Windows 10 Taskbar, aktivitetsfältet har blivit delvis på engelska?

Permalänk
Skrivet av anon288685:

Tyvärr är problemet tillbaka idag när jag startade datorn !

***bort/mod***

med den inställningen. varför kör du inte linux istället då om du är så missnöjd med Microsofts produkter?

detta är ju trots allt troligen en programmeringstabbe i uppdateringen vilket kan hända alla. ingen är perfekt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av anon288685:

Använde också CCleaner och tyckte det var kanon tills jag gjorde en registerrensning och fick installera om Windows

Allt man behöver göra för att få rätt på detta problem är att starta Powershell som Administratör och klistra in raden nedan och sedan starta om datorn ! Jag var först tveksam men testade och nu är alla menyer på Svenska.

Get-AppxPackage -AllUsers Microsoft.LanguageExperiencePacksv* | Remove-AppxPackage -AllUsers

Källa https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-...

Du måste ha haft en jäkla osis i så fall. Jag har kört Ccleaner sedan begynnelsen, på alla datorer jag haft, och aldrig råkat ut för det. Fast är man osäker så frågar ju programmet om man vill ta en backup innan man fortsätter o det tar bara en sekund.
Anledningen till att jag inte använde powershell, är att jag ville bara ta bort roten till det onda och inget annat som funkade bra. Jag tror att powershell blåser bort alla tidigare fungerande uppdateringar i samma svep.

Förresten, problemet är inte tillbaka här. Ligger Microsoft Store och kör i bakgrunden på din dator?

Permalänk

Tack för tipsen. Löste samma problem. Gjorde en ominstallation av win 10 pro och är helt säker på att allt var på svenska. Trots det så blev aktivitetsfältet på engelska. Nu är det löst:)

Permalänk
Medlem

Nu är den på svenska igen...kom en uppdatering nyss. På två av mina datorer...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

Glömde säga att det är på svenska efter en uppdatering som kommit. Kanske har Microsoft Sverige läst denna tråden haha skämt åsido