HBO Max erbjuder "rabatt livet ut" – 44,50 kronor i månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag tycker texten är rätt långt ner?

Men det kanske varierar, jag har mest kollat på min surfplatta.

Det här är på min Shield Pro, på tok för högt för min smak 😛 Men textstorleken är perfekt, på Netflix är den katastrofalt stor.

Permalänk
Medlem

Tog dealen i sista minuten. Alla Fresh Prince of Bel-air säsongerna finns där nu och bara det gör det värt det. 🎉

Permalänk
Medlem

Går inte på denna, jag kör vidare på att köpa HBO när det finns nåt att se, så kan man skippa ha det mer än halva året istället

Permalänk

Helt värdelös. Får bara 720p i ps5 och högst 1080p i edge, hjälper inte att jag inte har en smart tv

Permalänk
Medlem
Skrivet av watooshX:

https://i.ibb.co/TgzGNF2/DSC-0965.jpg

Det här är på min Shield Pro, på tok för högt för min smak 😛 Men textstorleken är perfekt, på Netflix är den katastrofalt stor.

Ja det där ser alldeles för högt ut!
På min platta tycker jag det är lite för högt men inte lika extremt.

Permalänk
Medlem

Stäng av texten bara, ni kan ju uppenbarligen engelska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Stäng av texten bara, ni kan ju uppenbarligen engelska.

Jag tycker det är lättare att följa med och mer avslappnande att se med text, det funkar ju utan också men är betydligt behagligare med.

Permalänk
Medlem

Det är en liten trend i USA att ha textremsorna på även där, om man slötittar eller ser på något med taskig ljudmixning. Hade alltid textremsorna av förr, men numer får de vara på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Jag tycker det är lättare att följa med och mer avslappnande att se med text, det funkar ju utan också men är betydligt behagligare med.

Jo jag säger inte emot det. Men texten tar ju fokus från innehållet en del i mina ögon. Och det är inte sällan den är rätt kass, inte minst på streamingtjänsterna. Det känns som om det är en salig blandning av automatgenererad text, (piratkopierad?) fansub och då och då professionell textning. En annan aspekt som vi diskuterade en del när jag pluggade filmvetenskap var att det finns en tanke med ljudbilden, ibland ska man inte höra vad de säger så bra liksom, men om textaren drar upp volymen till max och listar ut vad som borde vara en ohörbar mumling så blir det ju inte så bra. Nu har jag motsatt problem dock, på Youtube får jag (automatgenererad och kass) textning hela tiden, det går att stänga av den men den är tillbaka på nästa video ändå. Jag har gått in i mina inställningar och avaktiverat men det hjälper inte heller.

Skrivet av mpat:

Det är en liten trend i USA att ha textremsorna på även där, om man slötittar eller ser på något med taskig ljudmixning. Hade alltid textremsorna av förr, men numer får de vara på.

På VHS-tiden hyrde jag mycket film och var filmen inte superbra så var textningen guld för man kunde snabbspola sig igenom de värsta bitarna och ändå hänga med. När DVD kom så funkade inte det längre, inte på de spelare jag hade i alla fall, så det slutade jag med då. Nu fattar jag det som att en del streamingtjänster erbjuder uppspelning i högre hastighet, frågan om texten hänger med eller om man är tvungen att lyssna på de uppspeedade rösterna. Jag har kört det en del på YT och typ Pluralsight för föreläsningar och genomgångar, men det kan ju funka för att se ikapp på saker också men helst med text i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo jag säger inte emot det. Men texten tar ju fokus från innehållet en del i mina ögon. Och det är inte sällan den är rätt kass, inte minst på streamingtjänsterna. Det känns som om det är en salig blandning av automatgenererad text, (piratkopierad?) fansub och då och då professionell textning.

Det är därför det är är så viktigt för mig att ha engelsk text tillgänglig, den är nästan alltid bara en transkribering av talet så det glider liksom bara med utan att ta fokus ifrån det en tittar på.
Med svensk textning så är det titt som tätt som jag reagera på att det är en dålig översättning vilket blir lite distraherande.

Men transkriberad engelsk textning är väldigt skönt att ha som passivt stöd.

Skrivet av snajk:

Nu har jag motsatt problem dock, på Youtube får jag (automatgenererad och kass) textning hela tiden, det går att stänga av den men den är tillbaka på nästa video ändå. Jag har gått in i mina inställningar och avaktiverat men det hjälper inte heller.

Jag har bitvis samma problem, även att Youtube översätter vissa titlar till Svenska trots att jag ställt in allt på Worldwide Engelska.

Permalänk
Medlem

Suck de kör på med sin reklammatta, men nu utan erbjudandet. Jag har t.o.m. HBO (ingår via mitt telia paket) - men blir spammad av HBO reklam.
Det första som dyker upp på facebookflödet idag...

Episk Underhållning
Episkt pris
Bara 89kr/mån
HBO Max