AIO till 2080 Ti gått sönder - lämna in för reparation?

Permalänk

AIO till 2080 Ti gått sönder - lämna in för reparation?

Hallå!

Jag har en Alphacool Eiswolf-AIO på ett 2080 Ti, och nu har kylningen lagt av. Det verkar vara pumpen som är boven i dramat, då radiatorn är kall men kortet tokvarmt när det är igång. Tyvärr har Alphacool hunnit sluta sälja både Eiswolfen jag själv köpte och efterföljaren Eiswolf 2 nu, så enligt deras support är min enda lösning att plocka isär själva kylaren och byta ut pumpen. Tyvärr har jag tummen mitt i handen tyckte jag det var svårt och läskigt nog att installera själva AIO:n, så att gå ett steg djupare och plocka isär den själv känns alldeles för läskigt.
Om jag beställer pumpen själv - finns det något ställe man kan lämna in detta för reparation hos? I Stockholm helst.

En annan lösning är att köpa en annan AIO. Jag hade gärna kört en NZXT Kraken G12 med en CPU-AIO på den, men tyvärr får det inte plats i min dator, då det krockar med ett annat kort. Finns det någon annan AIO man kan lita på? En custom loop känner jag mig tyvärr inte kompetent nog för att kunna fixa ihop på egen hand.

Förtydligade formuleringen lite
Permalänk
Medlem

Inet kan fixa custom installationer av saker, men kostar väll en del. Webhallen med tror jag.

Permalänk
Skrivet av rotkiv42:

Inet kan fixa custom installationer av saker, men kostar väll en del. Webhallen med tror jag.

Inet har jag faktiskt redan frågat då jag köpte kylaren hos dem, men då den är över ett år gammal ville inte byta ut den, och de ville heller inte reparera den mot att jag betalade för det tyvärr. Jag får prova att höra av mig till Webhallen!

Permalänk
Skrivet av Galen Gurka:

Inet har jag faktiskt redan frågat då jag köpte kylaren hos dem, men då den är över ett år gammal ville inte byta ut den, och de ville heller inte reparera den mot att jag betalade för det tyvärr. Jag får prova att höra av mig till Webhallen!

Du har ju reklamation i 3 år. Kontakta Inet igen och berätta att du vill reklamera den istället så kanske de kan byta ut den åt dig.

Permalänk
Skrivet av pringles123:

Du har ju reklamation i 3 år. Kontakta Inet igen och berätta att du vill reklamera den istället så kanske de kan byta ut den åt dig.

Bra tips, det ska jag prova! Frågan är om jag kommer kunna få en ny då den inte verkar finnas nånstans och Inet själva inte har den i lager.

Permalänk
Skrivet av pringles123:

Ja, man har ju alltid reklamationsrätt i 3 år, även om butikens garanti skulle vara kortare...

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galen Gurka:

Bra tips, det ska jag prova! Frågan är om jag kommer kunna få en ny då den inte verkar finnas nånstans och Inet själva inte har den i lager.

Dom ger sig dig ett likvärdigt kort om det inte går att fixa. Eller pengar tillbaks.

Permalänk
Skrivet av digitalflaskpost:

Ja, man har ju alltid reklamationsrätt i 3 år, även om butikens garanti skulle vara kortare...

Kanon, tack!

Skrivet av rotkiv42:

Dom ger sig dig ett likvärdigt kort om det inte går att fixa. Eller pengar tillbaks.

Ja, då blir det nog pengarna. Kortet är inte köpt där utan bara kylningen som jag har monterat på själv