Warzone kraschar vid uppstart

Permalänk

Warzone kraschar vid uppstart

Hej!

Jag installerade precis warzone på en dator här hemma. Har aldrig kört det på den datorn innan utan den har bara används till cs go och fortnite vilket fungerat perfekt.

När jag startar warzone och ska gå in på "training" banan så kommer bilden där banan laddas upp. Det står så i 20 sek sen stängs spelet bara ner. Har uppdaterat windows osv och provat säkert 10 gånger men det kraschar hela tiden. Har även provat att starta spelet i "safe mode" eller vad det kallas då det kommit upp en ruta att spelet inte avslutades korrekt men inte heller detta hjälper.

Har någon nån aning om vad det kan vara? Specen på datorn är följande:

intel i5-7500
gtx 1060 3gb
16gb ram
win 10 pro

Kollar man rekommenderade spec så ska datorn klara av spelet men något gör att det stängs ner gång på gång innan man ens hunnit komma in på en bana. Har ställt ner alla grafikinställningar till lägsta utan framgång. Någon som har nått tips?

Permalänk
Inaktiv

3GB VRAM låter verkligen i det minsta laget för detta spelet. Spelet kommer förmodligen att ha usel prestanda oavsett inställningar då den hela tiden måste "swapa" mellan RAM och VRAM för texturer och meshar osv.

Kan även vara detta som får det att krascha.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredricos:

Hej!

Jag installerade precis warzone på en dator här hemma. Har aldrig kört det på den datorn innan utan den har bara används till cs go och fortnite vilket fungerat perfekt.

När jag startar warzone och ska gå in på "training" banan så kommer bilden där banan laddas upp. Det står så i 20 sek sen stängs spelet bara ner. Har uppdaterat windows osv och provat säkert 10 gånger men det kraschar hela tiden. Har även provat att starta spelet i "safe mode" eller vad det kallas då det kommit upp en ruta att spelet inte avslutades korrekt men inte heller detta hjälper.

Har någon nån aning om vad det kan vara? Specen på datorn är följande:

intel i5-7500
gtx 1060 3gb
16gb ram
win 10 pro

Kollar man rekommenderade spec så ska datorn klara av spelet men något gör att det stängs ner gång på gång innan man ens hunnit komma in på en bana. Har ställt ner alla grafikinställningar till lägsta utan framgång. Någon som har nått tips?

Köp ett bättre grafikkort med mer Vram så borde det göra susen 🙂👍 spelet kräver mycket mer än 3gb Vram för ett bra flyt i spelet samt Har spelet själv och tror absolut på ditt grafikkort att problemet ligger där 👍👍