Permalänk
Medlem

Letar prisvärd gamingmonitor

Letar efter en bättre skärm till min son.
Sitter nu på en gaaaaammal BenQ 24" 60Hz 1080p TN = Nästan vilken skärm som helst blir en uppgradering.

Köper helst på plats inom stor-Göteborg + några mil till men kan i värsta fall tänkas ta via frakt.

Budget:
Ca 1500:- men max 2000:- inkl ev frakt.

Önskemål (och jag förstår att man kanske inte kan få alla dessa uppfyllda ) :
Gärna 27" eller större.
Om 27" duger 1080p men om över 27" så är det nästan ett måste med 1440p.
Gärna 144Hz eller mer.
Gärna G-sync.
Helst inte TN.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Hej!
Nu är priset inte rätt längre men en skärm du kan hålla utkik efter för rea är den här, som jag köpte till båda mina bröder i julklapp (då för 1790kr)
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5768086

Om den kommer ner till rätt pris igen så kan jag varmt rekommendera den. Båda brorsorna är väldigt nöjda, FHD ser faktiskt utmärkt ut i spel trots 27 tum och även jag som är rätt kinkig är imponerad av vad man får för priset, ja priset 1790kr iaf som jag betalade.

Begagnat kan jag bara erbjuda den skärm jag tittar på precis nu: en Acer XF240H som har några år på nacken. DP-utgången glappar så jag använder HDMI med en HDMI-till-DP-kabel, men det blir max 120Hz då. Och den är 24 tum, TN-panel och jag bor i Stockholm så... du hittar nog bättre alternativ.
Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galadhnen:

Hej!
Nu är priset inte rätt längre men en skärm du kan hålla utkik efter för rea är den här, som jag köpte till båda mina bröder i julklapp (då för 1790kr)
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5768086

Om den kommer ner till rätt pris igen så kan jag varmt rekommendera den. Båda brorsorna är väldigt nöjda, FHD ser faktiskt utmärkt ut i spel trots 27 tum och även jag som är rätt kinkig är imponerad av vad man får för priset, ja priset 1790kr iaf som jag betalade.

Begagnat kan jag bara erbjuda den skärm jag tittar på precis nu: en Acer XF240H som har några år på nacken. DP-utgången glappar så jag använder HDMI med en HDMI-till-DP-kabel, men det blir max 120Hz då. Och den är 24 tum, TN-panel och jag bor i Stockholm så... du hittar nog bättre alternativ.
Lycka till!

Dold text

Tack för infon.
Ska försöka ha tålamod och ha koll på kampanjer via Prisjakt.
Man får även tacka för erbjudandet på din skärm men jag fortsätter nog att leta lite till.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad