Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagge:

https://cdon.se/hemelektronik/infinity-cdon-rt-9-rtx-3080-p82...

Den här kanske? Två tusen kronor mer och man blir av med 2tb SSD lagring men man får toppmodellen från sprillans nya intelserien samt ett modulerbart chassi.

Vågar man lita på CDON nu för tiden? Trodde det var mer som Wish nu typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleknu:

Det är bara genom CDON som den säljs, men det är GTSA som ligger bakom dem. Går att beställa direkt därifrån också om man vill slippa CDON.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aleknu:

Skrivet av Zyril:

Det är bara genom CDON som den säljs, men det är GTSA som ligger bakom dem. Går att beställa direkt därifrån också om man vill slippa CDON.

GTSA ska tydligen vara ett riktigt skojarföretag det också, jag skulle hållit mig borta.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av aeriks:

GTSA ska tydligen vara ett riktigt skojarföretag det också, jag skulle hållit mig borta.

Det var ju trist, har beställt en dator därifrån istället men valde "Hämta & betala i butik", så kanske ska ta och avbryta ordern då. Jag har läst många bra omdömen online men läser man en del inlägg härifrån så verkar det inte så poppis. Att allt ska vara så svårt hela tiden...

Kan för övrigt säga att jag de som arbetade på Inet i Stockholmsbutiken inte var förvånade när jag lämnade tillbaka Aorus-datorn idag. Det första en sa var "Jaha, vilket utav alla problem har du haft med den här datorn då?", och de bekräftade att jag inte var först in med min dator. Känns i efterhand som ett bra beslut då!

*Edit*
Avbröt ordern efter lite mer läsning här på forumet... Kändes inte så lovande! Bara att börja leta igen då...

Permalänk
Medlem

En nackdel med den är att man enligt en recension där inte kan uppgradera minnena till annat än HP-minnen, vilket verkar lite drygt när 16GB inte känns helt tillräckligt. Annars ett bra pris skulle jag säga!

Köra på AMD istället med 32GB RAM?

Permalänk
Medlem

Jag hoppade också GTSA pga. tidigare omdömen... Ser mörkt ut på datorfronten just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagge:

Jag hoppade också GTSA pga. tidigare omdömen... Ser mörkt ut på datorfronten just nu.

Den här ligger nog närmast för mig att beställa
https://www.elgiganten.se/product/gaming/stationar-dator-gami...

Letar man 3080 så kostar de ju 15k+, tillsammans med SSD, RAM och en AMD 5800X så är man snabbt uppe i samma summa. Och då behöver man ju även chassi, PSU, kylare och en moderkort utöver det.

Gällandes att Omen fått en del kritik på hög temperatur och ljudnivå så verkar det mest vara när man kört deras Intel i9-kombination. Ryzen-versionen har jag inte sett mycket problem om utan mest nöjda folk. Man kan ju även modda det lite (bryter förstås garantin) om man vill fixa bättre kylning framöver, vilket många med just Intel-varianten verkar ha gjort.

För mig känns det som en schysst deal om man vill ha ett 3080-kort för framtiden iaf!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyril:

Letar man 3080 så kostar de ju 15k+, tillsammans med SSD, RAM och en AMD 5800X så är man snabbt uppe i samma summa. Och då behöver man ju även chassi, PSU, kylare och en moderkort utöver det.

Gällandes att Omen fått en del kritik på hög temperatur och ljudnivå så verkar det mest vara när man kört deras Intel i9-kombination. Ryzen-versionen har jag inte sett mycket problem om utan mest nöjda folk. Man kan ju även modda det lite (bryter förstås garantin) om man vill fixa bättre kylning framöver, vilket många med just Intel-varianten verkar ha gjort.

För mig känns det som en schysst deal om man vill ha ett 3080-kort för framtiden iaf!

Mm jag har tänkt i samma banor, antingen den eller https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingdator/stationar-gami... men med tanke på att den bara är tusenlappen dyrare och man får mer lagring, ram och bättre prolle så är OMEN onekligen en bättre deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyril:

Jag slog faktiskt till på denna, hade missat det erbjudandet. Nytt för December? Finns inget bättre ute nu iaf vad jag kan se..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagge:

Jag slog faktiskt till på denna, hade missat det erbjudandet. Nytt för December? Finns inget bättre ute nu iaf vad jag kan se..

Gjorde samma sak, grupptryck?

I den situation jag är i just nu orkar jag inte vänta och kan alltid lösa eventuella ljudnivå-problem senare!

Permalänk
Medlem

Verkar bli en retur för mig också, köpte Ryzen varianten men den låter något kopiöst och stundtals uppe i 70C i windows med enbart chrome.. ni som har resettat windows på dessa, hur gjorde ni? Oavsett hur jag än försöker i windows får jag upp att det inte går efter cirka 50% in...

Permalänk
Medlem

Slog också till på denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av sistaB:

Verkar bli en retur för mig också, köpte Ryzen varianten men den låter något kopiöst och stundtals uppe i 70C i windows med enbart chrome.. ni som har resettat windows på dessa, hur gjorde ni? Oavsett hur jag än försöker i windows får jag upp att det inte går efter cirka 50% in...

Samma. Lyckades enbart med reset "download windows via internet" (eller något sånt, kommer inte ihåg det exakta namnet för det)