Youtube slutar visa ogilla-markeringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fissure:

Att folk inte begriper att en dislike funktion är värdefull i den kopiösa mängd skit som laddas upp på YT som påstår och lovar både det ena eller andra i sina videotitlar är det som förvånar mig mest.

Det som förvånar mig sekundärt är att det tagit så lång tid för YT att göra det med tanke på deras vänster/woke/pk läggning.

Lol wut?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Skämtar du eller?

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Ursäkta men asså fy f*n. Nu har dom lagt in fuktionen. Jag är glad att jag hittat dom kanaler som är bra. Då kommer typ fler ungdommar inbilla sig att bara för att det är poppulärt så är det bra. Youtube är helt ologiska.

Då kommer säkert fler mainsteam bloggare och annan oinressanta saker på youtube få ännu mer uppmärksamhet. Gah förlåt jag är en negativ boomer, men det står jag för haha.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Töntigaste beslutet någonsin

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laars:

Ursäkta men asså fy f*n. Nu har dom lagt in fuktionen. Jag är glad att jag hittat dom kanaler som är bra. Då kommer typ fler ungdommar inbilla sig att bara för att det är poppulärt så är det bra. Youtube är helt ologiska.

https://memegenerator.net/img/instances/74703779/most-illogical.jpg

Då kommer säkert fler mainsteam bloggare och annan oinressanta saker på youtube få ännu mer uppmärksamhet. Gah förlåt jag är en negativ boomer, men det står jag för haha.

Kan man vara någonting annat än negativ till det här? Tycker det är rätt uppenbart att Google tjänar sina egna intressen med det här precis som typ alla andra beslut som tagits för Youtube de senaste ~5 åren. Vad som behövs är en konkurrent som ger tillbaka det som Google amputerat och inte drar in annonsintäkter för att någon yttrar det fruktansvärda ordet "fuck" eller liknande. Youtube har blivit för stort för sitt eget bästa.

Skrivet av Aeig:

Töntigaste beslutet någonsin

Mvh

Kan inte annat än instämma.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Alltså det minsta youtube kunde gjort är ju att ha ett val så man själv kan aktivera dislike knappen igen för sin egen kanal. Så kan dom stora företagen och andra som känner att det blir känsligt dölja den medans alla andra kan köra på som vanligt.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Enligt ett par youtubers jag följer så har det blivit betydligt jobbigare efter att antalet ogilla blivit dolda. Istället för att bara trycka på ogilla så skrivs det tydligen allt mer negativa kommentarer som är betydligt jobbigare än en ogilla till i statistiken. Så nästa steg för Youtube blir väl logiskt nog att ta bort kommentarsfälten helt och hållet nu, för att dölja antalet ogilla tycks ha fått motsatt effekt än den tänkta.

Permalänk
Medlem

Jag saknar nedåt-tummarna lite grann. Många grejer ser jag ju på alldeles oavsett eftersom jag inte precis ny på youtube, jag vet vilka youtubers som tilltalar mig. Men det har ändå varit ett verktyg för mig när jag väljer vad jag tittar och inte tittar på. Så det är surt.

Permalänk

Jag använder chrome tillägget "return youtube dislike button" så då ser man dislikes igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnpajsarn:

Jag använder chrome tillägget "return youtube dislike button" så då ser man dislikes igen.

Tack för tipset. Det fanns för firefox också

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/return-youtube-dislikes/

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Enligt ett par youtubers jag följer så har det blivit betydligt jobbigare efter att antalet ogilla blivit dolda. Istället för att bara trycka på ogilla så skrivs det tydligen allt mer negativa kommentarer som är betydligt jobbigare än en ogilla till i statistiken. Så nästa steg för Youtube blir väl logiskt nog att ta bort kommentarsfälten helt och hållet nu, för att dölja antalet ogilla tycks ha fått motsatt effekt än den tänkta.

Att ta bort gilla, ogilla och kommentarer tycker jag vore bra. Sällan nåt vettigt i dem.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av Fissure:

Det som förvånar mig sekundärt är att det tagit så lång tid för YT att göra det med tanke på deras vänster/woke/pk läggning.

Samma, men jag måste ändå säga att youtube är mycket mindre PK än de flesta platser på internet. På twitch blir man bannad om man säger att det finns två kön, och många forum på internet är väldigt begränsade men youtube tillåter ändå en hel del politiskt inkorrekta videor. (Ja, det finns mycket censur, men generellt ligger de efter nästan alla andra sociala medier vad gäller åsiktsförbud)

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Enligt ett par youtubers jag följer så har det blivit betydligt jobbigare efter att antalet ogilla blivit dolda. Istället för att bara trycka på ogilla så skrivs det tydligen allt mer negativa kommentarer som är betydligt jobbigare än en ogilla till i statistiken. Så nästa steg för Youtube blir väl logiskt nog att ta bort kommentarsfälten helt och hållet nu, för att dölja antalet ogilla tycks ha fått motsatt effekt än den tänkta.

Skulle även ha fördelen att slippa att alla utubers sitter och kräver att vi ska lajka, subscriba och kåmment dawn belå hela tiden

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Enligt ett par youtubers jag följer så har det blivit betydligt jobbigare efter att antalet ogilla blivit dolda. Istället för att bara trycka på ogilla så skrivs det tydligen allt mer negativa kommentarer som är betydligt jobbigare än en ogilla till i statistiken. Så nästa steg för Youtube blir väl logiskt nog att ta bort kommentarsfälten helt och hållet nu, för att dölja antalet ogilla tycks ha fått motsatt effekt än den tänkta.

//sarkasm på

Vem kunde förutspått det XD

//sarkasm av

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pa1983:

//sarkasm på

Vem kunde förutspått det XD

//sarkasm av

Ganska många inkl jag visste det direkt.
Men i USA handlar det om att skydda folks känslor för att få sig en törn. "Ord är våld" är något som förekommer där borta.