Någon av er som haft erfarenhet med Microsofts butik? (kundtjänst, retur osv?)

Permalänk
Medlem

Någon av er som haft erfarenhet med Microsofts butik? (kundtjänst, retur osv?)

Hej Sweclockers,

Jag är intresserad av att köpa en Surface Pro-platta hos Microsoft men det var lite svårt val eftersom jag sett hel del negativa kommenterar om deras kundsupport:

https://se.trustpilot.com/review/support.microsoft.com

1,2 stjärnor utav 5..... Verkligen ingen höjdare precis.

Just därför undrar jag om någon av er hört någonting om deras kundbemötande och om saker och ting skiter sig så kan man få hjälp - i tid eller ej?

Det är inte kul att spendera 20k på en butik där allt går bra när det går bra men när saker och ting inte fungerar så blir man lämnad åt ödet.

Skriv gärna om du vet något.

Tack på förhand!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Techlab:

Hej Sweclockers,

Jag är intresserad av att köpa en Surface Pro-platta hos Microsoft men det var lite svårt val eftersom jag sett hel del negativa kommenterar om deras kundsupport:

https://se.trustpilot.com/review/support.microsoft.com

1,2 stjärnor utav 5..... Verkligen ingen höjdare precis.

Just därför undrar jag om någon av er hört någonting om deras kundbemötande och om saker och ting skiter sig så kan man få hjälp - i tid eller ej?

Det är inte kul att spendera 20k på en butik där allt går bra när det går bra men när saker och ting inte fungerar så blir man lämnad åt ödet.

Skriv gärna om du vet något.

Tack på förhand!

Jag tror i vart fall att du ska filtrera en del bland de där omdömena för en del av de dåliga var ju inget som supporten kan lastas för tex att användaren glömmer att han använt olika konton vid kontakten, liksom klagomålen på omstarter vid uppdateringar.
Men gör som vettiga kunder gör, dvs beställ inget du räknar med att returnera utan bara om du tänkt att behålla det du köper så minskar du chansen att någonsin behöva ha med support att göra, du kan ju även handla i butik för så behöver du aldrig kontakta MS själv.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag tror i vart fall att du ska filtrera en del bland de där omdömena för en del av de dåliga var ju inget som supporten kan lastas för tex att användaren glömmer att han använt olika konton vid kontakten, liksom klagomålen på omstarter vid uppdateringar.
Men gör som vettiga kunder gör, dvs beställ inget du räknar med att returnera utan bara om du tänkt att behålla det du köper så minskar du chansen att någonsin behöva ha med support att göra, du kan ju även handla i butik för så behöver du aldrig kontakta MS själv.

Har Microsoft ens några fysiska butiker eller syftar du på att man ska välja andra aktörer?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Techlab:

Har Microsoft ens några fysiska butiker eller syftar du på att man ska välja andra aktörer?

Det enklaste är väl att välja andra, vet inte om de har nån butik och har de så är det nog inte så lätt att komma dit.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det enklaste är väl att välja andra, vet inte om de har nån butik och har de så är det nog inte så lätt att komma dit.

Jo, jag väljer såklart hellre inet eller något liknande där jag vet att jag kan få hjälp omgående och man kan möta upp dem fysiskt också och inte bara genom epost.

Men det finns ett problem:

De andra butikerna säljer inte Surface Pro 8 i5 med 16GB ram minne. Endast Dustin säljer men då tar de också högre pris (3000 kr extra) för att de säljer endast företagsmodeller där Win11 pro ingår.

Därför blir jag tvungen att vända mig till Microsoft om jag ska ha just den där modellen för runt 15 600 kr. Annars blir det inet som tar runt 20k för någon annan variant (konfigurering).

I det här fallet så är det utbudet som gör att Microsoft har en edge över andra aktörer tyvärr men det känns lite som en chansning att köra med MS när man lägger ner så mycket pengar. Jag hade inte brytt mig om jag köpt något för mindre än 1000 kr för från dem.