd med din? Har sneglat pensé hela veckan men nu fick det bli en.

Har inte hittat några vettiga reviews på den än så det känns som att köpa grisen i säcken på nått sätt.

Är klart nöjd

Valde mellan denna och att gå upp till ännu större (3840x1600) men tror att 3440x1440 var rätt val, mer än tillräckligt stort för mig. Har ett 3080 kort och det orkar driva t.ex. Forza Horizon 5 i bra över 100Hz.

Den dagen det kommer en oled skärm i samma storlek och med vettig Hz köper jag det också, men jag har väntat på en sådan skärm i typ 10 år..

Permalänk

Lakrits från Haupt

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Skrivet av JBE:

Kanske någon kameraexpert som kan kommentera om detta var bra pris?
Nikon Z Nikkor 50mm f/1.8 S
Nikon Z 6 Hus
Ordresum: 25 518,-
Total rabatt på produkter: -6 616,-
18 902,-

Köpte som present, men inte själv superkunnig på kameror - gjorde egna efterforskningar för att det skall vara total överraskning, enligt vad jag läste skall detta dock vara en allroundkombination i toppklass (bilder på smycken för webshop, familje/natur/landskap/djurbilder), ? Värt att behålla eller finns bättre och billigare som ändå håller lika hög kvalitet?

Ingen kamera expert, men har själv Z6 med ett äldre 50mm f/1.8 objektiv (finns en adapter så man även kan använda äldre objektiv). Och jag älskar den kombinationen, helt klart min bästa all rund kombination, och den tar super bilder! Och den nya Z objektivet lär vara Top Notch

Suveräna bilder även inomhus i dunkel belysning som dansuppvisningar, kyrkor osv. Fattade ingenting av inställningarna först, men rekommenderar kolla på youtube och googla inställningar. Filmar även knivskarpt. Finns FW uppdateringar på Nikons hemsida för kameran att ladda ner, om den inte är uppdaterad. Nu finns Z6 II men tror inte det är värt mellanskillnaden.

Gav själv 19.000, men då begagnad med annat sämre Z objektiv. Ser ut som du kom undan med någon/några tusenlappar även med bästa styckpriset per del på prisjakt. Bundlade med minneskort också så är de ganska dyra de också

Kommenterade priset
Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Är klart nöjd

Valde mellan denna och att gå upp till ännu större (3840x1600) men tror att 3440x1440 var rätt val, mer än tillräckligt stort för mig. Har ett 3080 kort och det orkar driva t.ex. Forza Horizon 5 i bra över 100Hz.

Den dagen det kommer en oled skärm i samma storlek och med vettig Hz köper jag det också, men jag har väntat på en sådan skärm i typ 10 år..

Va gött! Ja sitter med ett 2080ti å det får gå ett tag till.

Ja köpte faktiskt HP X34 först på Elgiganten men den kan ja inte rekommendera. På pappret ser den väl ok ut antar jag. Men jag har riktiga problem med rätt view angel. Sitter man centrerat framför skärmen ser vänster sida riktigt dålig ut. Flyttar man sig mer å vänster så ser allt bra ut. Men det är inte så jag vill sitta framför skärmen.

Det kanske bara är så att jag fått ett riktigt måndags ex men ja vill inte chansa. Finns inga direkta recensioner på den heller.

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem

Har köpt följande:
Casper musmatta gaming (S)
Razer Ornata V2
Logitech Tangentbord Wireless Touch K400 Plus (svart)
SAMSUNG T7 Extern Portabel SSD 500GB - Röd
SVS SB-1000
SVS Soundpath Subwoofer Isolation dämpfötter
Supra Sublink-RCA Vit 2m
Supra Y-link 1RCA-2RCA M-F (hane - honor) 0.25 meter

Permalänk
Medlem

I år blev det en LG 65 OLED B1 för 13990:-
Varit sjukt sugen på en OLED sen jag fick hem mitt Switch OLED och då passade det toppen nu.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Prenumerationer och Xbox/Ps5 spel

Permalänk
Avstängd

Jag köpte en ny Google Nest Audio eller vad den heter, och lite Hue-prylar. Sen blev det lite "spontaninköp" av PC-delar sent i fredags kväll, moderkort, 32GB 3600-RAM, 1TB m2 SSD (4.0 förstås) och en 5600X. Borde räcka några år.

Min gamla dator började kännas lite trött och det känns konstigt att inte ha en enda (egen) dator som klarar W11. Det har inte skett någonsin sedan jag skaffade min första PC tidigt nittiotal att jag inte kan installera senaste Windows vid release. Den gamla som nu ersätts till stor del hade en i5 5675C så inte helt ny. Men jag tror den får gå som sekundärdator nu, grafikkortet får användas i den nya tills vidare men den processorn har ju rätt bra inbyggd grafik för att vara från den tiden så det lär väl funka ett tag.

Permalänk

Jag missade den Razer Blade Advance 15" 2020 som Dustin sålde för 19995 istället för 39995.
Ironiskt eftersom jag tänkte beställa den nya varianten av den för 37.000 häromdagen som inte har så mycket bättre prestanda egentligen (men lite lättare)

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Räinas att ha "sagt upp" sitt ComHem bredband för att tjata till sig dubbla hastigheten och sänkt priset... Från 300 för 499kr till 600 för 279kr.... Ovanligt trevlig och enkel att övertyga person på uppsägningsavdelningen även om jag fick vänta 45min på att komma fram.

Ringde också och "tjatade" mig till samma deal som nya kunder, 300/10 för 249kr i 24 månader utan bindningstid. Betalade 519kr för 300/10 och är obunden vilket var sinnesjukt dyrt kan jag tycka men har inte så mycket val när man bor som man gör i lägenhet uppbunden till Comhem.

Är så gruvligt trött på företagens fasoner dock. Hon jag pratade med fick det att låta som jag var ett stort undantag genom att hon var tvungen att "låta mig dröja så hon skulle kolla efter" fastän jag vet att många har ringt in och fått dealen och det var 80 pers i kö av samma anledning kan jag tänka mig. Detta var något jag vart tvungen att trycka på ett flertal gånger då hon från början sa att det vi kan erbjuda är 299kr i månaden i 12 månader. Sedan gick hon till 249kr i månaden i 12 månader. Var tvungen att "upplysa" henne att dealen var 24 månader innan hon gick med på det.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sugu:

Om du kommer ihåg och känner för det lämna gärna en review om några veckor! Har funderat länge på just den där Viomi för priset var så lockande och specsen + appen såg bra ut. Skulle egentligen vilja ha en roborock sjölvtömmande men det är för dyrt imho

Så här långt är jag nöjd. Sett till städförmåga är Viomi jämbördig med min gamla Roborock S6. Från golvet sugs det mesta upp, utom stora saker. Mattor blir renare, men inte helt fria från t.ex. hundhår. Platt och bra så att den kommer in under soffa osv (något min jättegamla Roomba hade problem med).

Navigeringen fungerar oklanderligt. Appen är samma som för Roborocken, Xiaomi Home. Bra att kunna ställa in virtuella väggar, så att den inte försöker äta upp laddarsladden under skrivbordet.

Självtömningen hade jag problem med i början, då den klagade på att behållaren var full redan efter första körningen. Visade sig att det var dammsugaren som under första körningen fått i sig så mycket hundhår att den inte tömdes helt, vilket resulterade i att behållaren trodde sig vara full. Man kan tycka att den borde kunna göra skillnad på så olika problem. Efter att jag tömde dammsugaren manuellt en gång har problemet inte uppstått igen. (Försöker nu köra dagligen för att dammsugaren inte ska bli överfull igen)

Så här långt ger jag den lilla rackaren 8/10 i betyg. Om jag minns (det kommer jag inte att göra) uppdaterar jag upplevelsen om någon vecka.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aerkanz:

Köpte mig en 34 tummare till ett pris på 3.9k med VA panel.
Hittills har den varit underbar, inte riktigt 4k men till detta pris så är den väldigt överraskande.
Inte hört mycket om märket men inget dålig ännu iaf!

https://mistore.se/products/mi-curved-gaming-monitor-34-eu?va...

Har du någon black smearing?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimpalainen:

Ingen kamera expert, men har själv Z6 med ett äldre 50mm f/1.8 objektiv (finns en adapter så man även kan använda äldre objektiv). Och jag älskar den kombinationen, helt klart min bästa all rund kombination, och den tar super bilder! Och den nya Z objektivet lär vara Top Notch

Suveräna bilder även inomhus i dunkel belysning som dansuppvisningar, kyrkor osv. Fattade ingenting av inställningarna först, men rekommenderar kolla på youtube och googla inställningar. Filmar även knivskarpt. Finns FW uppdateringar på Nikons hemsida för kameran att ladda ner, om den inte är uppdaterad. Nu finns Z6 II men tror inte det är värt mellanskillnaden.

Gav själv 19.000, men då begagnad med annat sämre Z objektiv. Ser ut som du kom undan med någon/några tusenlappar även med bästa styckpriset per del på prisjakt. Bundlade med minneskort också så är de ganska dyra de också

Tack för svar! Då behåller jag den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Har du någon black smearing?

Är inte hype på sånt men om jag testar entemot denna bild: https://i.redd.it/m7ku06hpjdj11.jpg
Och drar runt den på skärmen så blir de svarta väggarna över det grå lite delayade men inte mycket alls.
Även läst på webhallens recensioner att ghosting skulle vara okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Är klart nöjd

Valde mellan denna och att gå upp till ännu större (3840x1600) men tror att 3440x1440 var rätt val, mer än tillräckligt stort för mig. Har ett 3080 kort och det orkar driva t.ex. Forza Horizon 5 i bra över 100Hz.

Den dagen det kommer en oled skärm i samma storlek och med vettig Hz köper jag det också, men jag har väntat på en sådan skärm i typ 10 år..

Bara så du vet, om du vill ha oled i detta format så kan du köra tex lg oled med custom resolution 3840x1600 vilket är 1:1 pixelmappat med svarta kanter, men de svarta kanterna är ju helt svarta på oled, så de stör iaf inte mig. kör diverse spel så som passar bättre i ultrawide.