Veckans fråga: Vad använder du för mediaspelare till din TV?

Permalänk

Kör med Nvidia shield, synd bara att Handkontrollen till spel är kass. Skickat RMA på den första även den jag fick tillbaka hade drifting. :/

Permalänk
Medlem

Fire TV Stick 4K Max , funkar fint med VLC o Jellyfin

Permalänk
Avstängd

Nvidia shield på sovrums-TV'n då den har kasst OS inbyggt.
Inbyggda på TV'n i vardagsrummet då dne har riktig Android TV.

Borde ju gå att svara i pollen med flera alternativ, är nog ganska många som har mer än en TV hemma

Permalänk
Föredetting

Jag kör Linux.

På min NAS, alltså. På den körs en Plex-server.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Har chromecast med Google TV, den är ganska trött, så jag skulle vilja ha Nvidia shield, men känns lite dumt att köpa en ny nu, då den är så pass gammal SoC i den.
Klarar inte Youtube HDR, exempelvis, hoppas det kommer en ny snart.

Permalänk
Medlem

Kör Atv 4k gen2 eller inbyggda i mina Samsung TV beroende på vad som ses.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Nvidia Shield från 2015 med en Firestick fjärris då orginalet suger snaze. Kör custom launcher för att slippa allt bloat, har en 4tb disk i den o kör den som NAS o torrentserver. Kör Kodi för film, plus lite Netflix o lite annat. O så Spotify Connect såklart som är så jävla smidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av depeo:

Har chromecast med Google TV, den är ganska trött, så jag skulle vilja ha Nvidia shield, men känns lite dumt att köpa en ny nu, då den är så pass gammal SoC i den.
Klarar inte Youtube HDR, exempelvis, hoppas det kommer en ny snart.

Vill man ens se Youtubeklipp i HDR?
Räcker att bli bländad på filmkvällarna tycker jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Det inbyggda i TVn (LG B7 65"), fungerar utmärkt.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Jo, förvisso, finns bara typ sådana där djurklipp med exempel-hdr också, men bara tanken på att en nyköpt enhet för 2000kr inte klarar av det retar mig lite.

Skrivet av Ness:

Vill man ens se Youtubeklipp i HDR?
Räcker att bli bländad på filmkvällarna tycker jag.

Permalänk
Inaktiv

Använder Xbox Series S eftersom LG vägrar låta oss stänga av HDR på deras TVn

Permalänk
Medlem

Apple TV.
Ser film på den, jag har även en Ipad så Airplay används mycket också.

Permalänk
Medlem

Använder både CC ultra och Google tv för film och serier, samt TVs inbyggda om jag bara ska kolla youtube.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

HDMI från stationär till TV, som styrs med trådlöst tangentbord med touchpad.
Funkar bättre än att använda "Smart-TV" funktionerna även om det också används då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Varför OSMC/KODI och separat hårdvara istället för PLEX på apple tvn?

Provade Infuse PRO på ATV, funkade suveränt, men ATV klarar inte atmos ur TrueHD strömmar så då krävs annan hårdvara.

Permalänk
Medlem

Formuler GTV(AndroidTV) till min LG oled65cx.
Emby-server i garderoben.

Permalänk
Medlem

Använder både Chromecast och HTPC. Båda är smidiga i olika situationer

Permalänk
Medlem

Senaste Apple TV4k i vardagsrummet, och en Chromecast till sovrums tv:n .

Permalänk

Vero 4K+

Den är helt fantastisk, älskar den. Utklassar Nvidia Shield som jag hade innan.

Permalänk
Medlem

Dator/HTPC körandes KODI.

Visa signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2000 250GB + A2000 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem

Chromecast till "dumtvn".

Permalänk
Medlem

Använder den inbyggda (LG CX). Var en flitig användare av Shield innan jag köpte TV:n, men eftersom 2017-modellen saknar stöd för Dolby Vision så blev det att jag körde direkt i TV:n i stället, vilket har funkat bra hittills.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Egenbyggd HTPC med BD-brännare. Är dock 11 år gammal nu så behöver bytas ut, bl.a. för att grafikkortet inte klarar 4k. Avvaktar AMDs APU med RDNA2 innan nybygget sker.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Apple TV i vardagsrummet.
Stationära datorn i sovrummet.
Chromecast i barnens rum.

Permalänk
Medlem

Xbox Series S
Kontrolleras genom CEC via Samsung's fjärrkontrol, så inte som om man måste hålla på med någon controller.

Permalänk
Medlem

Jag använder HTPCn, sambon kör med inbyggda smarttvn sen har vi en chromecast för att kunna använda hemmabio ljudet i multiroom med alla andra ljudanläggningar i huset

Permalänk
Medlem

Apple TV 4K Gen1. Har Chromecast built-in i receivern också, men använder den inte. Väldigt nöjd med äppelspelaren ändå.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K - Corsair Hydro i115 - 16GB DDR4 - RTX 3070 - ASUS MG279Q

Permalänk

Jag har flera. Beroende på plats och situation.
Väljer ingen då det kan se fel ut i resultatet.
Flerval hade vart bättre.

Permalänk
Medlem

Kör integrerat AirPlay och Chromecast i TV:n och styr innehållet från telefonen. PS2:an står för tv-spelandet

Visa signatur

Stationär: i5-10400F丨ASUS B460M-PLUS丨16GB RAM丨ASUS GeForce GTX 1060丨nVME 1TB

Laptop : Crapple MacBook Pro 13" 2019

Permalänk
Medlem

Sett till vardaglig användning strömmas det mestadels (Apple TV 4K gen 6). Det kompletteras "så klart" med en enhet för fysisk media (Panasonic UB820)

Visa signatur

R7 5800X | B550-I Gaming | RTX 3080 | 32 GB DDR4