Tävla och vinn värstingdator!

Microsoft experimenterar med reklam i Utforskaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det finns 3 stora operativsystem till datorer/PC. Väljer man den som är sämst och sen klagar på det får man skylla sig själv.

Nja, det där är en sanning med modifikation.
Windows är det bredaste operativsystemet och går att använda till i princip allt.

Ska man använda något annat os så får man antingen göra avkall på sitt use case eller kombinera fler system.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Bara någon kommer på ett program för att få bort skiten om dom nu vill skjuta sig själva i foten och börja implementera det här möget

Jag ser det inte som helt osannolikt att kravet på att ha TPM-modul delvis är för att endast Microsoft ska kunna ändra i Windows, vilket då innebär att endast Microsoft skulle kunna ta bort reklamen.

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superthug:

Ja smidigt är det inte kan jag säga. Har testat linux distros desktop varianter sedan slutet av 90-talet
Men eftersom man är så kräsen vad gäller desktop så har det helt enkelt inte fungerat förän nu.
Det kanske inte är 100 än men den vägen Windows har tagit har gjort att man accepterar lite lättrare
I början hade jag Windows 7 i en virtuall instans men den har jag förpasserat till papperskorgen också

Ja det tråkiga är att det är programmen som låser en, inte operstivsystemet.

Linux är smidigare än någonsin. Det mesta har funkat för mig direkt.

Min dotter spelar minecraft och ser på youtube, så i hennes fall var det aldrig ens på tapeten att lägga 1500:- på windows.

Allt funkar superbra på ubuntu som hon behöver. Kanske kommer hon en dag och vill ha lösen till root? Då blir pappa glad.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det finns 3 stora operativsystem till datorer/PC. Väljer man den som är sämst och sen klagar på det får man skylla sig själv.

Vilket operativsystem är sämst då? Alla program finns inte till både Windows, macOS och Linux om vi pratar om program som används proffesionellt. Ibland måste man välja operativsystem utifrån vilka program man måste använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Meen man kan ju hoppas att det blir verklighet så att folk slutar gulligulla med Windows 11 så jävligt. Rätt åt dem som kör det om det implementeras, he he.

Nämen.. Fyfan va tråkig inställning du har. Hur kan det vara rätt åt folk att få reklam i ett OS de betalat för bara för att de har andra preferenser än dig?

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis blir det en fullfjädrad gratisversion som har reklam. Det kan jag tycka vore OK, inte på betalversioner!

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Har jag sagt att det inte var det? Utom möjligen IE då, för hur mycket Microsoft än ville det så var det aldrig en bra webbläsare och aldrig ett dragplåster. Men Direct X och sådant skulle man definitivt kunna köra ny version utan ny version an Windows.

Det är ju därför jag har gillat lögnen att Windows 10 skulle bli den sista versionen av Windows, så att man slapp dick moves. Men uppenbarligen var det för bra för att vara sant. Säg den mentala frid som varar så länge man lever. Att man ska slippa krångel för krånglets skull är tydligen för mycket begärt.

Det är en siffra, du behöver inte betala för den nya versionen. Du tror väl inte att bara för att det heter Windows att de kommer sluta ändra utseende och funktioner?
Sen angående tpm och de andra sakerna du nämnde så har inte med användarupplevelsen att göra. Det handlar om din och andras säkerhet.

Permalänk
Medlem

Microsoft experimenterar med reklam i Utforskaren

Användarna experimenterar med downgrade till Windows 10

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

När jag läste "reklam" var min första tanke att det var någon större yta i utforskaren med någon blinkande annons som man ibland kan se i en del gratisprogram. Bra det bara är det där lilla om det nu skulle bli att de inför det, men oavsett tycker jag det är lite störigt med reklam i ett OS...

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Kört med W11 sedan insider-builden blev tillgänglig, är ren pina att navigera den Windows 10-maskin jag har ståendes som inte kan uppgraderas, i direkt jämförelse.

Förstår faktiskt inte alls varför folk träglar vidare med Windows 7 eller ens Windows 10 faktiskt, om deras dator möter kraven för uppgradering det vill säga. Vill man köra "reklamfritt", med totalitär kontroll över operativsystemet och liknande argumentation jag har hört? Ja då finns det väldigt många Linux-distros för det ändanmålet, för jag ser inte alls att Microsoft kommer backa av den banan de lagt väg för med kommande Windows-iterationer

Det enda mina burkar behöver kunna göra 99,9% av tiden de används är att starta webläsaren, discord eller valfri spelklient likt steam för att starta ett spel jag vill spela. Allt detta gjordes snabbt och smidigt via aktivitetsfältet i W7 och nu i W10.

Men W11 har kanske magiskt trollat bort dessa enda musklick jag behöver göra från skrivbordet för att starta dessa applikationer om det nu är så mycket smidigare att ha o göra med?

Om inte, så har du ditt svar där tror jag varför många inte bemödar sig byta OS omedelbums när de finns tillgängliga.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag känner att Win11 ger mig lite samma vibbar som Win8. Det vill säga ett OS med noll anledning att "uppgradera" till.

Tror att det blir en skip för mig i alla fall.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Alltså, innan ni gör ner er i brallan över reklam i Windows så tänk på att

1: Detta var ett test som inte skulle komma ut i nyaste Insider-versionen
2: Microsoft gör flera olika versioner av Windows, så kan vara för t.ex en cloud-version eller gratisversion av Windows?
3: Detta kan vara för ett Windows som körs utan licens, den är ju nedstrypt på flera sätt i licensfri form och man har ju redan sett "reklam" på låsskärmen bl.a, detta kan vara en vidareutveckling av det.
4: Detta var ett test som inte skulle komma ut i nyaste Insider-versionen
5: Detta var ett test som inte skulle komma ut i nyaste Insider-versionen

Så ta det lugnt... skulle någon på Microsoft slänga in en bild på en ödla i kostym så skulle väl ni alla kollektivt storma forumet över att ödlefolket är här och tar över planeten :).

"While the ads weren’t intended to be tested externally, it’s clear Microsoft is capable of running them inside Windows 11, and the company’s brief statement doesn’t rule out ads appearing in the File Explorer in the future."

så det kan komma vid ett senare tillfälle ändå.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Elgot:

Detta verkar ju annars vara den nya anslagstavlan (både i Windows 10 och 11):
https://www.xda-developers.com/files/2022/03/Windows-10-Search-Highlights-personal-accounts-768x698.webp

Ja alltså folk som sitter på Windows 10 och tror de ska bli befriad från sådant här lever ju lite i en fantasi. Om folk inte uppgraderar till Windows 11 snabbt nog, då kommer Microsoft bara helt enkelt implementera en motsvarande variation av "reklam" i Windows 10 till slut oavsett – I alla fall till det att Windows 10 når EOL i Oktober 2025.

Det är bara att kolla hur ISO-versionerna skiljer mellan exempelvis 2020 och 2021-utgåvan av Windows 10, där installationsprocessen med push för onlinetjänster med Office 365 gradvis ökat och är nära inpå upplevelsen som Windows 11 delger. Även gränsnittet för Windows 10 rör sig sakta men säkert mot en Windows 11-liknande utspröt.

Visa signatur

< ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

"While the ads weren’t intended to be tested externally, it’s clear Microsoft is capable of running them inside Windows 11, and the company’s brief statement doesn’t rule out ads appearing in the File Explorer in the future."

så det kan komma vid ett senare tillfälle ändå.

Ja, alltså... svaret känns ju snarast som att det bäst summeras som "det var inte meningen att ni skulle se detta", inte "detta kommer inte att introduceras".

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Ja, alltså... svaret känns ju snarast som att det bäst summeras som "det var inte meningen att ni skulle se detta", inte "detta kommer inte att introduceras".

Självklart. En kommentar som säkert godkänts av 10-20 advokater innan publicering.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Känns rätt skönt att ens nya daily driver har Linux, skall man ändå lära sig nytt kan man lika gärna välja nått som har framtiden för sig

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Jag känner att Win11 ger mig lite samma vibbar som Win8. Det vill säga ett OS med noll anledning att "uppgradera" till.

Tror att det blir en skip för mig i alla fall.

Du missar inte mycket i min mening. Har 11 hemma och 10 på jobbet och tycker mest 11 är allmänt krångligare och omständligare att använda så fort du vill göra annat än att "starta program och växla fönster" och begränsar ytterliga möjligheten att anpassa gränssnittet. 11:an behöver lagras lite innan den är färdig för konsumtion...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Dom kan ju bara prova. Är inte direkt svårt att hitta registernyckeln till detta om man går in för det. Nvidia har ju hållt på med liknande länge. Helt enorm aktivitet med vanilla drivers från Nvidia. Faktist såpass mycket att de som är rädda om sin SSD kan klaga.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Nämen.. Fyfan va tråkig inställning du har. Hur kan det vara rätt åt folk att få reklam i ett OS de betalat för bara för att de har andra preferenser än dig?

Jag har själv fått utstå en hel del skit just från folk som har "andra preferenser" än mig vad gäller vilken Windows-version man bör använda så det är klart det känns gött när det vänder åt andra hållet Sen får man väl hoppas för allas skull att det inte blir verklighet för dels gillar jag inte reklam och dels är det Microsoft vi pratar om så det kan säkert spilla över på Windows 10 också.

Skrivet av Wiinis:

Det är en siffra, du behöver inte betala för den nya versionen. Du tror väl inte att bara för att det heter Windows att de kommer sluta ändra utseende och funktioner?
Sen angående tpm och de andra sakerna du nämnde så har inte med användarupplevelsen att göra. Det handlar om din och andras säkerhet.

Utseendet och funktionerna har väl ändrats med olika uppdateringar även av Windows 10, men aldrig på ett sätt som krävt ny hårdvara eller ändrade UEFI-inställningar för att kunna köras.

En vettigare lösning hade varit att säga att "om ni vill köra Windows hello eller fingeravtrycksläsare, ja då måste ni ha TPM", så att de som är som jag och inte använder något av det på en desktop kan simma vidare. Men i vanlig ordning så tycker Microsoft att deras egna lösningar är så förträffliga att det är självklart att alla vill ha Windows hello... Man blir matt.

Jag tycker självklart att om biometri ska användas för olika typer av identifiering så är det bra att det är så säkert som möjligt, men varken Windows hello eller fingeravtrycksläsare är sådant som man "måste använda" för att kunna köra Windows, så det kravet är meningslöst tvång. Ett onödigt ont.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har själv fått utstå en hel del skit just från folk som har "andra preferenser" än mig vad gäller vilken Windows-version man bör använda så det är klart det känns gött när det vänder åt andra hållet Sen får man väl hoppas för allas skull att det inte blir verklighet för dels gillar jag inte reklam och dels är det Microsoft vi pratar om så det kan säkert spilla över på Windows 10 också.

Utseendet och funktionerna har väl ändrats med olika uppdateringar även av Windows 10, men aldrig på ett sätt som krävt ny hårdvara eller ändrade UEFI-inställningar för att kunna köras.

En vettigare lösning hade varit att säga att "om ni vill köra Windows hello eller fingeravtrycksläsare, ja då måste ni ha TPM", så att de som är som jag och inte använder något av det på en desktop kan simma vidare. Men i vanlig ordning så tycker Microsoft att deras egna lösningar är så förträffliga att det är självklart att alla vill ha Windows hello... Man blir matt.

Jag tycker självklart att om biometri ska användas för olika typer av identifiering så är det bra att det är så säkert som möjligt, men varken Windows hello eller fingeravtrycksläsare är sådant som man "måste använda" för att kunna köra Windows, så det kravet är meningslöst tvång. Ett onödigt ont.

Nu har jag inte full koll på exakt vad TPM gör men det verkar vara mer än att du ska komma in i datorn. Det håller certifikat och annan data, men som sagt inte så bra koll.

M$ är det mest använda operativsystemet för konsumentdatorer och med det ett väldigt stort ansvar för att hålla säkerheten hög. Då kommer det ibland krävas att ny hårdvara installeras för att öka säkerheten.

Tänk om de skiter i att ha TPM2.0 som krav och så upptäcker någon att det är en enorm säkerhetsrisk. Hur mycket hade du skrikit då över hur dåligt de hade skött det?
För jag antar att du inte kör din dator helt offline...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Nu har jag inte full koll på exakt vad TPM gör men det verkar vara mer än att du ska komma in i datorn. Det håller certifikat och annan data, men som sagt inte så bra koll.

M$ är det mest använda operativsystemet för konsumentdatorer och med det ett väldigt stort ansvar för att hålla säkerheten hög. Då kommer det ibland krävas att ny hårdvara installeras för att öka säkerheten.

Tänk om de skiter i att ha TPM2.0 som krav och så upptäcker någon att det är en enorm säkerhetsrisk. Hur mycket hade du skrikit då över hur dåligt de hade skött det?
För jag antar att du inte kör din dator helt offline...

Microsoft själva har ju redan beskrivit hur man kan kringgå kraven, paradoxalt nog då utan garantier att man får säkerhetsuppdateringar. Så att det skulle handla om krav på säkerhet eller ens en omtanke om användarnas säkerhet tror jag inte ett dugg på.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Microsoft själva har ju redan beskrivit hur man kan kringgå kraven, paradoxalt nog då utan garantier att man får säkerhetsuppdateringar. Så att det skulle handla om krav på säkerhet eller ens en omtanke om användarnas säkerhet tror jag inte ett dugg på.

Det handlar såklart mer om att ha fri rygg för M$ och att användarna kan lita på att operativet är säkert.
Microsoft är ett enormt bolag från USA, de skiter i alla så länge de ser bra ut och har ett bra rykte.

Det betyder inte att TPM2.0 är ett dåligt beslut att ha som krav...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Det handlar såklart mer om att ha fri rygg för M$ och att användarna kan lita på att operativet är säkert.
Microsoft är ett enormt bolag från USA, de skiter i alla så länge de ser bra ut och har ett bra rykte.

Det betyder inte att TPM2.0 är ett dåligt beslut att ha som krav...

Inte för saker som kräver det, nej. Men det är att skjuta mygg med Haubitz att ha det som krav för att ens få installera och köra operativsystemet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Inte för saker som kräver det, nej. Men det är att skjuta mygg med Haubitz att ha det som krav för att ens få installera och köra operativsystemet.

Kan vi inte bara enas i att du är en bakåtsträvare? Du har fyllt hela tråden med gnäll.

Visa signatur

⚙️ AMD Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | AMD ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ WLMouse BeastX Wireless
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 55G3 / 65GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Kan vi inte bara enas i att du är en bakåtsträvare? Du har fyllt hela tråden med gnäll.

Jag skaffade både XP, Windows 7 och Windows 10 samma månad som det släpptes, så jag tror inte jag passar in i den definitionen. En bakåtsträvare hatar väl nya saker just för att de är nya utan att utvärdera om det faktiskt är bättre eller sämre, och det tycker jag inte stämmer in i mitt mönster.

Men om du tycker det är lättare att diskutera med folk om du får klistra godtyckliga etiketter på dem så visst, kör hårt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Märkligt hur pass olika man kan tolka människor.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag skaffade både XP, Windows 7 och Windows 10 samma månad som det släpptes, så jag tror inte jag passar in i den definitionen. En bakåtsträvare hatar väl nya saker just för att de är nya utan att utvärdera om det faktiskt är bättre eller sämre, och det tycker jag inte stämmer in i mitt mönster.

Men om du tycker det är lättare att diskutera med folk om du får klistra godtyckliga etiketter på dem så visst, kör hårt.

Hur har du utvärderat TPM2?
Jag tycker det är skralt med information och har därför inte koll, men jag tror inte M$ gör saker för att jävlas med mig utan tolkar det lite som att det är i förebyggande syfte. T ex att det ska kunna förhindra ransomware, vilket är något väldigt aktuellt i dag.

Sen att de är idioter emellanåt och vill verka bättre än vad de är, det är trots allt ett bolag som vill tjäna pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Ja det tråkiga är att det är programmen som låser en, inte operstivsystemet.

Linux är smidigare än någonsin. Det mesta har funkat för mig direkt.

Min dotter spelar minecraft och ser på youtube, så i hennes fall var det aldrig ens på tapeten att lägga 1500:- på windows.

Allt funkar superbra på ubuntu som hon behöver. Kanske kommer hon en dag och vill ha lösen till root? Då blir pappa glad.

Ja den känslan. Mina båda töser spelar Roblox och Minecraft.
Har inte testat Roblox i Lutris men det verkar som att det ska fungera.
Man kanske ska smyga in en helg och lägga in Manjaro och låtsas som att det regnar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Hur har du utvärderat TPM2?
Jag tycker det är skralt med information och har därför inte koll, men jag tror inte M$ gör saker för att jävlas med mig utan tolkar det lite som att det är i förebyggande syfte. T ex att det ska kunna förhindra ransomware, vilket är något väldigt aktuellt i dag.

Sen att de är idioter emellanåt och vill verka bättre än vad de är, det är trots allt ett bolag som vill tjäna pengar.

Min analys är väl att TPM är bra till det det behövs till, men det hade varit bättre att låta alla som vill installera operativet och blockera funktioner som kräver TPM för de som inte har en modul eller en processor med det inbyggt.

Men jag misstänker att de använder det även för secure boot och det vill jag inte ha, och tycker därför det hade varit bättre om det var valfritt.

Men jag får väl vänta till Windows 12 när Microsoft samlat feedback.

Det var likadant med Windows 8 och metro eller vad det hette. Alla blev tvingade att ha en start"meny" som täckte hela skärmen och det var inte alls poppis hos många. Men i Windows 10 så beter sig startmenyn mer som man är van vid som standard, och de som vill kan ställa in så den är över hela skärmen.

Det är så det skall vara. Jag har inget emot att andra har andra preferenser men om en viss sak blir påtvingad alla oavsett vad man tycker så är jag inte sådan att jag "gillar läget" utan då protesterar jag, och min och andras kritik fick ju genomslag till Windows 10 så det lönar sig faktiskt att inte bara acceptera sådant man anser är dumheter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Windows kommer att förbli ett sekundäroperativsystem för mig, kravet på microsoft-konto, bloat samt datadelning är några av sakerna som får mig att avstå Windows rent moraliskt. Jag skiftade till Linux på min laptop och därefter min jobbdator, därefter åkte det in i en dualboot-konfiguration. Nu för tiden har jag enbart OSet för VR samt vissa online-spel. I övrigt tycker jag att Manjaro FXCE fungerar betydligt bättre.

Linux är långt ifrån buggfritt och på min laptop blir jag helt galen på att skärmverktyget inte minns inställningarna när jag kopplar den till extern skärm. Men överlag så väger de positiva fördelarna upp de negativa.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC