PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av lerus1:

Beställde PS5 på CDON fast det går via Retrospelbutiken.se. Fick beställningsbekräftelse den 8e Januari men inte fått mail ifrån de sen dess. Dock så dök beställningen upp på Mina paket appen att den har registrerats där. Så vet ej om det betyder att den verkligen kommer att skickas eller om beställningen kommer att annuleras.

Har du fått den?

Permalänk
Medlem

NetOnNet har Standard och Digital i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

NetOnNet har Standard och Digital i lager.

Länk? Står att den inte finns i lager när jag söker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zleikir:

Länk? Står att den inte finns i lager när jag söker.

Verkar tyvärr vara slut redan, måste ha varit en liten batch.
Kanske blir ett nytt släpp snart. Här är länkarna:

https://www.netonnet.se/art/gaming/justnu/sony-playstation-5/...
https://www.netonnet.se/art/gaming/justnu/ps5-klubbhyllan/son...

Permalänk

Har fått uppgifter så jag kan spåra mitt ps5, konstigt nog står det att bruttovikten är 2kg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontetomten08:

Har du fått den?

Nej, har inte fått den. Fick svar igår av retrospelbutiken att varan har packats och ska hämtas upp av DHL samma dag men fick ingen uppdatering om att den är upplockad.

Hörde av mig till DHL idag och de sa att de bara har fått fraktsedel men väntar fortfarande in varan.

Så jag hörde av mig till retrospelbutiken igen och fick samma svar om att ps5:an är packad samt att DHL ska hämta upp den idag 😂😂

Permalänk
Skrivet av jontetomten08:

Har fått uppgifter så jag kan spåra mitt ps5, konstigt nog står det att bruttovikten är 2kg?

Kan vara standardvikt från systemet til dom som skickar till dig.

Jobbade i en netbutik där 95% av paket vägde mindre enn 3 kg, så det var produktet vi "köpte" av postnord. Så blev vi fakturerad annorlunda för dom paket över 3 kg.

Men det gjorde att alla paket "vägde" 3 kg ut från oss, så kunde vikte ändra sig när den hadde gått via en postterminal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontetomten08:

Har fått uppgifter så jag kan spåra mitt ps5, konstigt nog står det att bruttovikten är 2kg?

Ingenting konstigt. Den rätta vikten blir uppdaterad när den är klar för utkörning sedan. Många som fick paketen i slutet på 2020 och början på 2021 hade oftast en vikt på 1 kg, som sedan justerades till 7 kg.

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Ingenting konstigt. Den rätta vikten blir uppdaterad när den är klar för utkörning sedan. Många som fick paketen i slutet på 2020 och början på 2021 hade oftast en vikt på 1 kg, som sedan justerades till 7 kg.

Den har dock flyttat sig från varberg till en terminal i halmstad, kanske ändrar vikten när den är påväg åt mitt håll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jontetomten08:

Den har dock flyttat sig från varberg till en terminal i halmstad, kanske ändrar vikten när den är påväg åt mitt håll.

Chilla lite

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av lerus1:

Nej, har inte fått den. Fick svar igår av retrospelbutiken att varan har packats och ska hämtas upp av DHL samma dag men fick ingen uppdatering om att den är upplockad.

Hörde av mig till DHL idag och de sa att de bara har fått fraktsedel men väntar fortfarande in varan.

Så jag hörde av mig till retrospelbutiken igen och fick samma svar om att ps5:an är packad samt att DHL ska hämta upp den idag 😂😂

Har beställt direkt ifrån retrospelbutiken. Spårade paketet och då såg jag att den har kommit till halmstad och är påväg. Vad stod det att ditt paket vägde? min står det 2kg

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontetomten08:

Den har dock flyttat sig från varberg till en terminal i halmstad, kanske ändrar vikten när den är påväg åt mitt håll.

Du kanske får världens första PS5 Slim?

Permalänk

Fick äntligen tag på en i dag från Netonnet. Hoppas den kommer till veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontetomten08:

Har beställt direkt ifrån retrospelbutiken. Spårade paketet och då såg jag att den har kommit till halmstad och är påväg. Vad stod det att ditt paket vägde? min står det 2kg

Fick nu på appen att den är i deras terminal i Halmstad. Det stod först 2kg men nu har den ändrats till 7,1kg.

Permalänk
Skrivet av lerus1:

Fick nu på appen att den är i deras terminal i Halmstad. Det stod först 2kg men nu har den ändrats till 7,1kg.

Min ändrades till 9kg nu. Den kommer antagligen imorgon.

Permalänk
Skrivet av Sicken1:

Du kanske får världens första PS5 Slim?

haha

Permalänk

Någon som vet hvilken instagram konto Elgiganten använder för att ge besked om utlottningar på PS5? Deras standardkonto eller gamingkontot?

Dom sista dagarna har det dyck upp ett gäng konsoller på blocket og andra sajter med "kvitto från elgiganten i januari", men har inte sett något från dom.

Permalänk
Skrivet av RunRookieRun:

Någon som vet hvilken instagram konto Elgiganten använder för att ge besked om utlottningar på PS5? Deras standardkonto eller gamingkontot?

Dom sista dagarna har det dyck upp ett gäng konsoller på blocket og andra sajter med "kvitto från elgiganten i januari", men har inte sett något från dom.

ElgigantenGaming

Permalänk
Medlem

Känns det inte som marknaden gällande PS5 är skapligt mättad nu? Känns så i vilket fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Känns det inte som marknaden gällande PS5 är skapligt mättad nu? Känns så i vilket fall

Det tycker inte jag. Så länge de säljs slut på 1-30 minuter så är det fortfarande en bristvara enligt mig. Och vad jag kan se finns det ingen som säljer PS5 till MSRP nu.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Skrivet av esafesa:

Känns det inte som marknaden gällande PS5 är skapligt mättad nu? Känns så i vilket fall

Vet nu inte det. Absolut alt som kommer ut hos butikerna försvinner ju på 5 minuter. Och annonser på blocket blir borta med jämna mellanrum.

Nu när vi närmar oss lite större releaser är det säkert flera som jag som har varit nöjda med att vänta ut det första året, men som nu känner det är dags.

Permalänk
Skrivet av RunRookieRun:

Vet nu inte det. Absolut alt som kommer ut hos butikerna försvinner ju på 5 minuter. Och annonser på blocket blir borta med jämna mellanrum.

Nu när vi närmar oss lite större releaser är det säkert flera som jag som har varit nöjda med att vänta ut det första året, men som nu känner det är dags.

Samtidigt är det nu årets fattigaste månad. Där en stor del av kundgruppen som brukar köpa en dyr spelkonsol just nu inte har nästan 10 000kr liggande för en konsol med spel. Men helt klart borde de flesta som extremt vill ha en ps5 och har pengar redan ha en sådan.

Permalänk

Grabben längtar efter att kunna köpa ett PS5 från butik till normalpris...
Då tycker jag sånt här är lite trist att se:
Åtta sålda PS5 på 3 månader och ett nionde ute till försäljning.
https://www.tradera.com/profile/feedback/2432087/xploood

Permalänk
Medlem
Skrivet av ME76_124578:

Grabben längtar efter att kunna köpa ett PS5 från butik till normalpris...
Då tycker jag sånt här är lite trist att se:
Åtta sålda PS5 på 3 månader och ett nionde ute till försäljning.
https://www.tradera.com/profile/feedback/2432087/xploood

Ja tyvärr.
Ett ännu värre exempel denna personen har sålt 21st och har 1st till försäljning.
https://www.tradera.com/profile/feedback/3308318/rex-tillus

Om man räknar 1500 kr i vinst i snitt är det 31 500 kr i förtjänst.
Vi lever i ett kapitalistiskt samhälle och detta är en av de negativa sidorna som vi ser nu.
Det kommer inte sluta förens butikerna har dem till omgående försäljning. '

Tradera är inte heller oskyldiga dem tjänar 200 kr per annons... Fyfan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av padinni:

Ja tyvärr.
Ett ännu värre exempel denna personen har sålt 21st och har 1st till försäljning.
https://www.tradera.com/profile/feedback/3308318/rex-tillus

Om man räknar 1500 kr i vinst i snitt är det 31 500 kr i förtjänst.
Vi lever i ett kapitalistiskt samhälle och detta är en av de negativa sidorna som vi ser nu.
Det kommer inte sluta förens butikerna har dem till omgående försäljning. '

Tradera är inte heller oskyldiga dem tjänar 200 kr per annons... Fyfan

Personerna som köper dessa är det riktiga problemet, hade ingen gjort det hade ingen kunnat scalpa. Men folk är lata och otåliga.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Skrivet av ME76_124578:

Grabben längtar efter att kunna köpa ett PS5 från butik till normalpris...
Då tycker jag sånt här är lite trist att se:
Åtta sålda PS5 på 3 månader och ett nionde ute till försäljning.
https://www.tradera.com/profile/feedback/2432087/xploood

Så är det tyvärr.

Har intensiverat jakten på en senn nyår och märkt et interesant case der samma PS5 har varit til salu her nere i skåne 3 gånger på två veckor.

Først til 6750, så 7300 och nu senast 7800 innan annonsen försvann igår. Andra annonsen hadde samma bild som førsta, så kan ju självklart ha varit tilfälligt, men på dom två andra ba jag om en bild av en handskreven lapp, samt serienummer för att säljare skulle bevisa att den fanns, och fick samma serienummer på båda två.

Entan någon som verkligen har satt det i system, eller så är det småpojkar som vil tjäna några hundralappar. Tror mest det sista från kontakt med sista säljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ME76_124578:

Grabben längtar efter att kunna köpa ett PS5 från butik till normalpris...
Då tycker jag sånt här är lite trist att se:
Åtta sålda PS5 på 3 månader och ett nionde ute till försäljning.
https://www.tradera.com/profile/feedback/2432087/xploood

Ännu tristare när återförsäljare gör det t ex Spelbutiken och Kjell.
Om en privatperson försöker tjäna lite extra då jävlar, men om en återförsäljare gör det så är det inte många som lyfter på ögonbrynen.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk

Jag blir ju nyfiken hur man kan lyckas hitta den mängden PS från butiker att sälja vidare när andra inte lyckas hitta ett endaste. Det kan ju inte vara enbart tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ME76_124578:

Jag blir ju nyfiken hur man kan lyckas hitta den mängden PS från butiker att sälja vidare när andra inte lyckas hitta ett endaste. Det kan ju inte vara enbart tur.

Jag har hört att det är programmerade bottar som köper åt dem

Permalänk
Skrivet av padinni:

Jag har hört att det är programmerade bottar som köper åt dem

Då lär man ju inte få tag i någon PS5 innan butikerna har dem i överflöd i lager. Det ända man kan hoppas på är ju i så fall att det automatköpts så många PS5 att ett överflöd kommer behöva dumpas på Tradera till motsvarande lägre penning.