Permalänk
Medlem

Fjärrkontroll till powerpoint

Hej!

Jag letar efter en kontroll att använda till PowerPoint / Google Slides.
Har ni tips på någon bra att köpa? Helst med någon form av laserpekare.

Jag är lärare så den kommer användas dagligen.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har tidigare använt en Logitech R400. Tycker den fungerade bra. Tillhörde tyvärr ett tidigare jobb.
https://www.amazon.se/Logitech-Presentation-USB-mottagare-sli...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Jag har tidigare använt en Logitech R400. Tycker den fungerade bra. Tillhörde tyvärr ett tidigare jobb.
https://www.amazon.se/Logitech-Presentation-USB-mottagare-sli...

Glömde säga att jag skulle föredra en annan laser än röd. Men ska kolla!

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FBGKimpan:

Glömde säga att jag skulle föredra en annan laser än röd. Men ska kolla!

Vad skulle det då vara för färg tänkte du? Grön är ju lite känslig.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag kör med en från Netonnet (som inte verkar finnas i lager längre). Oduglig på bildskärmar, nästan lika usel på projektorduk. Så kolla detta. Jag löste det med att köpa en utdragbar pekpinne på Amazon för de tillfällen då lokalen saknar egen pinne!

Annars funkar fram/back, och det räcker för mig.

Visa signatur

//
Tomas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Vad skulle det då vara för färg tänkte du? Grön är ju lite känslig.

Hade föredragit grön. Det verkar vara en färg som funkar bättre i klassrummen. Blå hade varit bäst men svårare att hitta antar jag.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag lånar och återupplivar denna tråden lite!

Är det någon som provat Logitech Spotlight? Just nu nedsatt på svenska Amazon.
https://www.logitech.com/en-us/products/presenters/spotlight-...

Den har digital "laserpekare" som jag antar gör någon form av avläsning av vart den är riktad på presentationen och med hjälp av mjukvara projicerar en laserpekare, fast då digitalt från datorn och vidare till projektor. Ska då även fungera på digitala skärmar.

Bra eller anus? Onödigt krånglig programvara/drivers? Andra synpunkter? Och givetvis då förslag på alternativ som ni själva har använt och tycker fungerar bra. Föredrar nog själv en så slimmad modell som möjligt utan massa lull-lull men inser att Logitech Spotlight har en del sådant fast som mjukvara.