Har ni datorn på golvet eller bordet?

Permalänk
Medlem

golvet pågrund av olika själ kommer flyttas upp såfort jag har eget rum och skrivbord som burken får plats på

Permalänk
Medlem

På en hutch bredvid bordet. Golvet vill jag inte ha den på för undvika damm och ser bättre ut att ha den uppe.

Permalänk

Har ljudisolerade FD chassin ståendes på golvet under skrivbordet, upphöjda ~15 cm och rullandes på hjul. Enkelt att flytta på vid behov. Byggde om förvaringsmöbel typ kub, tog bort väggar, tak för bästa ventilation o monterade dubbel botten istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av wurpan:

Snyggt chassi och moderkort!!!

Permalänk
Medlem

Självklart Golvet, om man inte är 14 med en massa avskyvärda RGB's som en blinkande Julgran

Permalänk
Desk Master
Permalänk
Medlem

Blir ju så grå och ful när den står på golvet och fläktfilren sätts ju igen rätt fort.

Försöker i största möjliga mån att ha den på skrivbordet, då det blir så mkt enklare med kablarna, och att ta av sidopanelen och fixa något. Blir så bökigt att hålla på, på golvet då man måste koppla ur allt för att få fram den.

Vibrationer och så känner jag inte av något alls på. Dock så kan utblåset låta lite vid spelande, dock har jag ju headsett på mig då, så det hörs inte igenom.

Permalänk
Medlem

ja

Permalänk
Medlem

19" rack i teknikrum

Permalänk
Medlem

Jag har prövat lite olika konstellationer men har den på golvet nu. Jag har lite sladdångest och just nu syns de minst.

Permalänk
Medlem

3 på golvet en på bordet två i racket

Permalänk
Medlem

Transportplatta från Rusa

I mitt fall blev det en transportplatta på hjul från rusta som står på golvet. Billigt också. 149 kr

Permalänk
Testpilot

På väggen!

Permalänk
Medlem

Blev att jag flyttade datorn till bordet när jag skaffade ett mindre chassi, blev för långt ner till strömknappen annars! Annars har den alltid fått stå på golvet och föra oväsen så långt bort från mig som möjligt

Permalänk
Medlem

Hängandes under bordet vilket exkluderar de flesta nya chassin då de har io i topp istället för front.

Permalänk
Medlem

Min står på golvet av flera skäl.
1. Om jag hade mer plats på skrivbordet skulle det stå en till skärm där istället
2. När jag öppnar fönstret/ventilen så kommer kall luft in mest längsmed golvet och håller datorn lite kallare än om den varit på bordet. Chassit är ett SL600M så den suger in luften från botten och jag tömmer bottenfiltret vid behov.
3. Jag vill inte behöva lyfta ner datorn från bordet varje gång jag ska öppna upp och mecka med något.

Permalänk
Medlem

Känns lite fel och synd att stoppa ner mitt Corsair chassi med glaspaneler runt om på golvet där jag inte kan se mina härliga komponenter

Permalänk
Medlem

På bordet, Kör laptop

Permalänk
Medlem

Föredrar bakom skärmarna, den syns inte alls och man slipper ha mer skit på golvet.

Permalänk
Medlem

Står på en hylla i en garderob, så får man en helt tyst dator.

Permalänk
Medlem

Mitt emellan

Jag har en laptop som ligger på en stol som är inskjuten under bordets kortsida.

Permalänk
Medlem

Jag har en hylla under bordet. Med hyllkonsoler fästa vid bordsbenen slipper jag ha datorn på golvet och får mer plats på bordet. Likadant har jag för skrivaren på andra sidan bordet.

Permalänk
Medlem

Bordet, dels för att den är snygg
Men kanske mest pga att jag har heltäckningsmatta i rummet, vet inte om det gör nån skillnad men kan tänka mig att värme och damm kan bli ett problem om den står på mattan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Snyggt chassi och moderkort!!!

@wurpan J*vlar!!
Kan man gissa att du jobbar därifrån också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHultqvist:

@wurpan J*vlar!!
Kan man gissa att du jobbar därifrån också?

Njaa, gjorde det tidigare men orkade tillslut inte med allt krångel med KVM-switch osv. för att använda jobbdatorn med alla skärmar o allt. Har återgått till att ha ett separat skrivbord för jobb här hemma.

Ser ut såhär direkt till vänster om det andra skrivbordet

När jag inte jobbar brukar min privata Macbook Air M1 få hussera på det skrivbordet istället för jobbdatorn. Nu ska jag bara orka riva ner allt på det och byta ut mot ett elektriskt höj- och sänkbart skrivbord som står i hallen och väntar.

Permalänk
Medlem

En på bordet och en på golvet så både och.