RAZER Blade 15 Base Model (2020)

Permalänk
Medlem

RAZER Blade 15 Base Model (2020)

Hej!

Är detta exakt samma? Känns inte som det om det skiljer ungefär 16000kr

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_razer-blade-15-base-mod...

https://www.amazon.se/dp/B08GTH8KYD/ref=cm_sw_r_cp_api_glt_i_...

Skulle ni även rekommendera denna datorn om man tänker på prisklassen eller finns det något bättre under 10k?

Permalänk
Medlem

Jag körde på Den från Amazon, är ute efter en slimmad laptop att ha på resor och som extra dator. Stod i valet och kvalet mellan Razern med sitt rtx 2060 och ex lenovo med 3050 men kände ändå att razern skulle vara bästa alternativet för mig.

Visa signatur

🖥Intel Core i5-8600k / Asus ROG Strix Geforce GTX 1080 8gb / Asus Prime Z370-A / 2x Corsair Vengeance LPX 16gb / Samsung 970 EVO 500gb / 1TB HDD / Seasonic Focus+ 750W / Noctua NH-U12S / Fractal Design C

🖥 Ryzen 5 3600 / RTX2060 / Asus ROG Strix B450-F / HyperX Fury rgb 6gb 3200MHz / Kingston A200 1tb / Coolmaster Hyper 212 Black Edition / Corsair TX550M 80+ gold / Phanteks Eclipse P400A

🖥 Razer Blade Base 15"

Permalänk
Medlem

För min del var den svårslagen, så jag har beställt en från Amazon. Jag har en gammal 14-tums Razer, och bara själva känslan i datorns yttre gör det värt det för mig. Det enda den inte gör bra är batteritid, men jag var beredd att offra det. Kommer att ha den inkopplad med sladd mestadels ändå.

Permalänk
Medlem

Beställde först en och sedan en till efter att vi provåkt den första, från Amazon. Prisvärd spelmaskin till barnen som kör Minecraft och Forza

Permalänk
Medlem

Är inne på att köpa den här också. Någon som vet hur bra den funkar för WoW, CS:GO, Overwatch och DOTA typ? Tror ni erbjudandet kommer att försvinna snart eller har man lite betänketid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnawk:

Är inne på att köpa den här också. Någon som vet hur bra den funkar för WoW, CS:GO, Overwatch och DOTA typ? Tror ni erbjudandet kommer att försvinna snart eller har man lite betänketid?

Tror du kan spela dem utan problem. Jag kör wow classic en del och det kan jag göra med min 8 år gamla laptop på max settings

Visa signatur

🖥Intel Core i5-8600k / Asus ROG Strix Geforce GTX 1080 8gb / Asus Prime Z370-A / 2x Corsair Vengeance LPX 16gb / Samsung 970 EVO 500gb / 1TB HDD / Seasonic Focus+ 750W / Noctua NH-U12S / Fractal Design C

🖥 Ryzen 5 3600 / RTX2060 / Asus ROG Strix B450-F / HyperX Fury rgb 6gb 3200MHz / Kingston A200 1tb / Coolmaster Hyper 212 Black Edition / Corsair TX550M 80+ gold / Phanteks Eclipse P400A

🖥 Razer Blade Base 15"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dotsson:

Tror du kan spela dem utan problem. Jag kör wow classic en del och det kan jag göra med min 8 år gamla laptop på max settings

Den har ju fått rätt sjuka reviews så efter lite researchande så beställde jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnawk:

Är inne på att köpa den här också. Någon som vet hur bra den funkar för CS:GO?

Köpte faktiskt varianten med RTX 2070. Efter lite research kändes det som att den vore aningen bättre. Såg även denna häromdagen till samma pris som RTX 2070 hos Komplett med RTX 3060. Den var enbart snäppet vassare av vad jag kunde se men i slutändan var det faktiskt hur slimmad Razer var (https://www.komplett.se/product/1181581/gaming/speldator/barb...)

Jag har kört en del spel. CS:GO testade jag häromdagen i ett par timmar kopplat till skärmen i signatur i 4K upplösning. Den låg på stabila 100FPS under tiden jag spelade.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Otroligt att man kunde köpa datorn med RTX 2060 för 8,9k förut och att den nu ligger på 24,9k? Måste vara sjukaste klippet jag gjort i så fall. Tackar man forumet för!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnawk:

Otroligt att man kunde köpa datorn med RTX 2060 för 8,9k förut och att den nu ligger på 24,9k? Måste vara sjukaste klippet jag gjort i så fall. Tackar man forumet för!

Det var ett bra pris du fick den för men 24,9k är LÅNGT ifrån vad den är värd egentligen. Du får en betydligt bättre dator för ca 14k. (Speciellt om Elgiganten har kvar erbjudandet på Legion för 13990)

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnawk:

Otroligt att man kunde köpa datorn med RTX 2060 för 8,9k förut och att den nu ligger på 24,9k? Måste vara sjukaste klippet jag gjort i så fall. Tackar man forumet för!

Även tryggheten med att den kommer från amazon. Razer är inte kända för bra qc men annars är det riktigt fina maskiner.
Jag returnerade personligen min då jag fick bsod när jag startade den.

Permalänk
Medlem

De två jag köpte har rullat på utan problem. Jo en sak, det gick inte att ändra tidszon annat än genom att gå in i powershell och köra ett kommando där.