Tävlingar och erbjudanden i Komplett Geek Week
Permalänk
Medlem

Dagens förlorare

Hej alla! satt och funderade på att man kanske skulle startat en tråd där man kan få lägga upp bilder och gotta sig åt att det finns ju folk som trots allt har det sämre än en själv ibland. Vet inte om detta går emot regler och hur det ska regleras annat än att följa GDPR och inte sprida personlig information om någon. Jag tänker väl att jag kan börja med mitt bidrag från idag när jag satt och scoutade PSauction i sedvanlig ordning och ser att någon var extremt sugen på en PS5a för några kronor för mycket. Roligare var det när jag följde budhistoriken och ser hur galet dom budat.

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB
Laptop: Acer Nitro 5, i7 11800H, RTX 3070, 144hz, 2TB NVMe

Permalänk
Avstängd

Fysatan.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

men va 😂 finns ju massor på blocket man kan köpa för billigare om man är sugen på ett överprisat ps5

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Det har ju i alla fall tidigare på Tradera varit så att folk med nyreggade konton trissat upp priserna till fantasinivåer utan att ha tänkt slutföra affären sen (för att sabba för scalpers då), så detta kan ju tänkas vara något i samma stil.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SVP:

Hej alla! satt och funderade på att man kanske skulle startat en tråd där man kan få lägga upp bilder och gotta sig åt att det finns ju folk som trots allt har det sämre än en själv ibland. Vet inte om detta går emot regler och hur det ska regleras annat än att följa GDPR och inte sprida personlig information om någon. Jag tänker väl att jag kan börja med mitt bidrag från idag när jag satt och scoutade PSauction i sedvanlig ordning och ser att någon var extremt sugen på en PS5a för några kronor för mycket. Roligare var det när jag följde budhistoriken och ser hur galet dom budat.

https://i.imgur.com/6yK7klO.jpg

Är inspirationen stavfelet?

Jag skulle vilja nominera drograttfylleristen som körde rakt in på Uppsala flygflottilj inatt och blev tagen på bar gärning. Nog för att det var bra är det svårt att inte se oflytet.

Permalänk
Medlem

Hänger ofta på PSauction men har aldrig köpt något just där. Jag tycker att majoriteten som budar på den sidan är förlorare i slutändan. Antingen så fattar folk inte att en oftast ganska höga serviceavgifter tillkommer samt på köpet samt momsen, eller så har de noll koll på vad nypris är på artiklarna! Väldigt ofta jag hittar ett objekt på sidan men budgivningen skenar iväg något hutlöst! Då är min tanke bara: "Varför ska ni komma hit och förstöra?! Det kunde varit en bra deal, men nu är alla inblandade förlorare utom PSauction... "

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVP:

Hej alla! satt och funderade på att man kanske skulle startat en tråd där man kan få lägga upp bilder och gotta sig åt att det finns ju folk som trots allt har det sämre än en själv ibland.

Skadeglädje? Ja, det är ju roligt...

Men, för att se på ditt exempel.

En person lyckas sälja en PS5:a för över 12000kr. Det är ju en riktig bra förtjänst. Men vem vet, hen kanske var tvungen att sälja för att betala hyran.

En annan person har köpt en PS5:a för över 12000kr. Det är ju ett riktigt dåligt pris, men vem vet, hen kanske tjänar 150.000kr/månaden, skiter fullständigt att hen behövde betala ett överpris, men ville bara ha ytterligare en för att ge bort till i julklapp till någon släkting.

Permalänk
Medlem

Notera också att det är exkl moms på budet. Lägg på ett par tusenlappar sen

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

En person lyckas sälja en PS5:a för över 12000kr. Det är ju en riktig bra förtjänst. Men vem vet, hen kanske var tvungen att sälja för att betala hyran.

En annan person har köpt en PS5:a för över 12000kr. Det är ju ett riktigt dåligt pris, men vem vet, hen kanske tjänar 150.000kr/månaden, skiter fullständigt att hen behövde betala ett överpris, men ville bara ha ytterligare en för att ge bort till i julklapp till någon släkting.

Precis. Det kan också vara så att dagens förlorare är vi som inte har en PS5 och är bittra för att vi inte har råd att köpa en

Permalänk
Medlem

Det är egentligen helt fantastiskt att det även denna jul är brist på PS5, men som sägs ovan, tjänar man bra spelar det ingen roll med några tusen hit eller dit bara barnen blir nöjda. Pengarna man betalt är strax glömda. Förstår dock inte heller varför man inte ropar in en oöppnad PS5 på Tradera istället, måste väl vara billigare och enklare.

Tur mina barn nöjer sig med Nintendo Switch än så länge.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 6GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Det har ju i alla fall tidigare på Tradera varit så att folk med nyreggade konton trissat upp priserna till fantasinivåer utan att ha tänkt slutföra affären sen (för att sabba för scalpers då), så detta kan ju tänkas vara något i samma stil.

Jo självklart kan det ju vara så. dock så åker man ju säkerligen på Serviceavgiften åtminstone om man vägrar betala då buden är bindande och inte riktigt lika simpelt som tradera.

Skrivet av filbunke:

Ingen som tvingar dig att titta in i denna tråd om du känner att det inte överensstämmer med din moral att få sig ett skratt när folk gör galna saker.
Det är inte en person som säljer PS5an, det är en retur som PSauction förmedlar från någon av dom större elektronik/vitvarubutikerna i sverige. Jag har absolut inget emot att man ska tjäna pengar men man måste väl ändå kunna se det komiska i att 2 personer startar ett budkrig mot varandra dagar innan auktion är slutförd och sedan drar upp slutbudet till 15600:- ink moms och frakt. särskilt när man som andra påpekar i tråden att man hade kunnat köpa ett helt nytt/obrutet PS5 för 9000:- från många olika ställen.
Jag tror att personen som budade bara har ett alldeles för stort ego och kunde inte låta någon annan vinna.

P.S ser nu att den andra PS5an gick för 19200:- ink moms och frakt, haha

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB
Laptop: Acer Nitro 5, i7 11800H, RTX 3070, 144hz, 2TB NVMe