Permalänk

Sputnik modell 2020, custom loop i o11 dynamic

Lite bilder och uppdateringar på min nya dator som sakta ändrat form sedan årsskiftet 2018, flyttade ihop med min sambo som lede till att en mindre dator/chassi behövdes så det fick bli en helt ny (begagnad) dator .
De flesta delar från marknaden här på Sweclokers.

Började med att köpa ett nytt chassi och landade på lian li o11 dynamic för möjligheterna med radiatorer samt 2st 360mm radiatorer här från marknaden.
Moderkortet blev ett msi x570-a pro som jag senare börjar ångra lite...(VRM)...temp.
Dock så kom det problemet väldig sent då moderkortet fick tuffa på med min gamla Ryzen 1800X som intressant nog fungerade med just detta X570 moderkort, tur det då det tog bra tid innan 5000serien blev mera tillgänglig.

Årskiftet 2020/2021 blev det att uppgradera från Ryzen 1800x till Ryzen 5900x + ett gäng noctua fläktar samt modd för att sänka VRM temperaturerna.
blev en liten plexi kåpa med en 40mm noctua fläkt som sänkte temperaturen från 120grader till 82.

Nu under julen blev den sista uppgraderingen gjord när jag tappade orken att vänta på ett nytt grafikkort.
Föll för ett 3080ti här på sweclockers marknad samt nytt vattenblock.
Blir ett nytt album med vattenkylning av 3080 TI och VRM modden.
(work in progress)

Besök galleriet här

Visa signatur

Dator 1: begagnat gott & blandat
Chassi: lian li pc-o11 dynamic Processor: Ryzen 5900X @4.1GHz Moderkort: MSI X570-A pro Ram: Corsair Vengeance 2x16Gb Hdd/Ssd: Corsair MP600 kylare: custom loop Grafikkort: RTX 3080TI Nätagg: Dark base 700 Tangentbord: hemmabygge Headset: The one and only Pioneer Monitor 10 från 1978 :-P