Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

NVIDIA GeForce 511.23

Game Ready for God of War

This new Game Ready Driver provides the best day-0 gaming experience for God of War, which utilizes NVIDIA DLSS to maximize performance and NVIDIA Reflex to minimize latency. In addition, this new Game Ready Driver offers support for the latest new titles and updates including Tom Clancy's Rainbow Six Extraction, Hitman III, The Anacrusis, GRIT, and Monster Hunter Rise

Gaming Technology

Includes support for NVIDIA DLDSR (Deep Learning Dynamic Super Resolution).

Fixed Issues in this Release

- Flicker/disappearing text occurs when 12-bit color is used. [3358884]
- Random flickering occurs across the top of the screen when using desktop applications. [3427298]
- In multi-monitor configurations, the screen may display random black screen flicker. [3405228]
- [Detroit Become Human]: Random stuttering/freezing occurs in the game. [3389250]
- [HDR][G-Sync]: Mouse pointer gets stuck after turning on HDR from the Windows Control Panel or after toggling G-Sync from the NVIDIA control panel. [200762998] To work around, click the mouse (right or left button). The mouse cursor will be sluggish for a few seconds before returning to normal operat

Download: https://www.nvidia.co.uk/Download/driverResults.aspx/185117/e...

Windows 10/11 Issues

- [Windows11][Far Cry 6]: Geometric corruption occurs in the benchmark and in gameplay. [3441540]
- [NVIDIA Ampere GPU]: With the GPU connected to an HDMI 2.1 audio/video receiver, audio may drop out when playing back Dolby Atmos. [3345965]
- [Deathloop][HDR]: TDR/corruption occurs in the game with Windows HDR enabled. [200767905] If this issue occurs, toggle the Windows HDR setting.
- Sonic & All-Stars Racing Transformed may crash on courses where players drive through water. [3338967]
- [NVIDIA Advanced Optimus][NVIDIA Control Panel]: After setting the display multiplexer type to “dGPU”, the setting is not preserved across a reboot or resume from S4. [200779758]
- [NVIDIA Image Scaling][Desktop]: The screen moves to the upper left corner on cold boot when Image Scaling is applied to the desktop. [3424721] Do not apply NVIDIA Image Scaling to the desktop. It is intended only for video upscaling or for games which do not run with a scaling resolution unless the same Image Scaling resolution is applied on the desktop.
- [NVIDIA Image Scaling][DirectX 11 video apps]: With Image Scaling enabled, video playback is corrupted or results in a system hang after performing an HDR transition. [3431284] If HDR is required to be toggled from the Microsoft Control Panel, be sure to switch to a different Image Scaling resolution.

PDF: https://us.download.nvidia.com/Windows/511.23/511.23-win11-wi...

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Lego Master

All in, ingen minns en fegis.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Någon som hunnit testa dldsr ännu?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Fungerar DLDSR på alla spel som har DLSS?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 3090, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Kladdpapper:

Fungerar DLDSR på alla spel som har DLSS?

DLDSR är inte bundet till DLSS utan aktiveras direkt i Nvidias kontrollpanel. Det ska funka med merparten av dagens spel förutsatt att man har ett RTX-grafikkort.

Permalänk
Medlem

Omg, Röj ser faboulous ut! ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

Omg, Röj ser faboulous ut! ❤️

Du ljuger! Aldrig att du klarar av att köra det i acceptabel fps! ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

DSR verkar saknas i menyn om man har flera monitorer kopplade med g-sync eller nåt sånt. Min 32:9 och 4k skärm tillsammans får inställningen att försvinna, den finns överhuvudtaget inte i menyn när jag använder 32:9 skärmen solo, verkar bara stödja 16:9 skärmar. 2.25x verkar också vara den högsta inställningen för DLDSR.

Permalänk
Medlem

Efter uppdatering så kan GFEX inte längre optimera mina spel. Jag uppfyller inte kraven längre.
https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/geforce-experience/syste...

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

- In multi-monitor configurations, the screen may display random black screen flicker. [3405228]

Halleluja, ett problem som jag haft till och från med olika drivers i stort sett sedan jag köpte mitt 3080 i december 2020 förhoppningsvis fixat nu!

Permalänk
Medlem

Lite tester och benchmarks med detta DLSrlgltlg vore trevligt ! 🙂

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

- In multi-monitor configurations, the screen may display random black screen flicker. [3405228]

Halleluja, ett problem som jag haft till och från med olika drivers i stort sett sedan jag köpte mitt 3080 i december 2020 förhoppningsvis fixat nu!

Mina har nyligen börjat med samma symptom. Satt och funderade på vad i hela helvete det var som skedde. Kul att man fått svar på det nu.

Visa signatur

en burk som spelar spel

Permalänk
Medlem

Om man vill ha bästa möjliga bildkvalité, ska man då använda ett högre värde t.ex. 2.25x istället för 1.78x?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 3090, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

DLDSR är inte bundet till DLSS utan aktiveras direkt i Nvidias kontrollpanel. Det ska funka med merparten av dagens spel förutsatt att man har ett RTX-grafikkort.

Var då? Jag hittar inte det i Nvidia control panel

Edit:
Nevermind...Jag hittade

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Kladdpapper:

Om man vill ha bästa möjliga bildkvalité, ska man då använda ett högre värde t.ex. 2.25x istället för 1.78x?

Högre värde ger högre kvalitet (och lägre prestanda).

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

DSR verkar saknas i menyn om man har flera monitorer kopplade med g-sync eller nåt sånt. Min 32:9 och 4k skärm tillsammans får inställningen att försvinna, den finns överhuvudtaget inte i menyn när jag använder 32:9 skärmen solo, verkar bara stödja 16:9 skärmar. 2.25x verkar också vara den högsta inställningen för DLDSR.

Aktiverade det på min 32:9 skärm innan idag, har inte hunnit testa eller kollat mer på det, har en 1440p skärm inkopplad bredvid med om det kanske påverkar.

Edit: Huum, ser konstigt ut här med, kan svära på att jag såg andra siffror innan idag.. Men ser ut att vara för min 16:9 skärm..

Edit 2: Nu är det tillbaka efter jag tog bort ena skärmen i Nvidias kontrollpanel, då har jag 7680x2160 igen.. Och ligger kvar när jag aktiverar den andra skärmen igen.

Brand new info!
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Om man vill ha bästa möjliga bildkvalité, ska man då använda ett högre värde t.ex. 2.25x istället för 1.78x?

Ja, högre värde betyder att spelet renderas i högre upplösning, det är ett värde multiplicerat med din skärms upplösning.

Permalänk
Medlem

Testade och såg ingen skillnad.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Tillåter de ratio mindre än 1?

I princip är ju:
Under 1 är samma som DLSS
Exakt 1:1 är DLAA
Över 1 är DLDSR

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Testade och såg ingen skillnad.

Kom till samma slutsats. Ingen skillnad i RDR2 förutom att FPS försvann spårlöst.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 3090, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Tillåter de ratio mindre än 1?

I princip är ju:
Under 1 är samma som DLSS
Exakt 1:1 är DLAA
Över 1 är DLDSR

Borde kanske vara så. Men Nvidia har ju inte varit 100% forthcoming med exakt vad den gör.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

- In multi-monitor configurations, the screen may display random black screen flicker. [3405228]

Halleluja, ett problem som jag haft till och från med olika drivers i stort sett sedan jag köpte mitt 3080 i december 2020 förhoppningsvis fixat nu!

Skrivet av Sebskiii:

Mina har nyligen börjat med samma symptom. Satt och funderade på vad i hela helvete det var som skedde. Kul att man fått svar på det nu.

Jag trodde skärmen var på g att slänga in handduken. Men skönt att det bara var en bugg. Trodde det hade med låtlatensläget eller något att göra och att skärmen inte hängde med. Bra att det fixas iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Kom till samma slutsats. Ingen skillnad i RDR2 förutom att FPS försvann spårlöst.

Ändrade du upplösningen till den nya i spelet också?

Jag testade i Squad nu och det såg riktigt dåligt ut, supersuddigt. UE4 egen resolution scale ser mycket bättre ut.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Borde kanske vara så. Men Nvidia har ju inte varit 100% forthcoming med exakt vad den gör.

Nej såklart skiljer det säkert detaljer, men i princip är det väl ungefär så det fungerar? Tror i alla fall att den borde använda historisk data för att hitta ännu mer bilddata till dldsr också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidstrom:

Ändrade du upplösningen till den nya i spelet också?

Jag testade i Squad nu och det såg riktigt dåligt ut, supersuddigt. UE4 egen resolution scale ser mycket bättre ut.

Ja, jag ändrade i spelet också.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 3090, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av medbor:

Nej såklart skiljer det säkert detaljer, men i princip är det väl ungefär så det fungerar? Tror i alla fall att den borde använda historisk data för att hitta ännu mer bilddata till dldsr också

Jo absolut jag tror också att det är ungefär så det är. Men känner mig inte helt säker.

Framförallt prestandaiffrorna i deras exempel för dldsr ser ju dock sjukt märkliga ut.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belsebull:

Aktiverade det på min 32:9 skärm innan idag, har inte hunnit testa eller kollat mer på det, har en 1440p skärm inkopplad bredvid med om det kanske påverkar.

Edit: Huum, ser konstigt ut här med, kan svära på att jag såg andra siffror innan idag.. Men ser ut att vara för min 16:9 skärm..

Edit 2: Nu är det tillbaka efter jag tog bort ena skärmen i Nvidias kontrollpanel, då har jag 7680x2160 igen.. Och ligger kvar när jag aktiverar den andra skärmen igen.

Jag har en 4k 16:9 skärm utan g-synk bredvid 32:9an och DSR finns inte ens i menyn nu längre när jag kör de solo, måste kanske koppla bort skärmarna, men orka...

Innan när jag testade bara 4k skärmen dök DLDSR upp men det var för upplösningar som passade 32:9 skärmen som var avstängd...

Väldigt förvirrande.

Permalänk
Medlem

Har jag missat något?

Installerade PREY och testade native 1440p. fick 125 FPS (har en limit på 125) och GPU användning på 60%.
Ändrade till DLDSR 2.25 och GPU användningen spika upp till 100% och FPSen droppade ner till 100.

Enligt Nvidias test/"bild" ska 2.25x DLDSR ha en liten prestandapåverkan i PREY vs Native upplösningen. Den är ju massiv eller snarare känns det som vanliga DSR.

Tänkte sedan vore kul testa nya SSRTGI och SSAO filtren men...dom finns ju inte. Bara gamla vanliga som dyker upp. Inte massivt imponerad av denna drivrutin ännu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Jag har en 4k 16:9 skärm utan g-synk bredvid 32:9an och DSR finns inte ens i menyn nu längre när jag kör de solo, måste kanske koppla bort skärmarna, men orka...

Innan när jag testade bara 4k skärmen dök DLDSR upp men det var för upplösningar som passade 32:9 skärmen som var avstängd...

Väldigt förvirrande.

Jag har två skärmar och DSR menyn finns kvar fortfarande

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har de fixat buggen med LHR på non LHR-kort som introducerades efter 472?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer