Communityts bästa och sämsta 2021

Permalänk
Melding Plague

Communityts bästa och sämsta 2021

Vilka nyheter fick flest läsare, vem skrev flest inlägg, vilket galleri hade högst snittbetyg och vilken video var den mest populära? Häng med när vi summerar 2021, community-style.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag satt och försökte gissa jag också, och hade nästan inga rätt i mina gissningar! Bara på mest aktiva forummedlemmar var jag i rätt härad...
Inser att det finns en hel del ämnesområden som jag är väldigt ointresserad av, men som inte andra är.

Men jag hade rätt på Stargate-frågan!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Testpilot

Folk bryr sig verkligen inte om Phanteks och deras nätagg

Dåliga nyheter med inställda evenemang verkar inte allt för poppis heller

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk

Mest hjälpsamma medlemmar borde vara med, men det är svårt att mäta.
Det är inga konstigheter att få många likes för roliga skämt eller att man skriver något många gillar. Som Windows Vista rulez!

Betydligt svårare är det att få likes för att man hjälper någon att lösa denna datorstrul eller föreslår hur man ska göra med ett visst arbete. Som programmering, bild, videoredigering eller excel.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Yatagarasu:

Folk bryr sig verkligen inte om Phanteks och deras nätagg

För lite eld och explosioner! Lär av gigabyte!

Nej, gör inte det. Vi behöver inte fler bränder nu 2022

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Mest hjälpsamma medlemmar borde vara med, men det är svårt att mäta.
Det är inga konstigheter att få många likes för roliga skämt eller att man skriver något många gillar. Som Windows Vista rulez!

Betydligt svårare är det att få likes för att man hjälper någon att lösa denna datorstrul eller föreslår hur man ska göra med ett visst arbete. Som programmering, bild, videoredigering eller excel.

Det fångar upp när vi har omröstning om årets medlem etc. Svårare att fånga sådant med rena datapunkter bara

Med det sagt: de som hade ackumulerat flest hade inte gjort det genom att vara meme-lords imho

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Kan man kanske få ut något genom att kolla på vems inlägg som blivit citerade mest, eller som citerat/taggat andra mest? Då är man ju lite mer del av diskussionerna...

Eller andra konstiga saker som mest tummar per inlägg om man vill få ut meme-lords från plebs

Trodde inte alls jag skulle ligga så högt, men kul att hamna på listan (och videon tidigare i år). Tar betalt i TV som ni känner till

Starkt år för sajten måste jag säga, trots att till och med Vinterdatorn hade GPU så har ni levererat bra innehåll!

Permalänk
Medlem

Kul!

Blev förvånad när jag hittade mig själv på listan med min RetroPC (numera såld till en annan sweclockare), trodde inte den skulle bli så poppis!

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Samsung Sverige

Alltid kul att se vad communityt uppskattar!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Mest hjälpsamma medlemmar borde vara med, men det är svårt att mäta.
Det är inga konstigheter att få många likes för roliga skämt eller att man skriver något många gillar. Som Windows Vista rulez!

Betydligt svårare är det att få likes för att man hjälper någon att lösa denna datorstrul eller föreslår hur man ska göra med ett visst arbete. Som programmering, bild, videoredigering eller excel.

Håller med, allrahelst då du allt som oftast är snabb att skriva. Allrahelst under nyheter men i många gånger så är det bara nonsens.
Har oftast inte med tråden att göra eller annat.

Med det sagt, så säger jag detta som en mestadels lurker här dagligen. Det är alltid xx medlemmar som dyker upp ofta och deras namn fastnar på minnet.
Vissa mer än andra.

Permalänk
Medlem

Oj, tur att Jonas mikrofon dog precis i slutet av videon

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Cenorida:

Oj, tur att Jonas mikrofon dog precis i slutet av videon

Haha japp. En minut kvar. Hade varit riktig ångest om det visat sig att den dog i starten istället 😅

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Det fångar upp när vi har omröstning om årets medlem etc. Svårare att fånga sådant med rena datapunkter bara

Med det sagt: de som hade ackumulerat flest hade inte gjort det genom att vara meme-lords imho

För forummedlemmarnas bidrag så är ju kvantitet en kvalitet i sig, andra typer av kvaliteter skulle till viss del kunna mätas med kvoter av de rätt yxiga mätvärden som finns tillgängliga:

-Antal gilla per antal skrivna inlägg
-Flest antal gillade inlägg per antal skrivna inlägg
-Flest antal gilla per skrivna ord
-Flest antal ord per inlägg
-Färst antal ord per inlägg
(Minst N inlägg skrivna under året)

Ovanstående mätvärden på listorna över flest skrivna inlägg och flest gilla-markeringar hade nog också kunnat säga en del.

Tyvärr är ju allt detta någon form av persondata, så jag antar att folk behöver tillfrågas innan publicering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

För forummedlemmarnas bidrag så är ju kvantitet en kvalitet i sig, andra typer av kvaliteter skulle till viss del kunna mätas med kvoter av de rätt yxiga mätvärden som finns tillgängliga:

-Antal gilla per antal skrivna inlägg
-Flest antal gillade inlägg per antal skrivna inlägg
-Flest antal gilla per skrivna ord
-Flest antal ord per inlägg
-Färst antal ord per inlägg
(Minst N inlägg skrivna under året)

Ovanstående mätvärden på listorna över flest skrivna inlägg och flest gilla-markeringar hade nog också kunnat säga en del.

Tyvärr är ju allt detta någon form av persondata, så jag antar att folk behöver tillfrågas innan publicering.

Tror också man kan till exempel filtrera bort nyhetskommentarer om man vill separera aktivitet på ’forumet’ vs ’framsidan’

Permalänk
Medlem

Kul med community-fokuserad statistik! 🤩🙌

Visa signatur

---

Permalänk
Föredetting

– Jasså, har du skrivit för SweClockers?
– Ja, jag peakade med 2021 års minst lästa artikel.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hade väntat mig mer grafikkortsnyheter bland minst lästa, är det något som har fått folk att sucka sista året så är det väl grafikkort. Men folk kanske klicker ändå för att beklaga sig, det har jag gjort själv.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Tack för ert fina stöd under året. Både i trådar och alla glada tillrop man fått i PM ❤️

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Meantek:

– Jasså, har du skrivit för SweClockers?
– Ja, jag peakade med 2021 års minst lästa artikel.

Sopa

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Nyhetsartiklar kopplade till Kina leder till väldigt intensiva diskussioner. Det är vad jag tar med mig från 2021.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Meantek:

– Jasså, har du skrivit för SweClockers?
– Ja, jag peakade med 2021 års minst lästa artikel.

Ska vi slåss om Inte Årets Redaktör 2021?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Ska vi slåss om Inte Årets Redaktör 2021?

Du vinner väl årets kvinnliga i alla fall?

Permalänk
Föredetting
Skrivet av landmarks:

Ska vi slåss om Inte Årets Redaktör 2021?

Ptja, det känns ju rätt passande att jag fick avsluta frilansandet då du blev redaktör på heltid. Skicka vidare stafettpinnen, liksom.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av landmarks:

Ska vi slåss om Inte Årets Redaktör 2021?

Bra självinsikt. Alla vet att jag är Årets Ständige Redaktör.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Jacob:

Bra självinsikt. Alla vet att jag är Årets Ständige Redaktör.

2022 års Inte Årets Redaktör, fo sho.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Meantek:

2022 års Inte Årets Redaktör, fo sho.

Jag är som Kim-dynastin, min persona är förevigad.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner