Permalänk

Dagens bantning av bärbar/barbar dator

Alltid trevligt att uppgradera datorn.

Dagens blev att barbaren har 12 skruvar kvar ev de 14 som jag skruvade loss.
Alltid bra att lägga skruvanarna på en snusdosa som man har på bordskantren och sedan viftar iväg.

Summa summarun:
- Datorn väger mindre iom 2 färre skruvar, lättare ssd eftersom den innan hade någon konstig värmedyna.
- Jag kommer att få ont i foten 2 gånger när jag trampar på de där djävla flygskuvarna.

Permalänk
Medlem

Om ni dammsuger med jämna mellanrum så KANSKE du slipper få ont i foten.

Permalänk
Medlem

Ja det är i alla fall inte lego!

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Skrivet av Sions:

Om ni dammsuger med jämna mellanrum så KANSKE du slipper få ont i foten.

Räcker inte att det är med jämna mellanrum, kan ju röra sig om en gång vart femte år liksom. Det måste ske frekvent också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Räcker inte att det är med jämna mellanrum, kan ju röra sig om en gång vart femte år liksom. Det måste ske frekvent också!

Bra att du förklarar för de som inte dammsuger så ofta.
Kan även nämna att dammsugnigen måste ske efter skruvarna har tappats.

Permalänk
Skrivet av grasklippare:

Skrivet av Sions:

Hmm....

Dammsög senast igår och det var bara fläktarna på datorn. Innan dess dammsög jag bilen förförra sommaren.

Har alldeless för mycket smågrejer liggandes så det är mikrofibermopp som gäller gör städning.

Permalänk
Skrivet av Sions:

Att det ska ske i rätt tidsordning ja...En liten detalj, men ack så viktig.. kanske till och med alldeles nödvändig att få rätt!

Permalänk
Skrivet av tormentor:

Hmm....

Dammsög senast igår och det var bara fläktarna på datorn. Innan dess dammsög jag bilen förförra sommaren.

Har alldeless för mycket smågrejer liggandes så det är mikrofibermopp som gäller gör städning.

"Smågrejer"? Presumtiv fottortyr skulle jag kalla det. SUG UPP RUBBET BARA, säger jag!

Permalänk
Medlem

Eller ofrivillig akupunktur...