Behöver feedback på kartbygge, Unreal Tournament 99 GOTY

Permalänk

Behöver feedback på kartbygge, Unreal Tournament 99 GOTY

Unreal Tournament 99 GOTY spelet som jag alltid kommer tillbaka till. Jag har byggt kartor till det här spelet tidigare men aldrig laddat upp något. Nu har jag blivit äldre och borde nog kanske lagt spelandet på hyllan. Men så blev det inte, startade upp Unrealed 2.0 och tänkte att jag skulle bygga färdigt någon gammal karta. Även om det inte blev som jag tänkt från början är det en intressant karta. Men för att den faktiskt ska kunna bli färdig eller i allafall lite mer optimerad. Behöver jag någon/nårga som skulle vilja testa.

I kartan jag byggt, leker jag med en funktion som kallas för ZonPortal. Dessa skapar en sömmlös portal mellan olika delar av kartan. Det som inte blir så bra är att bara vissa vapen inte kan skjuta igenom dessa portaler. Lösningen är att blockera alla vapen, frågan är bara hur.

Nerladdning: CTF-Alley
Installation: Behöver jag ens? Kopiera in filen i mappen, "maps" som finns där unreal tournament är installerat.

Tack på förhand

Bonus! Ytterligare ett projekt som råkade bli till när jag ville tänka på annat än projektet ovan:

Permalänk
Inaktiv

Skulle nästan rekommendera dig att ladda ner UE5 och pilla på en egen "UT-klon", alltså dvs. något mindre UT-inspirerat spelprojekt. Tror det skulle göra det lättare för dig att få spridning.

UT var mitt favoritspel i många år, men jag äger det inte längre och det känns långt ifrån att köpa det, gissar på att servrarna är helt döda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Skulle nästan rekommendera dig att ladda ner UE5 och pilla på en egen "UT-klon", alltså dvs. något mindre UT-inspirerat spelprojekt. Tror det skulle göra det lättare för dig att få spridning.

Så du vill att han ska gå ifrån att leka lite i Unreal Editor 2.0 till att lägga ner all framtida fritid till att utveckla ett helt spel i Unreal Engine 5.0? Det var en rätt extremt rekommendation imo, haha.

Brukade själv göra maps för båda UT99 och Raven Shield, var goda tider det. Blir nästan lite sugen att dra ner och testa din map.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av headphoneninja:

Så du vill att han ska gå ifrån att leka lite i Unreal Editor 2.0 till att lägga ner all framtida fritid till att utveckla ett helt spel i Unreal Engine 5.0? Det var en rätt extremt rekommendation imo, haha.

.. Och det var en rätt extrem tolkning

Den tiden man kan lägga på att göra en level kan man enkelt lägga på ett litet spelprojekt. Och Unreal Engine kommer i princip redan med ramverket man behöver för att väldigt enkelt och snabbt kunna skapa ett UT-liknande spel, även om man inte är programmerare sen innan kan man använda blueprints osv.

Permalänk
Skrivet av headphoneninja:

Brukade själv göra maps för båda UT99 och Raven Shield, var goda tider det. Blir nästan lite sugen att dra ner och testa din map.

Nostalgi är det att leka runt i det här. Det roliga är att det fortfarande är lika roligt som förr.

Permalänk
Skrivet av anon334363:

UT var mitt favoritspel i många år, men jag äger det inte längre och det känns långt ifrån att köpa det, gissar på att servrarna är helt döda?

Jag är ledsen men grafik är inte allt. Vilket är den ända anledningen jag skulle kunna komma på till varför jag skulle vilja göra en klon av spelet i UE5. Vi är så bortskämda med allt nytt och häftigt att vi glömmer bort att det gamla fortfarande fungerar.

Har inte kollat om servrarna är nere men det finns säkert en inofficiell patch som fixar det. Finns att köpa på Steam, så Epic vill fortfarande att det ska köpas.

Permalänk
Medlem

Finns det intresse kan jag nog ordna UT99 server.

Spelar det inte själv, då jag i princip bara spelade insta (iTDM) i UT99. Numera spelar jag bara UT2004 TAM.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Samsung 990 PRO 1TB M.2 - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Turbo - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 12 Stable

Permalänk
Hedersmedlem

Det var inte så många veckor sedan som jag lirade UT99 online med roligt och trevligt folk så visst lever spelet fortfarande, speciellt inom retro-kretsar.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Bästa spelet som nånsin gjorts.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Herr Quack:

Jag är ledsen men grafik är inte allt. Vilket är den ända anledningen jag skulle kunna komma på till varför jag skulle vilja göra en klon av spelet i UE5. Vi är så bortskämda med allt nytt och häftigt att vi glömmer bort att det gamla fortfarande fungerar.

Har inte kollat om servrarna är nere men det finns säkert en inofficiell patch som fixar det. Finns att köpa på Steam, så Epic vill fortfarande att det ska köpas.

Grafik är lååååångt ifrån det enda som ändrats. Verktygen du får i en modern spelmotor är ljusår längre fram än vad vi hade när UT släpptes.

Men spelar folk fortfarande spelet? Blir ju dumt att köpa om det inte finns något att spela med..

Permalänk
Skrivet av anon334363:

Grafik är lååååångt ifrån det enda som ändrats. Verktygen du får i en modern spelmotor är ljusår längre fram än vad vi hade när UT släpptes.

Men spelar folk fortfarande spelet? Blir ju dumt att köpa om det inte finns något att spela med..

Kollade precis och det finns fler tal servrar var av 4 stycken var 25/25 spelare på.

Okej, så jag ska återskapa ett fullt fungerande spel bara för att få lite bättre verktyg att bygga med. Låter onödigt. Spelet erbjuder redan allt som behövs. Det finns inofficiella patcher som fixar upplösningen och dx10 support.

Själva byggandet, det är inte verktygen som gör kartan. Kreativitet och lite jävulskap kan skapa mycket intressant situationer. Begränsningar i editorn blir lite som att skriva en 35sidors uppsats på 5 sidor. Allt onödigt rensas bort. Uttrycket "less is more" blir väldigt relevant.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Herr Quack:

Kollade precis och det finns fler tal servrar var av 4 stycken var 25/25 spelare på.

Okej, så jag ska återskapa ett fullt fungerande spel bara för att få lite bättre verktyg att bygga med. Låter onödigt. Spelet erbjuder redan allt som behövs. Det finns inofficiella patcher som fixar upplösningen och dx10 support.

Själva byggandet, det är inte verktygen som gör kartan. Kreativitet och lite jävulskap kan skapa mycket intressant situationer. Begränsningar i editorn blir lite som att skriva en 35sidors uppsats på 5 sidor. Allt onödigt rensas bort. Uttrycket "less is more" blir väldigt relevant.

Ja kör hårt. Tänkte att du, likt många andra "creators" kanske var intresserad av spelutveckling också, inte bara leveldesign, därför jag ville tipsa om det.

Men dåså