Ingen bild/får ingen signal på skärmen efter byte av CPU

Permalänk

Ingen bild/får ingen signal på skärmen efter byte av CPU

Hej

Mobo ROG MAXIMUS X HERO
Skärm Svive 34 tum wide

Har haft mobo och cpu 8700K I ett par år och de har fungerat bra. Idag bytte jag CPU till 9900K (samma socket) och efter det får jag ingen signal på skärmen dvs den är svart, kommer inte ens i Bios. Under CPU bytet har jag inte tagit ut några komponenter utom CPU och vattenkylningdelen som täcker CPU. Det är mycket RGB I datorn och allt lyser (mobo, ram, vattenkylning) som förut när jag drar igång den. Mobon har senaste Bios.

Följande har jag testat,
* ta ut och installera grafikkortet på nytt
* testat ett annat hdmi kabel
* testat annat hdmi kontakt på skärmen
* testat att ansluta till mobos hdmi

Behöver fler förslag tack

Permalänk
Medlem

Efter ett CPU-byte kan det ibland ta lite för lång tid för moderkortet att ”posta”. Testat att slå på datorn och låta den stå en stund?

Permalänk

Jag tror att jag hittat felet. Jag har nog böjt några processor pinnar vilket är svårt att laga.

Men undrar jag, om det är så, borde man inte kunna komma i bios?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Royal FOOL:

Jag tror att jag hittat felet. Jag har nog böjt några processor pinnar vilket är svårt att laga.

Men undrar jag, om det är så, borde man inte kunna komma i bios?

Du menar väl pinnar i sockeln ? Har de inte kontakt är det inte säkert att nått fungerar, i värsta fall kan de kortsluta nått så har du böjda pins så prova rikta dem eller byt moderkort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Ja, pinnar. Tog en bild och zoomade och det ser illa ut. Det blir någ ett nytt mobo tyvärr

Tack ändå

Permalänk
Medlem

Ett par år på nacken men kan va till hjälp om du vågar dig på.

https://youtu.be/O1H5_FVX9lU

Permalänk
Skrivet av Schwalan:

Ett par år på nacken men kan va till hjälp om du vågar dig på.

https://youtu.be/O1H5_FVX9lU

Tack. Har dock varken stadiga händer, förstoringsglas eller tålamod att göra det. 🙂👍