Jag hade gärna sett ett förbud.
De ekonomiska vinsterna går till ett fåtal människor. Samtidigt som energiförbrukningen är likställd med mindre stater. Med miljöpåverkan som drabbar hela mänskligheten.
Lite som att säga att företag eller sociala medier/streamingtjänster borde förbjudas. Vinsterna går till ett fåtal människor och energiförbrukningen är likställd med mindre stater. Med miljöpåverkan som drabbar hela mänskligheten.
Tyvärr är sweclockare fortfarande arga över dyra grafikkort och får tunnelseende.
Håller med om ett förbud men inte pga vinsterna. Jag tycker inte det är vinsterna som är problemet utan snarare att det är hål i huvudet att tillåta så energikrävande och noll-faktiskt-värdeskapande-för-mänskligheten processer att fortlöpa när elpriserna är som de är och sen ska staten gå in och ersätta folk för att elpriset är högt.
Vem bestämmer vad som är värdeskapande? Är Netflix mer värdeskapande för mänskligheten än decentraliserade, omanipulerbara nätverk för transaktioner och kontrakt av alla slag?
Jag gillar inte Facebook och det slukar energi att folk sitter där och tittar på katt-memes så därför måste det förbjudas!! Det finns inget värdeskapande för mänskligheten!! Är det värdeskapande att det står miljoner med speldatorer och Playstation och renderar ut Crysis? Är det mer värt än människors möjlighet till oberoende decentraliserade transaktioner?
Marknaden kommer trolla bort PoW av sig självt såsmåningom.
Vad är värdet i whataboutism? ;D
Datorspel är ingen valuta. Extremt platt jämförelse.
De flesta "kryptovalutor" är inte att likställa med valuta. Ethereum är en PLATTFORM.
Så din kommentar om en extremt platt jämförelse är extremt platt tyvärr.
Om det är något som behövs här på Sweclockers så är det utbildning på krypto och blockchain. Kan rekommendera er alla att börja på följande länk så inser ni snart att det inte är enbart "en valuta".
https://ethereum.org/en/what-is-ethereum/