Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Köpråd ny laptop

Hej! Jag behöver en ny laptop och önskar tips. Jag har en gammal Lenovo som alltid varit besvärlig. Köpt på Media Markt, de visste att de sålde en laptop som inte skulle orka med det förinstallerade windows 10, så där köper jag aldrig mer någonting. (Har tack vare er här på Sweclockers skaffat mer RAM vilket hjälpte mkt ända tills nu.)

Jag behöver en ny laptop för att jag är moderator på ett djurforum (WordPress). Ingen gaming. Ingen avancerad bildbehandling. Använder Apache Open Office. Använder Edge som webläsare för att den verkar ta mkt mindre kraft än Chrome. Mycket av det jag gör kan jag göra från mobilen (Samsung s21 5 G), men den ersätter inte helt en laptop. Jag behöver ingenting fancy och dyrt, som ni säkert förstår.

Tangentbordet på min nuv aptop har nu flippat ut och AVG som jag var idiot nog att installera för några år sedan kloggar igen allting så den jämt är på 100% CPU. (Har någon i mänsklighetens historia någonsin lyckats avinstallera AVG? Jag har laddat ner de vertyg som deras support tillhandahåller, men det gör ingen skillnad. )

Permalänk
Medlem

Annars undrar jag om man kan ha ett externt tangentbord till en laptop. Så trött på detta mög nu.

T ex detta tangentbord kjell

Permalänk
Medlem

Det här var den billigaste laptopen med 16 GB RAM jag hittade. Processorn 4500U borde räcka mer än väl för ditt användningsområde. Självklart kan du köra med ett externt tangentbord via USB. Windows Defender står sig väldigt bra idag förresten så du behöver inte installera ett antivirusprogram.

https://www.power.se/datorer/datorer/barbar-dator/cepter-drea...

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Det här var den billigaste laptopen med 16 GB RAM jag hittade. Processorn 4500U borde räcka mer än väl för ditt användningsområde. Självklart kan du köra med ett externt tangentbord via USB. Windows Defender står sig väldigt bra idag förresten så du behöver inte installera ett antivirusprogram.

https://www.power.se/datorer/datorer/barbar-dator/cepter-drea...

Tack!!!!