Rykte: Windows 12-utvecklingen påbörjas i mars

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Windows 12-utvecklingen påbörjas i mars

Dammet efter Windows 11-lanseringen har precis lagt sig och på ryktesväg framkommer nu att Microsoft börjar snickra på en efterträdare inom kort.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det jag hade velat ha av ett nytt windows är saker vi aldrig kommer få se. Mindre bloat, mindre "Men komigen då kan du inte pröva edge som default browser? Vi vet att du redan klickat "NEJ!" men kom igen, det blir kul!" mindre "Ah nä men windows hello och pinkod som inlogg ska du ju ha, det är jättebra! Nej du kan inte på ett enkelt sätt hoppa över det å få oss att sluta tvinga dig ha det" och så klart "Jo men visst ska du spara i onedrive? Har du klickat nej? Äsch men det här hänt mycket nu i senaste updateringen sedan du klickade nej för några veckor sedan kom igen var en kompis nu!"

Triggar mig så förbannat att jag ibland överväger Linux, synd det är piss-å-skit annars hade man bytt, trots att man då hade varit tvungen att dualboota in för att kunna spela.

Permalänk
Medlem

Försöker de:
a) koka en groda
b) driva bort alla kunder som använder Windows
c) försöka bli Apple helt igenom
d) de har tappat hönshuvet
e) allt ovan och lite till

??

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Med den kursen de tagit nu så gissar jag:

Win 12 kommer kräva photolegitimation vid installation.
Win 13 kommer kräva DNA-sekvens.
Win 14 kommer kräva att du skriver över din själ till dem

Permalänk
Vila i frid

Ska bli kul att se om kontrollpanelen från Windows 1.0 anno 1985 fortfarande finns kvar i Windows 12. Själv väntar jag på Windows 13. Eftersom jag inte längre gejmar spelar OS ingen större roll. 7 får hänga med året ut tills ESU dör.

Permalänk
Medlem

Ok ... hoppar väl Win 11 och väntar på Win 12 då. Orkar inte uppgradera hela tiden.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Ok ... hoppar väl Win 11 och väntar på Win 12 då. Orkar inte uppgradera hela tiden.

Fast det kan ju fortfarande dröja många år innan W12 kommer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Fast det kan ju fortfarande dröja många år innan W12 kommer.

"Sannolikt flera år", låter ju inte länge, en redig gäspning så kommer det typ. Fast synen på tid är nog åldersbaserat också...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Lika bra att hoppa 11:an då och titta på att gå direkt på denna. MS har haft en tendens att göra varannan bra, varannan dålig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Med den kursen de tagit nu så gissar jag:

Win 12 kommer kräva photolegitimation vid installation.
Win 13 kommer kräva DNA-sekvens.
Win 14 kommer kräva att du skriver över din själ till dem

Själabiten kom väl redan med Windows 8?

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Lol, jag förväntar mig att Win12 har ännu färre funktioner än 11 o samtidigt som det känns lika ogenomtänkt o ofärdigt. Mitt förtroende för M$ har sjunkit lite för varje OS dom släppt, men sjönk fan som en sten när elvan kom.

Permalänk
Medlem

Får se om de någonsin får sitt OS till att vara enhetligt?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Microsoft har ju sagt att deras OS ska ha 5 års support, så troligen kommer det om 5 år.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem

Och den kommer kräva att man har 2 st TPM moduler!

https://twitter.com/swiftonsecurity/status/149546465850917274... 😉

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Visar ju bara hur sugigt Win 11 är att de redan börjar på att jobba på en ny version. Ja jag vet att de börjar tidigt.

Permalänk
Medlem

Gnällclockers

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Själabiten kom väl redan med Windows 8?

Du har rätt, jag övervägde att ändra till "Bli adoptivbarn till Steve Ballmer".

Permalänk
Medlem

Större omskriving inför arm/risc samt bättre emulering av x86-64 på det?

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

För varje uppdatering lär dom tappa folk till andra system så att det till slut bara är kvar gamers...

Wintel känns grymt mycket som Amiga 1990 nu....

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Visar ju bara hur sugigt Win 11 är att de redan börjar på att jobba på en ny version. Ja jag vet att de börjar tidigt.

Nej, man kan ha 2 projekt igång samtidigt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag förstår Microsoft behov att ändra på saker under huven. Men varför ändrar man användarupplevelsen? Ofta till det sämre.

Är man tillbaka på bra version/dålig version cykeln igen? 😁

Permalänk
Medlem

Den dagen de betyder namn till att heta bara Windows, först då kommer jag börja tro på att det är sista versionen som kommer.

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Wintel känns grymt mycket som Amiga 1990 nu....

Tycker det var elakt sagt mot Commodore, då de släppte sin bästa dator genom tiderna (A3000) just 1990 och det var även starten på nästa generations Amiga OS (2.x).

Däremot verkar Microsoft vilja ta död på allt vad offline heter just nu. Kravet på Microsoft-konto för att installera Windows 11 Pro är ännu ett steg i fel riktning enligt mig.

Som tur är så finns det många bättre OS idag. Kanske blir även SteamOS en alternativ spelplattform i framtiden genom Steam Deck.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av serverfel:

Gnällclockers

Man kommer aldrig undan gnällpatrullen på det här forumet. Det mesta är bara "Wääh, det är inte som det alltid varit".

Jag har aldrig haft problem med Windows, men jag ska medge att jag bara använder det för att spela på nu för tiden.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Det verkar många som lider av "motstånd mot förändring". Är det samma personer som säger det var bättre förr?

Är det bara jag som vill att utvecklingen inte stannar?

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Nej, man kan ha 2 projekt igång samtidigt

Gör ju inte Win 11 bättre för det. Det är en flopp!

Permalänk
Medlem

De har säkert ändrat riktning med det här så de lättare kan sluta supportera gamla teknologier. Var nog inte lätt att förklara EOL på små ting i Windows 10 för att kunna driva utvecklingen framåt. Tvungen att fortsätta supportera gammal hårdvara med.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Gnälliga folk var här då

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Printscreen:

Man kommer aldrig undan gnällpatrullen på det här forumet. Det mesta är bara "Wääh, det är inte som det alltid varit".

Jag har aldrig haft problem med Windows, men jag ska medge att jag bara använder det för att spela på nu för tiden.

Jag kör Windows 10 och har som dig aldrig haft några problem men använder också datorn till 80% spel, lite mail och lite surf så inget avancerat ändå.
Jag är absolut ingen appmänniska när det gäller datorn så där kör jag fortfarande vanliga genvägar och skrivbordet är bara ett gäng ikoner. Har aldrig orkat hoppa på alla dessa nya skrivbord så mitt ser nog liknande ut som det gjorde när jag hade Windows 95 men vissa ikoner har försvunnit och vissa har tillkommit.

Blir nog att byta windows den dagen man bygger en ny dator så innan dess orkar jag inte hålla på med böket även om det bara är en uppdatering och sen är det färdigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBerger:

Det jag hade velat ha av ett nytt windows är saker vi aldrig kommer få se. Mindre bloat, mindre "Men komigen då kan du inte pröva edge som default browser? Vi vet att du redan klickat "NEJ!" men kom igen, det blir kul!" mindre "Ah nä men windows hello och pinkod som inlogg ska du ju ha, det är jättebra! Nej du kan inte på ett enkelt sätt hoppa över det å få oss att sluta tvinga dig ha det" och så klart "Jo men visst ska du spara i onedrive? Har du klickat nej? Äsch men det här hänt mycket nu i senaste updateringen sedan du klickade nej för några veckor sedan kom igen var en kompis nu!"

Triggar mig så förbannat att jag ibland överväger Linux, synd det är piss-å-skit annars hade man bytt, trots att man då hade varit tvungen att dualboota in för att kunna spela.

Hur många gånger tror du att du har klickat "nej" till Edge nu? Jag tror det börjar närma sig 200-300 gånger för min del.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB