Snabbkoll: Gav du något nyårslöfte?

Permalänk
Medlem

Givetvis. Att minska i vikt. Gör så här:
Var alltid hungrig när du lägger dig. När du vaknar är du inte hungrig, så skippa frukost. Ät nyttig lunch för att orka arbeta. Gå minst tre kilometer oberoende av väder varje dag. Ät liten måltid på kvällen. Sockra eller salta aldrig. 4 grova bröd med pålägg får fördelas över dagen när man tar kaffe eller te.

Permalänk
Medlem

Yes att fortsätta vägen jag började ta 5 November. Träna 5ggr i veckan och leva hälsosamt.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Lovade att sluta dricka öl. Höll det nästan ett helt dygn.

Permalänk
Medlem

Inte byta jobb och jobba mindre.
Har från att jag började detta jobb den 28e augusti bränt iväg över 200h övertid. Med rekordet 64h övertid på 2 veckor.
Jag har aldrig stannat på ett jobb längre än 2 år så tänkte prova slå det rekordet på.
Om inte arbetsgivaren gör något åt bemanningen så sätter jag in en personlig övertidsblockad där jag släpper allt när ordinarie arbetstid är slut oavsett vad det kostar min arbetsgivare och eller dennes kunder.

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Inget nyårslöfte men ska ändå gå ner i vikt. Har drygt 10 kilo att ta mig ner för att bli nöjd.
Räknar med att det löses på tre-fyra månader.

Låter som ett straff. Har bara sett den från 2000-talets början eller när det nu var och den var inte bra någonstans.

Håller med. Har halvsovit mig igenom de sista två filmerna (nästan lika illa som de senare Transformers)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pugilisten:

Haha, jag älskar gamla monsterfilmer så det är verkligen inget straff för mig 😁 Tänker du på den amerikanska från typ 98 eller menar du någon japansk film?

Det var säkerligen den från -98, den var inte bra alls tyckte iallafall jag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av e3henri:

Håller med. Har halvsovit mig igenom de sista två filmerna (nästan lika illa som de senare Transformers)

Den sista transformers som jag såg var när de var i egypten och sprang runt har jag för mig. Slutfighten var mer eller mindre halva filmen och var så less redan efter fem minuter😂😂
En film blir inte alltid bättre med tunga effekter och mycke action.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Det är ju perfekt, dessa människor som betalar årligt medlemskap betalar ju för dig. 🤣

Ja, det har du rätt i. Jag skall le lite mot dem

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk

inte löfte, mer nyårsmål, att gå ner 10kg, med buffert på att gå upp 2 igen av att äta gott.

Ungefär sånt resultat jag fick ifjol utan att göra något mer än minska sockret en period (sen körde närmsta ica 4.90 kr/hg för lösgodis i 3 månader i andra halvan av året som jag nu tänkt gå ner igen, med start på socker max 1 gång i januari. Ser fram emot chokladsemlor i februari dock.

Målet dök upp när jag insåg att bmin var ganska relativt och jag låg strax över det rekomenderade och de rekomenderade var ett spann på kanske 20 kg lättare än det högsta.

Permalänk
Medlem

Jag avlade nyårslöfte att sluta svara på slumpmässiga polls om statusen på mitt nyårslöfte

Permalänk
Medlem
Skrivet av X-Japan:

Jag har inte ätit något godis sen efter sommaren 2020. Till saken hör att jag åt alldeles för mycket under den sommaren, tillslut var så less på det så bestämde mig för att sluta.
Kör hårt och lycka till!

Tack!
Går det att äta så mycket? 2kg en lördagskväll hade hunnit bli lite av en vana här, utan att det kändes som för mycket.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Kört samma nyårslöfte så länge jag kan minnas så kör vidare på det.

”Jag ska inte börja röka i år heller”

Gått bra hittills

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Gå ned i vikt. Börjar bli dags. Har alltid varit en sån där som alltid är smal oavsett vad och hur mycket jag äter. Senaste 5 åren har ålder och stillasittande jobb ändrat på det rejält.
På måndag bli det av. 2 måltider mellan 12 och 19. De ska vara rätt små. Min bror kör på det och har lyckats bra.

Väger 97 kg på 180cm. Vill börja med 10kg och ta det därifrån.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Nej, började med några mål under december redan, ingen mening att vänta

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Det var säkerligen den från -98, den var inte bra alls tyckte iallafall jag.

Håller med om att den inte är någon höjdare 😁

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Nej. Håller aldrig löften. Ger aldrig löften. En konsekvens av många år inom IT.

Visa signatur
Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av leafbranch:

Hur många äter jordgubbskräm här?
Mycket intresserad, funderar på att skapa en tråd för detta så jag kan jämför mig med andra.
Förhoppningsvis kommer den tråden klistras högst upp på SweClockers.

Det ska vara krusbärskräm, kräm eller annan kräm, annars får det va!

Har typ lovat mig själv att jag ska ta nya tag med matlådor & storkok om helgerna Inte så mycket ett rent nyårslöfte egentligen, utan mer av andra skäl. Men close enough!

Permalänk
Medlem

Jag har hållit mitt nyårslöfte i mer än 20 år. Det var att jag aldrig skulle ge något nyårslöfte utöver det redan nämnda.

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Yes, mitt nyårslöfte var att inte ha något nyårslöfte!