Permalänk
Medlem

LGA1200 i kombo med Hyper 212 EVO V2

Håller att byta CPU fläkt åt junior.
Beställde en Hyper 212 Evo V2 som enl kartongen skall vara kompatibel med LGA1200.
I instruktionen så finns inte LGA1200 med men följer för 1151 som enl en snabb googling skall vara samma.
Men när jag satt på bracket på baksidan och skruvat fast den, så glappar den ändå ca 1 mm.
Kan inte skruva hårdare heller då jag redan är i botten?
Spelar detta någon roll? Tänker att kylaren inte kommer få direkt kontakt med CPU?
Eller hur löser jag det?

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Du bör med största sannolikhet valt fel monteringsbleck. Det skall absolut inte finnas något glapp mellan cpu och kylare. Då kommer datorn stänga av sig tämligen omgående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Du bör med största sannolikhet valt fel monteringsbleck. Det skall absolut inte finnas något glapp mellan cpu och kylare. Då kommer datorn stänga av sig tämligen omgående.

Enl instruktionen så var det Dom jag skulle använda
Löste det med en gummipackning jag hitta så fick jag kontakt

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC