Permalänk
Medlem

Bästa DF-videon hittills.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om någon är i Luleå trakterna så hade Mediamarkt, iaf igår, en hel korg med Battlefield 2042 (PS5) för 149:-

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Länk för att köpa ps Now som sedan omvandlas till ps premium i Juni, för 650kr. Funkar fint i Sverige.
https://store.playstation.com/es-es/product/IP9102-NPIA90011_...

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Länk för att köpa ps Now som sedan omvandlas till ps premium i Juni, för 650kr. Funkar fint i Sverige.
https://store.playstation.com/es-es/product/IP9102-NPIA90011_...

Slutat fungera? Kommer till en spansk sida som säger att det inte kan köpas.

Edit: Tack för tipset. Fungerande länk: https://t.co/7nUC1XoVg1

Edit2: Då har man laddat upp med PS Now i ett par år framöver. Hade redan PS Plus ännu längre framåt, köpt på mig när det varit rea tidigare för omkring 320 per år och liknande. Hoppas verkligen att detta inte var helt bortkastade pengar, annars straffas ju alla kunder som har båda tjänsterna.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av megaman01:

Länk för att köpa ps Now som sedan omvandlas till ps premium i Juni, för 650kr. Funkar fint i Sverige.
https://store.playstation.com/es-es/product/IP9102-NPIA90011_...

Skrivet av Karate Taco:

Slutat fungera? Kommer till en spansk sida som säger att det inte kan köpas.

Edit: Fungerande länk: https://t.co/7nUC1XoVg1

Så ungefär halva priset jämfört med vad Plus Premium kommer kosta! Går detta att kombinera med Getgifted-presentkort, tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Så ungefär halva priset jämfört med vad Plus Premium kommer kosta! Går detta att kombinera med Getgifted-presentkort, tro?

Det har alltid gått när jag köpt PS Now eller PS Plus via PS Store tidigare, så det borde gå nu. Men Getgifted-presentkorten är väl slut för närvarande?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Karate Taco:

Edit2: Då har man laddat upp med PS Now i ett par år framöver. Hade redan PS Plus ännu längre framåt, köpt på mig när det varit rea tidigare för omkring 320 per år och liknande. Hoppas verkligen att detta inte var helt bortkastade pengar, annars straffas ju alla kunder som har båda tjänsterna.

Jag är också nyfiken på detta, även om jag bara har PS Plus juli ut. Frågan är hur de ska "kompensera" de som har båda tjänsterna? Återbetalning av kvarvarande PS Plus om man har PS Now?

Skrivet av Karate Taco:

Det har alltid gått när jag köpt PS Now eller PS Plus via PS Store tidigare, så det borde gå nu. Men Getgifted-presentkorten är väl slut för närvarande?

Ja, så var det tydligen!

Permalänk

Har också ps+ till 2024 och nu 2 år med psnow. Får se vad detta innebär. Tror tyvärr mina köp av ps+ va bortkastade men med lite goodwill så kanske dessa kan ”köpas in” för några månaders premium iaf.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Själv kommer jag behålla vanliga PS Plus. Jag förväntar mig att priset inte ändras, så jag fortsätter köpa det för typ 300kr per år eller vad det var med Sonys årliga rea och Get Gifted-presentkort (när dom finns tillgängliga).

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Har också ps+ till 2024 och nu 2 år med psnow. Får se vad detta innebär. Tror tyvärr mina köp av ps+ va bortkastade men med lite goodwill så kanske dessa kan ”köpas in” för några månaders premium iaf.

Har du PSNow verkar det som det "översätts" rakt av till Premium!

Permalänk
Skrivet av Levandebild:

Har du PSNow verkar det som det "översätts" rakt av till Premium!

Ja det har jag koll på. Därför jag köpte två år idag. Men ps+ får man väl se vad som händer med. Just nu har jag ju ”dubbla”

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

Slutat fungera? Kommer till en spansk sida som säger att det inte kan köpas.

Edit: Tack för tipset. Fungerande länk: https://t.co/7nUC1XoVg1

Edit2: Då har man laddat upp med PS Now i ett par år framöver. Hade redan PS Plus ännu längre framåt, köpt på mig när det varit rea tidigare för omkring 320 per år och liknande. Hoppas verkligen att detta inte var helt bortkastade pengar, annars straffas ju alla kunder som har båda tjänsterna.

Verkar inte funka nu eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrille1977:

Verkar inte funka nu eller?

Funkar för mig, både på telefon och dator. Men tidigare endast från datorn, se till att vara inloggad på PSN-kontot så borde du få en popup för köp på svenska.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

Funkar för mig, både på telefon och dator. Men tidigare endast från datorn, se till att vara inloggad på PSN-kontot så borde du få en popup för köp på svenska.

Får inte upp nått om jag går in på länken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrille1977:

Får inte upp nått om jag går in på länken

Om du provar via denna då?

https://my.account.sony.com/central/signin/?duid=000000070009...

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Köpte precis ett år. Inte många spel som intresserar just nu men hoppas Sony fyller på med bättre/nyare titlar i juni när väl det nya börjar.

Permalänk

Nej samma, kör ni vpn eller nått?

Permalänk
Medlem

Är det bekräftat att det blir billigare att köpa now nu istället för att invänta premium priset?
(har inte haft tid att jämföra/sätta mig in i det.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Är det bekräftat att det blir billigare att köpa now nu istället för att invänta premium priset?
(har inte haft tid att jämföra/sätta mig in i det.)

Japp. Läs denhär artikeln här på Swec

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Köpte precis ett år. Inte många spel som intresserar just nu men hoppas Sony fyller på med bättre/nyare titlar i juni när väl det nya börjar.

Du lär bli besviken i sådana fall. Det som i sådana fall blir tillgängligt är ju dom PS3-spel som Sony har valt att streama istället för att emulera på konsolen, vilket är fullt möjligt.

Och, förstås, dom PS5-spel som Sony officiellt har sagt hamnar på listan. Bl.a. Returnal. Typ deras bästa spel hittills denna generation. Och Sony var knappt inblandande.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Ja det har jag koll på. Därför jag köpte två år idag. Men ps+ får man väl se vad som händer med. Just nu har jag ju ”dubbla”

Aha, bra så. PS+ ska tydligen bli lägsta nivån så du kanske får fyra av den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Aha, bra så. PS+ ska tydligen bli lägsta nivån så du kanske får fyra av den?

Det är nog den frågan alla ställer sig just nu. Ing svar från Sony än. Tre alternativ som jag ser det. Det vi vet är att: PS Now blir PS Plus Premium och PS+ blir Essential.

Alternativen:
1. Essential pausas så länge du har Premium och du kan uppgradera, billigare när det aktiveras.
2. Du får möjlighet att konvertera Essential till Premium på en gång och förlänga den totala längden av Premium. Prismässigt så är det väl två månader Essential mot en månad premium som är rimligt.
3. Båda löper parallellt och Essential är bortkastat.

Känner man Sony rätt så har jag inte så höga förhoppningar.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

2. Du får möjlighet att konvertera Essential till Premium på en gång och förlänga den totala längden av Premium. Prismässigt så är det väl två månader Essential mot en månad premium som är rimligt.

Detta vore det ju bästa och smidigaste för alla. Men det är ju sällan företag går den lättaste vägen haha så vi kan bara hoppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Ni som köpt denna vecka från tex, Amazon och Netonnet. Kan ni spela in hur era låter på hem skärmen, nyfiken om det fortfarande är Nidec fläkten.

Min är knäpptyst som jag fick från amazon, och minimalistiskt med coil whine. Sätter jag örat mot den hör jag den, annars inte.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Karate Taco:

Funkar för mig, både på telefon och dator. Men tidigare endast från datorn, se till att vara inloggad på PSN-kontot så borde du få en popup för köp på svenska.

Verkar inte fungera längre, jag får endast:

Access Denied

You don't have permission to access "http://store.playstation.com/es-es/product/IP9102-NPIA90011_0..." on this server.
Reference #18.e44d2417.1649173868.902ab0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1891:

Verkar inte fungera längre, jag får endast:

Access Denied

You don't have permission to access "http://store.playstation.com/es-es/product/IP9102-NPIA90011_0..." on this server.
Reference #18.e44d2417.1649173868.902ab0

Sony har stoppat möjligheten att köpa och stacka flera 12-mån av PS Now.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik1891:

Verkar inte fungera längre, jag får endast:

Access Denied

You don't have permission to access "http://store.playstation.com/es-es/product/IP9102-NPIA90011_0..." on this server.
Reference #18.e44d2417.1649173868.902ab0

Ja, verkar vara slut på det roliga nu.
https://www.ign.com/articles/save-hundreds-on-playstation-plu...

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Skrivet av nu1mlock:

Sony har stoppat möjligheten att köpa och stacka flera 12-mån av PS Now.

Skrivet av Karate Taco:

Surt för mig! Men förstås rätt rimligt 😅