Permalänk
Medlem

Ny video som diskuterar lite om hur man kan utveckla staden genom övergivna byggnader och fraktioner. Mest regisserad och stel diskussion, men ett par korta klipp också.

.
.
.
Tidigare så avslöjade det att en NPC i spelet, Lawan, spelas av Rosario Dawson.

.
.
.
De har också för inte så länge sen släppt titelspåret från soundtracket till spelet.
Run, Jump, Fight - Main Theme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Typiskt, men det är ändå bara drygt 2 månader till.

Tycker mest att problemet med sådant ofta är att de knuffar sedan när det släpps är det iaf en bug-fest

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hands-on preview från IGN

Permalänk
Medlem

En ny officiell 15 minuter lång gameplay trailer som visar lite quests, allmän gameplay och combat. Inte så mycket zombies, men ett par olika fraktioner. Att göra det lite mer postapokalyptiskt med fraktioner gör antagligen spelet mer varierat.

De har också sagt att spelet har gått guld, releasedatum är 4 februari 2022.

Permalänk
Medlem

Körde aldrig 1an men ser fram emot detta!
Är det värt att gå genom första nu?

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Körde aldrig 1an men ser fram emot detta!
Är det värt att gå genom första nu?

Det är ett riktigt bra zombie-spel, och har 95% positiv rating på Steam. Kanske vänta till en rea, det har gått att få tag på för cirka €10 tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det är ett riktigt bra zombie-spel, och har 95% positiv rating på Steam. Kanske vänta till en rea, det har gått att få tag på för cirka €10 tidigare.

Expansionen är som ett helt annat spel. Men alltid kul att köra över infected med en moddad beach buggy.

Permalänk

Kommer det någon beta till pc innan släppet ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Kommer det någon beta till pc innan släppet ?

Nej, det är inget jag hört något om. Förköp inte, läs recensioner och kolla gameplay videos efter relase är väl de vanliga tipsen.

Permalänk

Man får Dying Light 2 & 1 om man köper vissa Asus-produkter på Inet https://www.inet.se/kampanj/7100/asus-dying-light-bundle

Lite meck med att regga konto på Asus, leta upp serienummer på produkten osv. och vet inte när man får spelnycklarna.

Permalänk
Avstängd

Ser fram emot denna, första spelet var riktigt bra (förutom "slutbossen").

Men inte många andra spel som var så nervkittlande som första gången man vistades ute i natten i första

Hoppas det här spelet är lika snyggt på release som det ser ut att vara i alla videos.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Dying Light 2 - Stay Human
Cinamatic trailer (CG)

.
.
Riktigt bra gjord. Det är bra av Techland att släppa den så sent som nu efter många riktiga gameplay trailers. Andra bolag hade börjat med CG trailern.

Permalänk
Medlem

Video som visare lite kort om skillträden i Dying Light 2

.
.
En ny kort RTX On demo video

Permalänk
Medlem

Har inte spelat ettan men detta ser häfitgt ut.

Är det bara närstrider mot Zombies ? Är det roligt med att hugga ner massa zombies på olika sätt ? Det är den biten jag tvekar på

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Har inte spelat ettan men detta ser häfitgt ut.

Är det bara närstrider mot Zombies ? Är det roligt med att hugga ner massa zombies på olika sätt ? Det är den biten jag tvekar på

Vet inte hur det är förrän det släppts. Men i första spelet var det långsammare och lättare zombies på dagtid som man kunde springa runt med parkour eller slåss mot utan allt för stor risk. På natten kommer tuffare zombies fram, en del är svåra att slåss mot och snabba dessutom. De ska ha gjort strid mer varierad i uppföljaren med olika attacker etc. Sen slåss man ibland även mot andra människor. Är du lite osäker så vänta ett tag efter release och läs recensioner och åsikter från de som spelat.

Permalänk
Medlem

ahh längre nätter

Permalänk
Medlem

Spelet köpt och laddas ner as we speak så jag är tokredo för realeasen imorgon

Var så längesen jag spelade 1:an, spelade den på xbox 360. Kommer så väl ihåg atmsofären och springa runt i den stora staden och undvika zombies.

Hoppas jag inte blir besviken på 2:an men med det jag har sett så tror jag inte det

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Vilken tid släpps spelet imorgon?

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Vilken tid släpps spelet imorgon?

"that’s midnight GMT on February 4"

Vad jag kan hitta så släpps det inatt 00:00 alt kanske 01:00 då. Perfekt för Dying light 2 lan i helgen.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

"that’s midnight GMT on February 4"

Vad jag kan hitta så släpps det inatt 00:00 alt kanske 01:00 då. Perfekt för Dying light 2 lan i helgen.

Förladdat och klart

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Lite reviews:

SkillUp:

ACG(review in progress):

IGN(performance review):

Verkar ok, bra gameplay, medioker story och "hyffsad" prestanda. Buggar tycks finnas, dock ska många blivit lösta med första patchen. För mig känns det som ett solklart "spela om 6-12 månader då det hunnit mogna"-spel, detta då jag tappat motivationen att spela spel som inte känns helt färdiga när jag väl ska lägga tid på dem.

Permalänk
Medlem

Det känns väl tämligen ooptimerat att endast tillåta 60FPS i 1080p (och inte alls på Series S)?
Blir intressant att se prestandatester på PC framöver.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exydia:

Det känns väl tämligen ooptimerat att endast tillåta 60FPS i 1080p (och inte alls på Series S)?
https://youtu.be/f2CPmj8J3KY

Hehe PC go brrrrr

Nävars, ja känns lite ofärdigt på konsoll

Permalänk
Medlem

Solklart! PC says hi Längtar tills imorgon när jag ska börja spela detta

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Fel
Permalänk
Medlem

är så sjukt kass på dessa tider

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Är väl släpp 01:00 inatt?

Permalänk
Avstängd

Det står ju 1 AM, 4 feb? Det är 01:00 inatt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det står ju 1 AM, 4 feb? Det är 01:00 inatt.

Jag editera bort 13:00 tiden 😉
Fann en downcounter på techlands egna sida som stod på 5tim kvar 👍
Är alltid värsta cirkusen med deras släpp tider på tusen tidszoner

Permalänk
Medlem

Har gjort pre-load, får se om jag orkar stanna uppe och testa 01:00.

Ska bli intressant att testa RT/X med DLSS. DF videon pratade ju om att spelet var en showcase för RT med skuggor i skymningsljus.