Ta bort admin från skol dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om du skiter i ev konsekvenser så installera om datorn, endera går det (teknisk) bra eller så är datorn låst via en tpm modul och då är den låst på riktigt på hårdvarunivå och du kan inte göra nånting utan nycklarna.

Är man i åldern som denne unge herre är baserat på hans språkkunskaper har man inte ett fullt utvecklat konsekvenstänk, och man bör då inte heller få råd hur man bortser från detta.

Trodde inte att jag skulle behöva säga det såpass här tidigt i livet, men: på min tid hade vi inga datorer i skolan. Sista året i gymnasiet fick vi en gigantisk modul som fälldes upp ur skolbänken. Det var magi. På lektionen lärde man sig hur man drar en fil från en mapp. Alla satt och skrev script istället.

Till TS: Förstår att perspektivet är näst intill omöjligt att ta in, men tänk på hur jädra soft det är att få sitta framför en DATOR i skolan dagarna i enda. Inte behöver du göra saker du inte får på den, det kan du göra när du kommer hem. Använd inkognito så hittar inte morsan och farsan spåren efter dina nobla internet-quester.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragge7:

Tips på forum som kan hjälpa mig med min fråga ?

www.skolverket.se

Hör med dom om varför det är så eländigt med låsta skoldatorer.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd låst*

Eftersom svaret finns redan i tråden och för att bespara lidandet åkte hänglåset på.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär