Sony släpper bilder på Playstation VR 2

Permalänk
Melding Plague

Sony släpper bilder på Playstation VR 2

Sonys nya VR-headset behåller föregångarens pannband samt blir något mindre och lättare med design inspirerad av Playstation 5.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som skulle vilja ha en sorts lättviktshjälm med inbyggda hörlurar?
Tänker att vikten fördelas skönt. Får gärna se ut som Dredd eller Robo Cop

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot tester, om man inte gillar ansiktsbok är väl detta bästa med rimligt pris tänker jag?

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av SCORPIUS:

Är det bara jag som skulle vilja ha en sorts lättviktshjälm med inbyggda hörlurar?
Tänker att vikten fördelas skönt. Får gärna se ut som Dredd eller Robo Cop

Som någon med mycket hår på skallen känns det potentiellt väldigt varmt bara, men kanske med lufthål?

Första PSVR är kanske den mest bekväma konstruktionen jag provat hittills, åtminstone som är möjlig att ha glasögon under. Blir intressant att se hur komforten blir på denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ser fram emot tester, om man inte gillar ansiktsbok är väl detta bästa med rimligt pris tänker jag?

Vet vi vad det kostar än?

Men även om det är "billigt" kommer det nog tyvärr vara låst till PS5 och inte fungera på PC (och även om nån haxxar det till att fungera lär det vara halvt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Som någon med mycket hår på skallen känns det potentiellt väldigt varmt bara, men kanske med lufthål?

Första PSVR är kanske den mest bekväma konstruktionen jag provat hittills, åtminstone som är möjlig att ha glasögon under. Blir intressant att se hur komforten blir på denna

Jag stämmer in i kören med avseende på bekvämligheten.

Visa signatur

Ryzen 5 5600xt | MSI B450 Mortar Max | 32GB HyperX Fury | EVGA Supernova G2 750w | Intel 665p 1TB | MSI Radeon 6800
H2O: Alphacool XP3 light | EK-Quantum Vector RX 6800 | 2st NexXxos XT45 X-flow
Ljud: Epiphany EHP-O2D / AKG K240

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta.
Kommer ev skaffa både ps5 och psvr2 lite beroende på hur det ser ut med spelreleaser.
Kommer vr spelen till pc även så skippar jag.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Känns som det är dags att sälja min index som endå bara ligger nedpackad, nu innan den blir helt värdelös.
Kommer defenitivt köpa psvr2, till vardagsrummet. Hoppas dom kommit långt med bildkvaliten.

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem

Ohlala!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Vet vi vad det kostar än?

Men även om det är "billigt" kommer det nog tyvärr vara låst till PS5 och inte fungera på PC (och även om nån haxxar det till att fungera lär det vara halvt).

Jag tar för givet att det bör vara nära PSVR1, och den kostar väl tillsammans med en konsol att driva den mindre än både Index eller många andra PC-headset

Faktum är ju att en konsol driver den gör den ju billigare eftersom man inte behöver köpa en dator för 20000kr att driva setupen med

Permalänk
Medlem

Blir ett köp helt klart

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Sagt det förr men säger det igen. De behöver verkligen göra denna officiellt PC kompatibel. VR är alldeles för nischat för må bra på "enbart PS5". Nä, gör det som en del av "PlayStation på PC" initiativet.

Prislappen blir högst troligt $399. I värsta fall $499, inte optimalt men inte helt uteslutet med tanke på att alla prislappar skenar överallt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Sagt det förr men säger det igen. De behöver verkligen göra denna officiellt PC kompatibel. VR är alldeles för nischat för må bra på "enbart PS5". Nä, gör det som en del av "PlayStation på PC" initiativet.

Prislappen blir högst troligt $399. I värsta fall $499, inte optimalt men inte helt uteslutet med tanke på att alla prislappar skenar överallt...

Om det stämmer blir priset extremt bra i förhållande till specifikationerna. Låter för bra för att vara sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Sagt det förr men säger det igen. De behöver verkligen göra denna officiellt PC kompatibel. VR är alldeles för nischat för må bra på "enbart PS5". Nä, gör det som en del av "PlayStation på PC" initiativet.

Men varför skulle Sony göra det? De tjänar ju sina pengar genom alla spel, DLC och andra mikrotransaktioner som sker på DERAS plattform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maereng:

Men varför skulle Sony göra det? De tjänar ju sina pengar genom alla spel, DLC och andra mikrotransaktioner som sker på DERAS plattform.

Det finns en stor köpstark grupp som aldrig kommer köpa npn konsol.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maereng:

Men varför skulle Sony göra det? De tjänar ju sina pengar genom alla spel, DLC och andra mikrotransaktioner som sker på DERAS plattform.

Poängen skulle vara att de gör marknaden för spel och tillbehör för VR större.

Sony har redan börjat nosa på PC marknaden. Och det lär bli än mer av det framöver. Att göra PSVR2 en del av det tror jag vore strategiskt rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det finns en stor köpstark grupp som aldrig kommer köpa npn konsol.

Ja men om de säljer PSVR2 till förlust eller +-0 så hjälper det ju inte att PC VR gruppen är köpstark, om de köper PC VR-spel hos Steam sen. De behöver ju att folk spenderar pengar hos dem på andra ställen för att tjäna pengar.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Om jag refererar till bilderna så tycker jag att handkontrollerna ser VÄLDIGT bekväma ut. Ska bli kul med vibrationen också. Blir 100% ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Ja men om de säljer PSVR2 till förlust eller +-0 så hjälper det ju inte att PC VR gruppen är köpstark, om de köper PC VR-spel hos Steam sen. De behöver ju att folk spenderar pengar hos dem på andra ställen för att tjäna pengar.

Som sagt, Sony har redan påbörjat ett "PC initiativ".

Givetvis kommer de inte köra full multiplattform ala Xbox (de har ju inte riktigt samma intresse i windows pc som MS har) men initiativet måste ha nån slags form. Speciellt om de även filar på nån slags Game Pass alternativ också.

Att inkludera PSVR2 i denna form tror jag har fler fördelar än nackdelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Om jag refererar till bilderna så tycker jag att handkontrollerna ser VÄLDIGT bekväma ut. Ska bli kul med vibrationen också. Blir 100% ett köp.

Tycker kontrollerna ser lite konstiga ut men det kommer nog funka.
Jag förstår inte riktigt meningen med att ha händerna genom ringarna. Hur ska man ev kunna sätta straps på dom om man tex vill ha så att man kan släppa kontrollen helt utan att tappa dom ur greppet.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det finns en stor köpstark grupp som aldrig kommer köpa npn konsol.

Va?! om man går efter detta forum så är pcmasterrace den snålaste konsumentgruppen som finns speciellt när det gäller att betala för spel.

Visst personligen hoppas jag också att officiellt stöd kommer till PC och att dom lyckas få Valve att släppa
Half-Life Alyx till Playstation.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det finns en stor köpstark grupp som aldrig kommer köpa npn konsol.

Om dom ändå inte tjänar pengar på denna grupp så är ju gruppen skitsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Visst personligen hoppas jag också att officiellt stöd kommer till PC och att dom lyckas få Valve att släppa
Half-Life Alyx till Playstation.

Uuuuhhhh det pirrar till i kroppen av hopp och lycka när man pratar om HL: Alyx till PS5 (PSVR2).

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfb:

Om dom ändå inte tjänar pengar på denna grupp så är ju gruppen skitsamma.

Uppenbarligen tror de att det finns pengar att tjäna här eftersom de börjat släppa PlayStation titlar till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Tycker kontrollerna ser lite konstiga ut men det kommer nog funka.
Jag förstår inte riktigt meningen med att ha händerna genom ringarna. Hur ska man ev kunna sätta straps på dom om man tex vill ha så att man kan släppa kontrollen helt utan att tappa dom ur greppet.

I detalj hur straps:en sitter fästa hittar jag inte, men här är det bilder på det samt syftet med att ha händerna genom ringarna.
https://www.techradar.com/news/psvr-2-controllers

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

och att dom lyckas få Valve att släppa
Half-Life Alyx till Playstation.

Är de två (Sony och Valve) smarta här så gör de en deal här. "Du får de här spelen av mig och jag får de här spelen av dig".

Allt i syfte att göra marknaden för "high end VR (ijmf med Quest)" större/mindre nischad.

Men verkligheten brukar inte vara såhär trevlig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

I detalj hur straps:en sitter fästa hittar jag inte, men här är det bilder på det samt syftet med att ha händerna genom ringarna.
https://www.techradar.com/news/psvr-2-controllers

Jo jag fattar men dwt liknar inget som varit vanligt tidigare så det ska bli intressant och se hur bra det funkar eller om det kommer vara tillfällen då det känns ivägen.
Straps syftar jag sådana som index har och som man kan köpa 3e part till andra, dvs att man kan släppa kontrollen helt utan att faller ur greppet.
Straps för att förhindra man svingar iväg den osv med ett band runt handleden lär finnas.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Uppenbarligen tror de att det finns pengar att tjäna här eftersom de börjat släppa PlayStation titlar till PC.

Det är ju verkligen inte samma sak?
Att de säljer spel på PC = vinst
Att de säljer förlusthårdvara till PC = förlust

För inte kan de göra den kompatibel med PC men att man endast får man spela SONY spel på den.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Det är ju verkligen inte samma sak?
Att de säljer spel på PC = vinst
Att de säljer förlusthårdvara till PC = förlust

För inte kan de göra den kompatibel med PC men att man endast får man spela SONY spel på den.

Inte alls säkert att de säljer den till förlust.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Inte alls säkert att de säljer den till förlust.

Med tanke på vad andra headsets kostar så känns det dock ganska rimligt att marginalerna är mer än tighta