Vill spela upp media som finns på min Synology NAS på min LG tv men vill INTE använda Media Server.

Permalänk
Medlem

Vill spela upp media som finns på min Synology NAS på min LG tv men vill INTE använda Media Server.

Hej alla!

Har en Synology NAS där jag lagrar tusentals bilder/klipp som jag vill spela upp på min LG tv.
Har en LG C8 och en Synology DS220+ .
Däremot, vill jag INTE använda mig av Synologys Media Server-lösning då jag anser att den är helt värdelös.
Dels att jag måste kopiera alla videoklipp som jag vill kunna spela upp till en specifik mapp på NASen. Och dels att jag i min TV, inte vill välja om jag vill se enbart bilder, eller video. [Se bild nedan]

Har tidigare hört talas om Plex eller liknande.
Vill att det är enkelt för mig att öppna en app på TVn, och sedan "surfa" runt på NASen bland filer och mappar och därefter välja vad jag vill öppna och se på.
Säg att jag vill öppna mappen "Milano 2008" så vill jag se både foton och klipp, och inte behöva kopiera över dessa till respektive "Photo" och "Video"-mappar..

Har ni någon lösning på mitt problem?

Permalänk
Medlem

Installera VLC appen och anslut till NAS:en via den så kan du komma åt bilder och filmer direkt utan kopiering o dylikt