Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

ATI och färgsignal till TV

Permalänk
Medlem

ATI och färgsignal till TV

Klart man vill ha ett ATI kort istället för ett stort Nvidia kort, problemet är bara att jag måste öka färgsignalen från mitt gamla grafikkort (Geforce 256) för att få färg på vår rätt så nya TV av känt märke (Tandberg). Detta gör jag med TV Tool...
Finns det någon mjukvara eller nån hårdvara som kan göra samma sak till ATI???
Jag vill ju ha ATI, men inte en ny TV, eller ska man bli tvingad att köpa Nvidia???
Ska ju köpa ny dator snart...AMD64 så klart!

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan ju alltid installera Powerstrip så kan du fixa till färgerna.
Tycker det är tragiskt att ingen av grafikkortstillverkarna har snott powerstrips färginställningar och integrerat dom i drivrutinerna, dom är verkligen exemplariska.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Det finns redan färginställningar för tv-ut i ATis mjukvara (control panel)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

btw, kan man fixa 800x600 upplösning för TV-out:en på ett ATi Radeon 9000 serie kort?

min TV scrollar bilden när den visar 1024x768, vilket e lite jobbigt.

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, du kan köra tv-ut'en i nästan vilken upplösning som helst.
Från 640x480 upp till 2048xnånting

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

psychosaurus: HUR? jag har inte hittat vart man ställer in upplösningen för TV-out, e lite ny på ATi fronten så jag skulle gärna vilja ha svar

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Hedersmedlem

På samma sätt som du ändrar upplösningen för vanliga skärmen, bara att du väljer 2an sen ställer in upplösningen.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

hur gör ja med mitt Radeon 9700pro för att få bild på skärmen och på tv:n samtidigt?

Permalänk
Hedersmedlem

expandera skivbordet till den här bildskärmen

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

tackar, ska testa direkt när jag kommer hem från jobbet

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Medlem

att expandera skrivbordet var inte riktigt vad jag menade med att ändra upplösning, det jag vill åstakomma är:

Köra clone av skärmen till TV:n så att jag ser allt jag gör på skärmen på TV:n fast i 800x600 inte i standard 1024x768, annars blir det en massa scrollande.

Kör för övrigt theater mode med clone/fullscreen och eftersom jag har widescreen tv så har jag valt 16:9 som format

tackar för svar i förhand

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]