Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

vilken processor? (budgetserver)

Permalänk
Medlem

vilken processor? (budgetserver)

Tjo,

tänkte försöka mig på ett serverbygge modell billigt med begagnade delar..
Den ska användas som web/fil/ftpserver

Vad för processor ska jag satsa på? duron? PIII?
och hur snabb? 500mhz? 1000mhz?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Re: vilken processor? (budgetserver)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Tjo,

tänkte försöka mig på ett serverbygge modell billigt med begagnade delar..
Den ska användas som web/fil/ftpserver

Vad för processor ska jag satsa på? duron? PIII?
och hur snabb? 500mhz? 1000mhz?

I princip enklast möjliga, dvs billigaste. 500 lär räcka gott

JAg misstänker nämligen att belastningen inte kommer att bli särskilt hög, har jag rätt?

Satsa på bra hårddiskar och hyfsat med internminne så ska du se att det löser sig. Se även om till så att moderkortet är kännt för att vara stabilt

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Medlem

P3 som jag har sett beg har kostat endel så skaffa en amd så sparar du nog pengar

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem

Funderar på en Ny duron 1.3 ghz, kan det vara nåt?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Funderar på en Ny duron 1.3 ghz, kan det vara nåt?

som sagt, det mesta lär fungera bra. Tycker du att priset är det rätta så kan du säkert bli nöjd med den

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Medlem

Tror fasen jag slår till på en ny isf, kostar ju bara 300pix eller så

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.