HBO Max erbjuder "rabatt livet ut" – 44,50 kronor i månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag tycker texten är rätt långt ner?

Men det kanske varierar, jag har mest kollat på min surfplatta.

Det här är på min Shield Pro, på tok för högt för min smak 😛 Men textstorleken är perfekt, på Netflix är den katastrofalt stor.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Tog dealen i sista minuten. Alla Fresh Prince of Bel-air säsongerna finns där nu och bara det gör det värt det. 🎉

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Går inte på denna, jag kör vidare på att köpa HBO när det finns nåt att se, så kan man skippa ha det mer än halva året istället

Permalänk

Helt värdelös. Får bara 720p i ps5 och högst 1080p i edge, hjälper inte att jag inte har en smart tv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

https://i.ibb.co/TgzGNF2/DSC-0965.jpg

Det här är på min Shield Pro, på tok för högt för min smak 😛 Men textstorleken är perfekt, på Netflix är den katastrofalt stor.

Ja det där ser alldeles för högt ut!
På min platta tycker jag det är lite för högt men inte lika extremt.

Permalänk
Avstängd

Stäng av texten bara, ni kan ju uppenbarligen engelska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Stäng av texten bara, ni kan ju uppenbarligen engelska.

Jag tycker det är lättare att följa med och mer avslappnande att se med text, det funkar ju utan också men är betydligt behagligare med.

Permalänk
Medlem

Det är en liten trend i USA att ha textremsorna på även där, om man slötittar eller ser på något med taskig ljudmixning. Hade alltid textremsorna av förr, men numer får de vara på.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilroy:

Jag tycker det är lättare att följa med och mer avslappnande att se med text, det funkar ju utan också men är betydligt behagligare med.

Jo jag säger inte emot det. Men texten tar ju fokus från innehållet en del i mina ögon. Och det är inte sällan den är rätt kass, inte minst på streamingtjänsterna. Det känns som om det är en salig blandning av automatgenererad text, (piratkopierad?) fansub och då och då professionell textning. En annan aspekt som vi diskuterade en del när jag pluggade filmvetenskap var att det finns en tanke med ljudbilden, ibland ska man inte höra vad de säger så bra liksom, men om textaren drar upp volymen till max och listar ut vad som borde vara en ohörbar mumling så blir det ju inte så bra. Nu har jag motsatt problem dock, på Youtube får jag (automatgenererad och kass) textning hela tiden, det går att stänga av den men den är tillbaka på nästa video ändå. Jag har gått in i mina inställningar och avaktiverat men det hjälper inte heller.

Skrivet av mpat:

Det är en liten trend i USA att ha textremsorna på även där, om man slötittar eller ser på något med taskig ljudmixning. Hade alltid textremsorna av förr, men numer får de vara på.

På VHS-tiden hyrde jag mycket film och var filmen inte superbra så var textningen guld för man kunde snabbspola sig igenom de värsta bitarna och ändå hänga med. När DVD kom så funkade inte det längre, inte på de spelare jag hade i alla fall, så det slutade jag med då. Nu fattar jag det som att en del streamingtjänster erbjuder uppspelning i högre hastighet, frågan om texten hänger med eller om man är tvungen att lyssna på de uppspeedade rösterna. Jag har kört det en del på YT och typ Pluralsight för föreläsningar och genomgångar, men det kan ju funka för att se ikapp på saker också men helst med text i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo jag säger inte emot det. Men texten tar ju fokus från innehållet en del i mina ögon. Och det är inte sällan den är rätt kass, inte minst på streamingtjänsterna. Det känns som om det är en salig blandning av automatgenererad text, (piratkopierad?) fansub och då och då professionell textning.

Det är därför det är är så viktigt för mig att ha engelsk text tillgänglig, den är nästan alltid bara en transkribering av talet så det glider liksom bara med utan att ta fokus ifrån det en tittar på.
Med svensk textning så är det titt som tätt som jag reagera på att det är en dålig översättning vilket blir lite distraherande.

Men transkriberad engelsk textning är väldigt skönt att ha som passivt stöd.

Skrivet av snajk:

Nu har jag motsatt problem dock, på Youtube får jag (automatgenererad och kass) textning hela tiden, det går att stänga av den men den är tillbaka på nästa video ändå. Jag har gått in i mina inställningar och avaktiverat men det hjälper inte heller.

Jag har bitvis samma problem, även att Youtube översätter vissa titlar till Svenska trots att jag ställt in allt på Worldwide Engelska.

Permalänk
Medlem

Suck de kör på med sin reklammatta, men nu utan erbjudandet. Jag har t.o.m. HBO (ingår via mitt telia paket) - men blir spammad av HBO reklam.
Det första som dyker upp på facebookflödet idag...

Episk Underhållning
Episkt pris
Bara 89kr/mån
HBO Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Vad pratar du om? Pratar du om filmen "Philadelphia"?

Jag pratar om den här serien: https://www.imdb.com/title/tt0472954/reference

Och den har ingenting med Tom Hanks filmen att göra...

Tänkte på den här: https://www.imdb.com/title/tt0107818/

Men i alla fall så visar "mitt fel" att jag inte kan hålla reda på allt jag har gällande streamingtjänster..
Tusentals filmer "hela tiden" att välja bland, tyvärr är många av de nyare filmerna riktade till barn och tonåringar.
"Superhjältefilmer" var jag intresserad av när jag var liten. Typ 8-10 år gammal. HBO MAX verkar mest ha "superhjältefilmer" i utbudet. Ska jag skoja till det, behöver jag nästan ta till mig "superhjältekrafter" för att orka kolla på utbudet.. Ungefär som när ungarna ska glo på "julkalendern" nu,, och jag tvingas att "vara intresserad".. Dock är julkalendern bara på 15 minuter..

Nåja, HBO MAX är helt okej för "halva priset"! -Tills jag tröttnar på "superhjältar" med mera.
Utbudet är "sådär", om jag får vara de vuxnas röst i kråksången..

Permalänk
Avstängd

Jag får jättemycket buffring på hbo max på kvällarna.
Verkar som de inte har infrastrukturen för allt de sålt

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Jag får jättemycket buffring på hbo max på kvällarna.
Verkar som de inte har infrastrukturen för allt de sålt

Har börjat att hända mer och mer för mig med, när jag tecknade HBO Max så var det inget problem med buffring alls.

Däremot så hade dom då en del andra problem, som textning mitt på skärmen eller ibland längst upp, för att inte tala om det irriterande överlägget som dom har i början av var film som envisades att komma fram lite då och då.

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Jag bytte mail på mitt hbonordic (och är ganska säker på att jag sa upp det) och registrerade sen hbomax till halva priset på mailen jag tidigare hade på hbonordic. Men ser nu att dom har dragit 89kr ändå i december, någon med samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

https://i.ibb.co/TgzGNF2/DSC-0965.jpg

Det här är på min Shield Pro, på tok för högt för min smak 😛 Men textstorleken är perfekt, på Netflix är den katastrofalt stor.

Har samma problem, hade ju gärna haft texten så absolut så långt ner det bara går, o gärna möjlighet att välja exakt hur ljus den ska vara. Förstår inte alla dessa ställen med subtitles där man får välja mellan typ svart, vit, gul, skrikrosa, supergrön o brandkårsrött. Vem vill ha nåt annat än nånting mellan grått o vitt?

Permalänk
Medlem

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/G3b6Pm/hbo-max-och-d...

Det här ska bli intressant att se vad som händer med rabatten efter det här

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/G3b6Pm/hbo-max-och-d...

Det här ska bli intressant att se vad som händer med rabatten efter det här

Ja, det ska det bli.

Jag antar (hoppas?) att dom bara kommer höja priset men att rabatten blir kvar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xlr8:

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/G3b6Pm/hbo-max-och-d...

Det här ska bli intressant att se vad som händer med rabatten efter det här

Skrivet av Kilroy:

Ja, det ska det bli.

Jag antar (hoppas?) att dom bara kommer höja priset men att rabatten blir kvar.

Gissningsvis är livstiden för produkten HBOmax över i samband med att de sätter upp en ny tjänst med nytt utbud.
Tänker mig att de inte kommer ha kvar halva priset då länge. Jag misstänkte att det här skulle hända redan när erbjudandet presenterades. Alltså inte just denna sammanslagningen, men att HBOmax kommer nå vägens ände vilket redan då var planerat och därför vågade de ge den dealen.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Det blir nog att säga upp HBOMax . HBOMax var inte fel, men nu har jag sett det jag ville se där.
Och en tokhöjning av tjänsten som det kanske blir så säger jag upp den.

Jag har annars varit en stor fanboy av Discovery. Vi pratar runt och strax efter år 2000. Idag vet jag inte vad de ens erbjuder fast jag har kanalen, men jag kollar aldrig på den. Det skulle aldrig mig idag falla mig in att se på något på det traditionella sättet att vänta in tills det går på tvn en viss tid en på en dag.

Att köpa Discovery+ online så finns youtube. Det finns inget egentligen på Discovery+ som lockar även om jag ej vet vad de har.

*edit*
Jag avvaktar såklart och ser vad som händer och även om de tokhöjer så kan jag pröva på en månad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Gissningsvis är livstiden för produkten HBOmax över i samband med att de sätter upp en ny tjänst med nytt utbud.
Tänker mig att de inte kommer ha kvar halva priset då länge. Jag misstänkte att det här skulle hända redan när erbjudandet presenterades. Alltså inte just denna sammanslagningen, men att HBOmax kommer nå vägens ände vilket redan då var planerat och därför vågade de ge den dealen.

Ja men vi kanske ser en ny rabatt på nya tjänsten med. Sen vet vi inte hur lång tid det tar innan nya tjänsten är på plats. Kan ju ta flera år

Skrivet av Pugilisten:

https://i.ibb.co/TgzGNF2/DSC-0965.jpg

Det här är på min Shield Pro, på tok för högt för min smak 😛 Men textstorleken är perfekt, på Netflix är den katastrofalt stor.

Men på Netflix kan man byta storlek själv på hemsidan, det får över till alla apparater. Gjorde förr i alla fall. Har inte ändrat något det senaste året

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Gissningsvis är livstiden för produkten HBOmax över i samband med att de sätter upp en ny tjänst med nytt utbud.
Tänker mig att de inte kommer ha kvar halva priset då länge. Jag misstänkte att det här skulle hända redan när erbjudandet presenterades. Alltså inte just denna sammanslagningen, men att HBOmax kommer nå vägens ände vilket redan då var planerat och därför vågade de ge den dealen.

Jo kanske det. Samtidigt bytte de ju till Max precis, så det kanske dröjer. Ärligt talat så har det inte varit så mycket att kolla på på HBO, dock kom jag nyligen på att det funkade med VPN också och utbudet på Max i USA var lite bättre, men ändå inte direkt den viktigaste tjänsten. Försvinner rabatten blir det uppsägning rätt fort för mig i alla fall. Discovery kanske har lite klassiska gamla serier som kan vara kul en månad dock, typ How It's Made.

C-More pushar hårt just nu med två månader gratis vid varenda Foodora-beställning exempelvis, men jag vet inte om de har något intressant heller. Verkar vara mycket sport, vilket är totalt ointressant för mig, och typ TV4.

Permalänk
Medlem

Min bank bestämde att jag skulle få ett nytt VISA-kort o avaktiverade av mitt gamla kort (som fortfarande skulle hålla ett år till) ett par veckor senare utan att varna om det (vilket tydligen är standard när man får ett nytt kort fick jag höra sen), o fick direkt ett mail från HBO som sa att dom inte kunde dra nå pengar o därför avslutat mitt halva-priset-konto. Tänkte aktivera det direkt men då blev det fullpris. Fult som fan, inga förvarningar eller nånting så som t ex Spotify gör, utan dom bara kutta det i hopp om att jag gärna skulle vilja betala helpriset istället. Men nope, inge med HBO Max för mig, använde det ändå bara för att kolla igenom Harry Potter igen..

Permalänk
Medlem

@Gurrrra
Dom var ju tydliga med att exakt det gällde så det är förväntat iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Min bank bestämde att jag skulle få ett nytt VISA-kort o avaktiverade av mitt gamla kort (som fortfarande skulle hålla ett år till) ett par veckor senare utan att varna om det (vilket tydligen är standard när man får ett nytt kort fick jag höra sen), o fick direkt ett mail från HBO som sa att dom inte kunde dra nå pengar o därför avslutat mitt halva-priset-konto. Tänkte aktivera det direkt men då blev det fullpris. Fult som fan, inga förvarningar eller nånting så som t ex Spotify gör, utan dom bara kutta det i hopp om att jag gärna skulle vilja betala helpriset istället. Men nope, inge med HBO Max för mig, använde det ändå bara för att kolla igenom Harry Potter igen..

Jag råkade ut för nästan samma sak för en månad sedan. Tack o lov såg jag det samma dag att betalningen inte lyckades så jag kunde fixa det på en gång och dagen efter försökte HBO dra pengar på nytt och då funkade det. Hade jag inte uppmärksammat det hade de nog avslutat mitt konto också på samma sätt.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

@Gurrrra
Dom var ju tydliga med att exakt det gällde så det är förväntat iaf.

En helt ärlig lite miss ifrån min (eller snarare min banks) sida o jag är körd, o att inte ens varna så som Spotify gör är faktiskt lite småfult imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

En helt ärlig lite miss ifrån min (eller snarare min banks) sida o jag är körd, o att inte ens varna så som Spotify gör är faktiskt lite småfult imo.

Jo, det kan jag hålla med om.
Men om frågan nu är om det är förväntat eller inte (snarare än småfult eller inte) så tror jag man får anse att det nog (tyvärr) är förväntat med tanke på att de indikerade det i själva erbjudandet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

[quote postid="19533178" userid="15530" name="Gurrrra"]
Min bank bestämde att jag skulle få ett nytt VISA-kort o avaktiverade av mitt gamla kort (som fortfarande skulle hålla ett år till) ett par veckor senare utan att varna om det (vilket tydligen är standard när man får ett nytt kort fick jag höra sen), o fick direkt ett mail från HBO som sa att dom inte kunde dra nå pengar o därför avslutat mitt halva-priset-konto. Tänkte aktivera det direkt men då blev det fullpris. Fult som fan, inga förvarningar eller nånting så som t ex Spotify gör, utan dom bara kutta det i hopp om att jag gärna skulle vilja betala helpriset istället. Men nope, inge med HBO Max för mig, använde det ändå bara för att kolla igenom Harry Potter igen..
------------------------------------------
Tusen tack för den påminnelsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsl_80:

Nu är det ju inte LG själva som sitter och utvecklar alla appar till WebOS. Vem som helst kan utveckla appar till WebOS och det är i grunden webbappar (HTML5, JS) så inte speciellt avancerat, https://webostv.developer.lge.com/ Finns massor av 3:e parts appar i LG Content store.

Att inte HBO funkar till äldre WebOS-versioner är alltså troligtvis HBOs fel för att de tagit någon genväg när de utvecklat appen som gjort att den inte är kompatibel med äldre WebOS-versioner. Eller att de skrivit appen så risigt att den därför inte funkar med hårdvaran i äldre TV-modeller så den därför inte passerat LGs godkännande för dem. Netflix, Viaplay, Amazon och nästan varenda övrig streamingleverantör har iaf inga problem med att göra sina appar fungerande för äldre WebOS-versioner.

Det är förvisso sant. Men av egen personlig erfarenhet så har i alla fall jag upplevt problem med både samsung (som kör Tizen) och LG (som kör Webos) att appar slutat fungera efter relativt kort tid.
Något som jag inte upplevt med Philips som kör android trots att det inte är en jätteny philips TV jag har.

Så min personliga erfarenhet är att bakåtkompatibilitet är ett betydligt mindre problem med android än det är med både Tizen och Webos. Dock är det ju förvisso anekdotiskt bevis då det bara är min egen erfarenhet från ett väldigt litet fåtal apparater men det är i alla fall tillräckligt för att jag ska känna mig relativt övertygad om att Android TV är ett bättre val om man vill ha apparna fungerande under lång tid.

Sen kommer man såklart till problemet att i takt med att man uppdaterar kodek, bildformat mm så kommer apparna att kräva mer och mer kraft för att kunna visa filmer utan hack vilket betyder att om man ska förvänta sig att kunna använda apparna någon längre period så är man mer eller mindre tvungen att hålla sig till de övre produktsegmenten då budgetmodellerna i många fall har så klena processorer att dom inte kommer att funka speciellt bra efter några år även om appen fortfarande finns tillgänglig och teoretiskt sett fungerar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sba74:

Det är förvisso sant. Men av egen personlig erfarenhet så har i alla fall jag upplevt problem med både samsung (som kör Tizen) och LG (som kör Webos) att appar slutat fungera efter relativt kort tid.
Något som jag inte upplevt med Philips som kör android trots att det inte är en jätteny philips TV jag har.

Så min personliga erfarenhet är att bakåtkompatibilitet är ett betydligt mindre problem med android än det är med både Tizen och Webos. Dock är det ju förvisso anekdotiskt bevis då det bara är min egen erfarenhet från ett väldigt litet fåtal apparater men det är i alla fall tillräckligt för att jag ska känna mig relativt övertygad om att Android TV är ett bättre val om man vill ha apparna fungerande under lång tid.

Så lär det vara. Och det är ju inte så konstigt, Android är ju en ganska vanlig plattform, så utvecklarna har erfarenhet men man är också van vid att hålla kompatibilitet mellan olika versioner och så.

Citat:

Sen kommer man såklart till problemet att i takt med att man uppdaterar kodek, bildformat mm så kommer apparna att kräva mer och mer kraft för att kunna visa filmer utan hack vilket betyder att om man ska förvänta sig att kunna använda apparna någon längre period så är man mer eller mindre tvungen att hålla sig till de övre produktsegmenten då budgetmodellerna i många fall har så klena processorer att dom inte kommer att funka speciellt bra efter några år även om appen fortfarande finns tillgänglig och teoretiskt sett fungerar.

Jo det är också ett problem. En TV med Android lär fungera lite längre eller i alla fall bättre mot slutet, men förr eller senare är den för gammal/slö/EOL:ad, lösningen är ju en extern box som CC med Android, AppleTV, Shield eller liknande.