Helgsnack: Vad fick du i julklapp?

Permalänk
Medlem

Hängslen, hemorrojder och en knivslip.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Jag fick en tillbringare för sprit i form av en stormtrooperhjälm

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Handskar för lite kallare klimat, manschettknappar, matta till datorhörnan, keycaps, plånbok. Sen hade jag gjort som varje år och köpt till mig själv, det resulterade i nytt chassi, nytt nätagg och ny cpu kylare :'D

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Hemma gjorda grytlappar, par t-shirts och sedan pengar till en resa som blev inställd med nya restriktionerna.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Elakekocken:

Det är faktiskt kul, jag kan typ grunden bara i och för sig men det är avkopplande om än det faktum att jag bara kan göra raka grejer, som typ en filt. Det här med flera lager har jag inte gett mig in på heller än

Ja eller hur! Ska bli väldigt roligt att lära sig! 😍

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk

Köpte till mig själv Arduino Mega + BT kit samt hårt fodral till el guran.
Sambo fick en surfplatta.

Håller dessutom på och jagar efter ett nytt grafikkort, nuvarande är för dåligt samt bara för att det råkar vara brist på dessa kort verkar folk tro att de säljer guld..

...hittade ett som var över 5 år gammalt, men till ett pris ett nyare kort kostar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Hängslen, hemorrojder och en knivslip.

En av dem är inte som de andra 😵

Jag fick konsertbiljetter till april, får hålla tummarna gissar jag

Permalänk
Medlem

En steamdeck till mig själv 😥

Permalänk
Medlem

Bodylotion

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

En kexchoklad och Destiny 2 Witch Queen 🎅

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ett par mjukisbyxor, sängkläder och ett par skinnvantar. Köpte en kaffekopp med Saab Viggen på till mig själv också

Permalänk
Medlem

Vann en vinluftare, eller vad det kan tänkas heta, i julklappsspelet i år. Frun gav mig också en bok om pappalogi eftersom vi väntar barn och jag inte är lika förtjust i poddradio som hon är.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Open Benchable from Inet
Since my Plexi-Bench was starting to look broken and tacky
Good for professional OC.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe - Core i7 6950X 4.2Ghz 1.25v - Corsair H115i Elt CapX - 32GB G.skill B die @ 3200Mhz C13-13-12-30-1T - Gainward RTX 2070 8GB.
Asus Strix X570 Gaming-F - Ryzen 5 5600 - MSI RX 5700 - 32GB Corsair Vengence LED 3800mhz
Hwbot @Warp9 Team - https://hwbot.org/user/ashley98/
Överklockare av äldre hårdvara! , Inte härifrån 🇬🇧

Permalänk
Medlem

Fick gubbtofflor av dottern och långfärdsskridskor av frun... Annars köpte jag lite komponenter till mig själv (se signatur) under december måndag, jag ser det som en julklapp till mig.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Fick ett sällskapsspel, godis/glögg/julmust och en drybag. Vi har slutat med klappar men vissa envisas med att ge ändå. Av mig får de inget, eller jo, tjejen får en biobiljett.

Blev en Analogue Pocket till mig själv nästa år.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Nya kastruller, mycket bra!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Avstängd

"Greenpan Barcelona Traktörgryta med lock 4 L 30 cm" - och då har jag redan en traktörgryta men som ej rekommenderas för ugnen vilket denna gör upp till 220 grader.

Jag älskar att göra storkok så då skall jag lära mig några recept där man gör i ordning och sedan bara slänger in i ugnen och sen inte behöver bry sig mer. Värsta jag vet är att behöva hålla koll eller röra om i storkoket. Jag undrar om man kan göra köttfärssås i ugn?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ett brev från farsan med pengar.

Skrivet av Aka_The_Barf:

Ryggskott(det jävligaste någonsin) och en t- shirt och en liten tomte.

Då är väl meningen att du ska ta på dig tröjan samtidigt som du kollar på tomten lr nåt 😁(det lät roligare när ja kom på det).
Hur fick du det?

Skrivet av lappen81:

Jag är inne på 3e året

Men va fan!? Va sa vårdcentralen?
Går du så lite framåtlutad som man ser en del som har ont i ryggen gör?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Ett brev från farsan med pengar.

Då är väl meningen att du ska ta på dig tröjan samtidigt som du kollar på tomten lr nåt 😁(det lät roligare när ja kom på det).
Hur fick du det?

Men va fan!? Va sa vårdcentralen?
Går du så lite framåtlutad som man ser en del som har ont i ryggen gör?

Började komma smygande, lätta känningar. sen när jag köpte julmat till mormor i onsdags då slog det till rejält. detta kan mycket väl vara något annat än vanligt ryggskott då det fortfarande hänger kvar även om det är bättre. När jag fick känningar borde jag agerat och börjat med rygg övningar men dum som man är så lyssnar man sällan när kroppen snällt försöker säga till en utan väntar tills den skriker som nu.
Jobbigast är efter natten eller om man sitter still, rör man sig så blir det bättre.

Han borde gått till VC eftersom det där ryggskottet tyder på någon form av ryggskada, kotförskjutning eller diskbrock är nog de vanligaste.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Philips OneBlade rakapparat
Handduk
Mjukisbyxor
Termosmugg
Duschtvål och deodorant
Pengar på kontot

Philips OneBlade som jag själv föreslog verkar vara helt perfekt för mig som rakar mig med flera dagars mellanrum.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Fick en Chromecast 4th gen som var klart över förväntan och nog bland det bästa julklappen senaste 10 åren, hade en 1 gen sen länge men anledning till önskan av en ny chromecast var då min LG oled inte fick nån HBO Max app och casting till sagda gen 1 var inte helt hundra (Tv'n är 5 år gammal nu så kan inte klaga för mycket) , jag hade läst på lite dåligt så det visade sig att på en gen 4 så kan man inte bara casta utan det är Android TV med möjlighet installera appar mm, så nu har jag fått in strömingappar men även VPN mm så kan lätt VPNa till Tyskland om ARD har något jag vill se tex , och zappa runt är som smör, otroligt flow i menyer mm,

Annars kör vi inte så mycket klappar längre egentligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Men va fan!? Va sa vårdcentralen?
Går du så lite framåtlutad som man ser en del som har ont i ryggen gör?

Från 18-30 typ men inte längre, har fått antibiotika för annat varit tvungen att vända mig internaitonellt för prover (årslön) sedan privatläkare för behandling
När jag var frisk nog så skällde jag ut sjukvården och vägrade lämna innan resterande bitar (som inte blev bättre hanterades av dom), testade positivt på annat ledde till mer antibiotika och operation.

Sedan operationen har jag haft kroniska istället för akuta ryggbesvär, kan gå rakt när musklerna mjukar lite mer men inte vrida/hoppa, ibland sitta, nysa, hosta och ligga det strålar ner i ben etc stå fungerar ofta men inte alltid gå speciellt i trappor. Misstänker att jag har kronisk bakteriell prostatit då antibiotika ofta hjälper (åtminstone trippelbehandlingar) eller rätt typ av antibiotika. Det är en av dom proverna dom borde ha tagit men inte har tagit. Antagligen kommer man att ställa en kronisk diagnos (på toppen av tidigare felaktiga kroniska diagnoser dom ställde på mig som ung som visade sig vara behandlingsbara i kombination med positiva prosvsvar).
Har alltså varit helt frisk ibland speciellt i kombination med rätt typ av antibiotika men alla små felaktiga skitbehandlingar från vården i unga år i kombination med en livstid utan hjälp har antagligen lett till resistens (odling har även bekräftat multiresistenta bakterier)

En tidig julklapp för min del vore avreglering, och privatisering/konkurensutsätta sjukvården så man slipper gå till en burgarvändande proffstyckare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Philips OneBlade rakapparat
Handduk
Mjukisbyxor
Termosmugg
Duschtvål och deodorant
Pengar på kontot

Philips OneBlade som jag själv föreslog verkar vara helt perfekt för mig som rakar mig med flera dagars mellanrum.

Om du testat den, kan du ge ett subjektivt betyg vad du faktiskt verkligen verkligen verkligen tycker? Känns som de flesta tester är köpta eller sponsrade av Philips.
Jag använder traditionell hyvel (säkerhetshyvel) och emellanåt Gillette Fusion bla bla bla. Men skägget växer som ogräs och då verkar ju den One Blade utmärkt om den är så bra som den verkar.

Man blir trött på både säkerhetshyvlar och Gillette alltså…. Man vill bara att det ska gå fort och bli bra resultat. Testat diverse svindyra rakapparater från Braun och Philips men de är för mitt grova skägg rätt så värdelösa tyvärr…

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

"Greenpan Barcelona Traktörgryta med lock 4 L 30 cm" - och då har jag redan en traktörgryta men som ej rekommenderas för ugnen vilket denna gör upp till 220 grader.

Jag älskar att göra storkok så då skall jag lära mig några recept där man gör i ordning och sedan bara slänger in i ugnen och sen inte behöver bry sig mer. Värsta jag vet är att behöva hålla koll eller röra om i storkoket. Jag undrar om man kan göra köttfärssås i ugn?

Stek köttfärsen först så den inte klumpar sig sen är det bara att köra

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Om du testat den, kan du ge ett subjektivt betyg vad du faktiskt verkligen verkligen verkligen tycker? Känns som de flesta tester är köpta eller sponsrade av Philips.
Jag använder traditionell hyvel (säkerhetshyvel) och emellanåt Gillette Fusion bla bla bla. Men skägget växer som ogräs och då verkar ju den One Blade utmärkt om den är så bra som den verkar.

Man blir trött på både säkerhetshyvlar och Gillette alltså…. Man vill bara att det ska gå fort och bli bra resultat. Testat diverse svindyra rakapparater från Braun och Philips men de är för mitt grova skägg rätt så värdelösa tyvärr…

För mig verkar den passa rätt bra. Dock har jag rätt gles skäggväxt och rakar bort allt (1-3 mmm när jag rakar mig). Blir ju inte riktig slätrakat men det har jag inget behov av. Har bara använt den en gång än så länge. Länge sedan jag använde rakhyvlar men OneBlade är ju betydligt bättre än engångshyvlar jag försökt med någon gång ibland på senare tid. Har i många år använt en vanlig Philips rakapparat och då ett på ett trimmerhuvud först om hårstråna varit lite längre eftersom den är helt värdelös på lite längre hårstrån i motsats till en mycket äldre rakapparat jag hade för länge sen som tog betydligt bättre. Har dock läst om de som tycket OneBalde t.ex. passar dåligt till att trimma skägg och förmodligen även om man har tät skäggväxt?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

För mig verkar den passa rätt bra. Dock har jag rätt gles skäggväxt och rakar bort allt (1-3 mmm när jag rakar mig). Blir ju inte riktig slätrakat men det har jag inget behov av. Har bara använt den en gång än så länge. Länge sedan jag använde rakhyvlar men OneBlade är ju betydligt bättre än engångshyvlar jag försökt med någon gång ibland på senare tid. Har i många år använt en vanlig Philips rakapparat och då ett på ett trimmerhuvud först om hårstråna varit lite längre eftersom den är helt värdelös på lite längre hårstrån i motsats till en mycket äldre rakapparat jag hade för länge sen som tog betydligt bättre. Har dock läst om de som tycket OneBalde t.ex. passar dåligt till att trimma skägg och förmodligen även om man har tät skäggväxt?

Jag har också en oneblade, har lite mustasch/skägg som jag rakar 1-2 gånger i veckan till 3-4mm fungerar mycket bra till det. Slätrakning är den rätt kass på (rakar även huvudet men det gör jag med en braun rakapparat).

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Fick rätt bra saker i julklapp i år.
Nya vandringskängor, ny lampa till projektorn samt en bröstplatta till skinnstället.

Sen blev det ett par från mig till mig:
Garmin Approach R10 launch monitor, siktpinnar, svingvikter och tempotränare

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Inget än, barnen värmde upp med lite Corona och min fru testade positivt dagen före julafton (Vi är vaccinerade och inte så bekymrade, det här går säkert jättebra)

Barnen fick dock Ring Fit Adventure till Switch (stor succé, väl värt sina 5xx kr på Amazon Black Friday), tillbehör till ångmaskin, och lite annat bös, så de rätt nöjda trots karantän. De får en Jul2 med kusinerna nån gång framöver.

Sen spontanköpte jag en Galaxy S21 till mig på Black Friday, så jag sade storsint att jag inte behöver så många julklappar i år

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Fick inte en enda fysisk julklapp, men fick en personlig skuld avskriven av en släkting, så det var ju trevligt 🙂

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"